De titel geeft eigenlijk heel concreet het probleem aan: op de middelbare school kon het me allemaal niet genoeg zijn: gymnasium, even twee extra vakken erbij, twee profielen... Ik vond het super. Ik werkte zo'n 50-60 uur in de week aan school, docenten maakten zich er zelfs zorgen om
Maar ik had het naar mijn zin en haalde hoge cijfers.Nu zit ik al anderhalf jaar op de universiteit, maar vanaf het eerste moment is mijn motivatie ver te zoeken geweest. Een 5.5 of een 10? Het interesseert me niks meer. Ik moet die vakken gewoon halen en that's it. Ik mis die motivatie heel erg. Ik heb het gevoel dat ik niet goed kán zitten als ik zo ongemotiveerd ben.
Ik ben nog nooit zeker geweest over mijn studiekeuze. Omdat ik nou eenmaal bètapakketten had, ben ik een bètastudie gaan doen, maar inmiddels oriënteer ik ook veel op gammastudies als bedrijfskunde en organisatiewetenschap. Maar ik voel niet wat bij me past, wat ik leuk vind, waardoor ik nog gemotiveerd zou kunnen raken. Hoe kan ik hier doorheen komen en weer gaan 'voelen' wat ik leuk vind? Ik hoop op ervaringsverhalen!