Twee providers halen geld van rekening.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Twee providers halen geld van rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 13:26

Hallo,

In oktober ben ik naar de mediamarkt geweest omdat ik over wilde stappen van provider. Ik zat bij T - mobile en wilde overstappen naar Tele 2 want dat scheelde maandelijks een behoorlijk bedrag.

Nu had ik nog tot januari mijn contract lopen bij T - Mobile maar kon al wel 4 maanden voor de tijd overstappen en dus een nieuw toestel krijgen. Mij is gezegd dat ik dan automatisch js januari over ging naar T - Mobile.

Nu kreeg ik in januari nog een rekening van T - Mobile en later ook een hele hoge van Tele 2, dus ik dacht laatste keer T - Mobile en de overstap van Tele 2.

Maar nu keek ik vanmorgen weer en zag ik dus dat van T - Mobile en van Tele 2 geld was afgetrokken. Toen ben ik terug gaan kijken en blijkt dat al 3 keer zo te zijn gegaan. Gek genoeg nooit eerder achter gekomen gezien ik altijd best strikt ben op dit soort dingen.

Vanmorgen dus direct gebeld naar de T - Mobile en het hele verhaal uitgelegd. Hun zeggen dat de Mediamarkt of de Tele 2 gevraagd heeft of mijn nummer behoud op november over mocht naar Tele 2. Maar dat hebben ze afgekeurd omdat mijn contract bij T - Mobile tot januari liep. Dus de aanvraag was afgekeurd. Maar Mediamarkt of Tele 2 heeft nooit een nieuwe aanvraag gedaan. Dus nu heb ik dus 3 maanden dubbele kosten gehad alla 150 euro.

Na werktijd ga dus naar de Mediamarkt toe hoe dit precies zit etc. Ik vraag mij nu af heb ik recht om die 150 euro terug te krijgen gezien ik zelf niets verkeerd heb gedaan. Of heb ik geen poot om op te staan?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:57

Tele 2 regelt en coördineerd de overstap en zij hebben dus een fout gemaakt.

Ik zou terug gaan naar de mediamarkt en aan hun vragen dit op te lossen en te zorgen dat jij je teveel betaalde geld terug krijgt.

De fout ligt niet bij jou overigens, jij had er op mogen vertrouwen dat zij dit voor jou regelen, dat is immers afgesproken.

Petrichor

Re: Twee providers halen geld van rekening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:05

Ben bij de mediamarkt geweest. Zij gaan nu kijken voor een oplossing.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:38

Wat ik niet helemaal snap: heb je nu dan een nieuw nummer gehad bij Tele2? Wat heeft Tele2 tegen jou gezegd over de overstap en je nummerbehoud?

Bij T-Mobile kun je vier maanden voor het einde van je abonnement verlengen, maar als je wil overstappen kan dat pas twee maanden voor het einde van je abonnement (tenzij het om een zakelijk abonnement gaat?). Zie: http://www.belsimpel.nl/klantenservice/ ... erlenghulp Dit staat bij T-Mobile in het reglement, dus het is logisch dat ze je aanvraag in november hebben afgekeurd en het lijkt me niet dat de schuld bij hun ligt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:07

Hoe is t afgelopen ts ?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:31

Heb je dan wel al die tijd een andere simkaart gebruikt ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:31

MonaLieske schreef:
Wat ik niet helemaal snap: heb je nu dan een nieuw nummer gehad bij Tele2? Wat heeft Tele2 tegen jou gezegd over de overstap en je nummerbehoud?

Bij T-Mobile kun je vier maanden voor het einde van je abonnement verlengen, maar als je wil overstappen kan dat pas twee maanden voor het einde van je abonnement (tenzij het om een zakelijk abonnement gaat?). Zie: http://www.belsimpel.nl/klantenservice/ ... erlenghulp Dit staat bij T-Mobile in het reglement, dus het is logisch dat ze je aanvraag in november hebben afgekeurd en het lijkt me niet dat de schuld bij hun ligt.

Nee ik heb geen nieuw nummer. Mij is gezegd dat ik gewoon automatisch per januari over zou gaan van T - Mobile naar Tele 2. Maar dat is dus niet gebeurd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:35

kimz_angel schreef:
Heb je dan wel al die tijd een andere simkaart gebruikt ?

De simkaart van T - Mobile zit er nog in, die van Tele 2 kon ik pas gebruiken wanneer ik geen bereik etc meer had bij T - Mobile, maar dat is dus nooit gebeurd.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:51

Dus je gebruikt nu hetzelfde telefoonnummer bij zowel T-Mobile en Tele2? Kan dat technisch gezien wel? :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 22:03

Zoals ik al zei heb ik de sim van Tele 2 nooit gebruikt omdat ik pas moest overstappen wanneer ik bij de sim van T - Mobile geen bereik meer had.

Bovendien blijkt dus dat T - Mobile het nummerbehoud naar Tele 2 nooit heeft goed gekeurd omdat Tele 2 aan had gegeven dat dat per 1 november in moest gaan terwijl mijn contract bij T - Mobile door liep tot januari en ik dus pas in januari kon overstappen. Dus dat meisje van de mediamarkt heeft daarna geen nieuwe aanvraag gedaan voor januari maar is het vergeten.

Wat doet T - Mobile wanneer er niks doorgegeven word, juist stil zwijgend verlengen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:11

Maar dan had je toch zelf naar januari kunnen bedenken dat het raar is dat je nog steeds met je t-mobile kaartje kon bellen? En normaal staat boven in je scherm ook je provider.
Fijn als ze het voor je gaan regelen zo is het tenslotte ook afgesproken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:13

Maar dan heb je toch gewoon gebruik gemaakt van tmobile, en is tele 2 onterecht betaald?

Nu T-Mobile opzeggen en tele2 aanvragen. Tmobile is nu per maand opzegbaar omdat je contract is verlopen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 22:25

Ja inprincipe wel, alleen had T - Mobile opgezegd moeten worden en had ik verder moeten gaan op Tele 2 en dat is dus niet gebeurd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 22:28

genja schreef:
Maar dan had je toch zelf naar januari kunnen bedenken dat het raar is dat je nog steeds met je t-mobile kaartje kon bellen? En normaal staat boven in je scherm ook je provider.
Fijn als ze het voor je gaan regelen zo is het tenslotte ook afgesproken.

Klopt, ik twijfelde eerst of het nou januari of februari was dus heb ik eerst afgewacht. Heb ik van geleerd want ik wacht voortaan niets meer af met mijn goede vertrouwen.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 03:23

Dat vind ik niet zo slim, nee. Dat je een paar dagen afwacht, oké, maar drie maanden... Maar goed, netjes van de Mediamarkt dat ze het zo oppakken, ik hoop voor je dat jullie tot een oplossing kunnen komen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:52

MonaLieske schreef:
Dus je gebruikt nu hetzelfde telefoonnummer bij zowel T-Mobile en Tele2? Kan dat technisch gezien wel? :')

Technisch gezien kan het niet.
De nieuwe provider kon in principe het abbo niet eens laten startte ivm dat de port out is afgekeurd.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:58

Eerste vraag wat in mij opkomt, waarom ben je naar de mediamarkt gegaan?
Lijkt me dan toch makkelijker als je naar een winkel van t-mobile of tele2 gaat? (als tele2 een eigenwinkel heeft :') ) Tenminste ik zou niet zo snel naar de mediamarkt gaan voor een abbonement.
Ook een beetje dom van de medewerker, hoop voor je dat het snel opgelost word.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:42

amy_luna schreef:
Eerste vraag wat in mij opkomt, waarom ben je naar de mediamarkt gegaan?
Lijkt me dan toch makkelijker als je naar een winkel van t-mobile of tele2 gaat? (als tele2 een eigenwinkel heeft :') ) Tenminste ik zou niet zo snel naar de mediamarkt gaan voor een abbonement.
Ook een beetje dom van de medewerker, hoop voor je dat het snel opgelost word.

Medewerker kan dit niet weten, kan goed zijn dat de andere provider de overdracht niet heeft goedgekeurd vanwege een Openstaand saldo, abbo wat er aan verbonden word ,... Noem maar op :j

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 07:30

Als je er niet uit komt zou ik even naar de rechtsbijstand bellen en kijken wat die voor je kunnen doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:36

hoe is dit afgelopen Ts ? ik kom je topic nu pas tegen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:32

Nou deze maand word voor de laatste keer dubbel geld van mijn rekening getrokken, wie z'n schuld het nou is weet ik niet. Uiteindelijk heb ik van de mediamarkt een cadeaubon gekregen van 100 euro, dat is de helft van wat ik te veel heb betaald.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:42

Pff, daar zou ik dus echt niet mee akkoord gaan he! Natuurlijk, je was er zelf niet heel snel bij, maar dat geeft hen niet het recht het dan maar zo te laten!
Aan de andere kant, als jij hier tevreden mee bent is dat natuurlijk alleen maar fijn :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 19:59

Ja ik ben er niet geheel tevreden mee maar ik heb ook totaal geen zin om er nog energie in te steken. :=