Wat is jouw favoriete recept? Post het hier! Dan kunnen we inspiratie opdoen bij elkaar Witte rijst met groenten en kokos-kerrie saus Voor 4 personen: 300 g rijst, wit; 2 eetlepels olie; 1 ui, fijngesneden; 1 bloemkool, in piepkleine roosjes; 150 g champignons, in grove stukken; 200 ml kokosmelk; 1 mespunt kerriepoeder.
Bereiding: Kook de rijst gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verwarm in een wok met antiaanbaklaag de olie en fruit hierin de ui tot hij glazig ziet. Schep de bloemkoolroosjes en de champignons erbij en bak ze nog 2 minuten op hoog vuur al omscheppend mee. Schenk de kokosmelk en de kerriepoeder bijde groenten in de pan, laat 15 minuten zachtjes doorkoken. Breng de curry op smaak met zout en peper. Serveer de curry bij de witte rijst.
Pasta carbonara Half pakje ongeklopte slagroom 50/100 gram geraspte parmezaan 250 gram spekjes Pasta naar keuze Bakje peterselie 2 eieren
Bereidingswijze Meng het halve pakje slagroom, de eieren en de kaas door elkaar in een schaaltje. Voeg naar smaak een beetje(!) zout toe en peper naar smaak. Kook de pasta, bak de spekjes uit. Giet de pasta af en doe het terug in de pan. Meng de spekjes en de saus door de pasta in de hete pan (niet meer op het vuur, dan krijg je roerei ) beetje peterselie er over en eet smakelijk!
Leuk topic, mijn favoriete recept is spaghettitaart. Als ik zo thuis ben stuur ik het wel
Vero
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-15 14:40
Erin schreef:
Leuk topic, mijn favoriete recept is spaghettitaart. Als ik zo thuis ben stuur ik het wel
Ik ben benieuwd wat ik me moetv voorstellen bij spaghetti taart Erin
chimello
Geplaatst: 20-03-15 14:42
Gevulde courgette met Quorn gehakt
Ik doe het puur op gevoel, hol een aantal courgette's uit, snij de vulling ervan in kleine stukjes, doe er nog stukjes champignons bij, zet ondertussen wat basmati rijst op en voeg tomatenpuree tot de vulling/champies too, daarna knoflook en Quorn gehakt en dan roeren etc. Later voeg ik de rijst tot de vulling toe en doe ik deze in en over de courgettes heen (je kunt ook grote champignongs, paprika's, vleestomaten etc vullen ipv courgettes. Daarna gaat het voor een uurtje ongeveer de oven in zodat de courgettes zelf lekker zacht worden. Zo lekker
Vjestagirl
Geplaatst: 20-03-15 14:44
Gnocchi met verse pesto
Gnocchi met verse pesto Voor 2 personen (of voor 3, als je er een stokbroodje of zoiets bij serveert)
1 pak gnocchi di patate (vacuum verpakt, zoek in het pastaschap) 1 basilicumplantje 1 teentje knoflook flinke hand versgeraspte parmezaanse kaas (Grana Padano of Parmigiano-Reggiano) flinke hand versgeraspte pecorino (Italiaanse schapenkaas) ca. 20 gram pijnboompitjes goede olijfolie versgemalen zwarte peper zout naar smaak voor erbij: slamelange
1. Pluk ongeveer de helft van de blaadjes van de basilicum en was ze in een zeef of vergiet. Snijd de knoflook fijn, rasp de kazen en doe ze met de basilicumblaadjes en pijnboompitten in de blender. 2. Voeg een flinke scheut olijfolie toe (echt, wees niet zuinig!) en zet de blender aan. Als de smurrie niet goed mengt, voeg je nog wat extra olie toe. Schraap af en toe de wanden van de blender schoon met een spatel en blijf blenden tot de pesto een bijna gladde, felgroene pasta is. Proef op smaak en voeg ruim peper en wat zout toe. 3. Kook de gnocchi in 3 minuten gaar – pas op dat je ze niet de lang in de pan houdt, zet een timer! 4. Meng de pesto door de gnocchi. Meestal houd ik wat pesto over, kijk en proef dus hoeveel je toevoegt tot het lekker op smaak is maar niets overheerst.
Maak de gnocchi op je bord nog lekkerder door ze te bestrooien met zwarte peper en geraspte pecorino/parmezaan. Geroosterde pijnboompitjes zijn ook een aanrader. Serveer de gnocchi met een frisse slamelange.
Voor over de sla: 1 ruime theelepel olijf- of walnootolie 1 ruime theelepel balsamicoazijn 1 ruime theelepel ahornsiroop (of honing, agave of een ander zoetmiddel) ongeveer een halve theelepel grove mosterd verse zwarte peper naar smaak
Oh gut ik eet nogal weird dus ik vermoed dat niemand het lekker vind
Witte bonen ala me
-Witte bonen in tomatensaus , klein potje -Rijst -Doperwten en tuinbonen -Spekjes -Shoarmareepjes of geruld gehakt
Rijst koken , witte bonen in de wok samen met de dopherten en tuinbonen die aan de kook brengen. Dan de spekjes bakken , met het vet wat eraf komt de shoarma of gehakt bakken en dan alles bij elkaar.
Dag 2 als ik over heb dan doe ik er nog aardappel schijfjes bij , kan de eerste keer ook. ik eet geen ui , kan er door als je lekker vind , ik eet ook geen extra zout