En telkens weer loopt het fout...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WildThing

En telkens weer loopt het fout...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 10:15

Lang getwijfeld of ik hier mijn verhaal zou neertypen maar besloten het toch te doen...

In de zomer leerde ik een leive jongen kennen via Tinder maar deze bleek uiteindelijk erg egoistisch te zijn en onvolwassen voor zijn leeftijd. Ik was 28 en hij 33. In november maakte hij een eind aan de relatie en de eerste dagen was er ik kapot van... Ik nam echter snel mijn leven terug in handen omdat ik ook wel besefte dat ik teveel deed voor deze jongen , als hij niet naar mij wilde komen kwam ik wel naar hem, hij had geen nood om me vaak te zien dus kwam ik wel naar hem.. Hij was niet sociaal naar mijn vrienden maar dat nam ik er wel bij... hij was immers soms erg gesloten en op zichzelf...

na een paar maanden rust leerde ik op 25 december ( alweer via Tinder (I know maar zo makkelijk vind je niet meer iemand van mijn leeftijd bij het weggaan enzo) een fantastische jongen kennen met wie het superklikte op alle vlakken. Beide hadden we een heel intens en gevoelig karakter... Na onze eerste date twijfelde ik nog maar toen ik hem de tweede keer terug zag was ik helemaal verloren en zo kwam het dat we al snel samen waren.. De eerste weken waren perfect ( hij woonde na een relatiebreuk ook even terug thuis bij zijn moeder net als ik) en toen zijn moeder op vakantie ging hebben we twee fantastische weken samen doorgebracht. We kregen op die tijd welgeteld 1 discussie over een meisje dat hij nog had leren kennen via Tinder en waarover ik vroeg heb je nog contact gehad en hij steeds zei nee.

Op een dag ging het gesprek terug over Tinder (omdat zen beste vriendin ook op Tinder zat) en vroeg ik of hij dat bewuste meisje nog gehoord had en hij zei nee, moet je het zien? Ik zei van: 'Nee dat hoeft niet hoor ik geloof je. Maar hij bleef aandringen en dan zei ik van ja laat maar zien en toen bleek dat hij er toch nog mee gestuurd had dus toen had ik het effe moeilijk omdat het leek alsof hij me aan het beliegen was ( en ik een hekel heb aan leugenaars)). We hebben er veel over gepraat en hij was hiervoor ook steeds bereid dat te doen, dat gaf hij zelf volledig aan ... Daarna ging het prima en we konden ook over alles heel erg open praten... Hij schoot goed op met mijn vrienden maar iets te goed met een bepaald meisje vanop stal die hem ook op Fb had toegevoegd naar mijn zin. Hij gaf me zelf aan dat hij het raar vond dat die hem toevoegde nadat ze 1 keer gepraat hadden.. Dus elke keer als die mekaar zagen op stal en een babbeltje sloegen schoot er wel een vlaag van jaloezie door me en wilde ik altijd weten wat ze zeiden ( ik weet het maar hij het in het begin zelf aangegeven dat hij het zo vreemd vond dat die hem toevoegde).. 8)7

Ook zat hij vaak in mijn gsm zonder dat ik het wist en ik ben op een avond op spoed beland met een gekneusde rib en longontstekign en toen ik weg moest voor de foto's heeft hij al mijn berichten gelezen in mijn gsm ongevraagd en zonder toestemming... Na een tijdje was ik dit zo beu dat ik ook eens aan hem vroeg mag ik ook is in je gsm zien naar je berichten en hij weigerde dit ... ik moest heel fel aandringen en dan liet hij het zien tot een bepaald niveau en niet lager wie hij allemaal smste.. Natuurlijk vond ik dit absoluut niet kunnen , ik ben toen boos weggelopen en hij is wel achter me aan gelopen maar ondertussen heeft hij boven in zijn Iphone nog even zijn berichtenlijst gecheckt.. Hij beweerde bij hoog en bij laag van niet maar heeft uiteindelijk wel toegegeven dat hij het nog gecheckt heeft maar niks gewist heeft uit schrik voor mijn reactie omdat ik nogal snel panikeer en veel bevestiging nodig heb.. Hij is die avond nog naar me toegekomen omdat ik zo van streek was dat hij misschien wat gewist had dat ik niet mocht zien en heeft me gesmeekt naar mijn hart te luisteren in plaats van naar mijn hoofd.. Ik heb het dan opzij gezet en met heel vele praten zijn we daardoor geraakt.. want hij wilde me absoluut niet kwijt en was tot alles in staat om ons er samen door te sleuren .. <3

Maar de laatste tijd werd hij erg prikkelbaar en verandere zijn karakter zienderogen.. Hij was altijd moe, had geen fut meer, als ik langskwam viel hij na een half uur in slaap.. Hij was op.. Ik mocht ook niet meer blijven slapen van zen moeder omdat haar zoon anders niet voldoende kon rusten volgens haar .. Ik heb hem dan een paar dagen de tijd gegeven en alleen gelaten en net in dat weekend was hij moederzielalleen thuis, zijn moeder was op verlof en hij vertelde me dat pas de dag voordien en ik kon men afspraken niet meer cancellen... Toen ik vrijdagochtend vertrok (ik sliep daar op een matras op de grond bij gebrek aan een tweepersoonsbed ) zag ik ik hem pas zondagavond terug en die matras stond daar nog steeds. net die avond kreeg hij een sms van zijn exvriendin die hij 6 maanden niet gehoord had en die plots met hem wilde afspreken om te praten... (natuurlijk sloeg ik in paniek). Eerst wilde hij er niet op terugsturen maar op mijn aandringen heeft hij dat uiteindelijk toch gedaan en antwoordde ze om het af te sluiten... (Toen brak men hart , het was immers 6 maanden geleden al gedaan en afgesloten en nu net na dit weekend wilde ze plots afspreken om alles af te sluiten). Hij heeft uiteindelijk wel gevraagd waarom na al die tijd omdat ik zo in paniek was dat hij me bedrogen had ... en haar antwoord wees wel aan dat dit niet het geval maar dat ze het gewoon moeilijk had..

Maar intussentijd zag ik mijn vriend steeds meer achteruit gaan en zijn energie was op. We zijn 1dagje samen naar de stad geweest en hij heeft de hele tijd lopen zagen en klagen en ik drong er echt op aan om naar de dokter te gaan zodat hij rust kon nemen.. Maar hij wilde niet , want hij kon echt niet gemist worden op zijn werk... Maar tegelijk kon hij wel gaan autosporten (rallyrijden) en als ik dan bij hem was wilde hij naar de formule 1 kijken in plaats van samen effe een mometn voor ons te hebben.. Dinsdag hebben we fel ruzie gemaakt omdat hij weer geen initiatief nam en eerst wel bij me kwam slapen en plots moest hij met zijn moeder mee woensdagochtend naar de garage ( onze enige vrije moment op zondag na in de week) . Vhij vroeg wel of ik mee wilde komen want dat wilde hij heel graag.. maar ik was zo boos dat hij weer geen tijd voor ons kon maken dat ik heb geroepen en dat hij maar bij zen moeder moest blijven wonen als mama'skindje met avondklok waarvoor ik me uiteindelijk wel geexcuseerd heb. :x Maar men potje kookte over omdat ik hem wilde wakker schudden en ook wat aandacht wou .. Maar wat gebeurde er die avond : hij kwam naar me en ging blijven slapen, weigerde van zen auto binnen te parkeren en ik schoot helemaal in paniek ( weeral |o ).

Ik vroeg kom je het uitmaken ? en hij knikte bevestigend en toen stortte mijn wereld in.. Hij zei dat hij zo op en vermoeid was dat hij geen energie had voor niks en ook niet voor een relatie op dot moment ondanks dat hij ontzettend veel van me hield ... dat hij naar zen hoofd moest luisteren ipv zen hart en dat onze gesprekken (omdat ik men vertrouwen kwijt was door dat gsm voorval ) hem zo uitgeput hebben in combinatie met zen werk dat hij zen eigen put heeft gegraven en er niet meer uitgeraakt en mij er absoluut ni in wilde meesleuren. Ik heb hem gezegd dat ik hem gerust wat tijd wilde gunnen om op zijn effe te komen maar hem gesmaakt het niet uit te maken maar zen beslissing was gemaakt ....

Woensdag kreeg ik nog smsjes dat hij me keihard miste enelk moment aan me dacht ( op zijn vrije dag) en gisteren was hij al veel afstandelijker.. Ik heb in de avond hem nog is gebeld om te vragen hoe het ging en of hij wilde dat ik langskwam (zoals we vroeger altijd deden na mijn werk) maar hij had liever van niet omdat hij zo moe was .. Ik zei dat ik hem graag zag maar hij zei het niet terug terwijl hij het vroeger altijd als eerste zei... hij zegt dat hij moe is en het allemaal niet meer weet...

Ik wilde dat hij hulp zocht en rust vond maar niet op deze manier :'(

Ik weet dat ik zelf ook veel fout heb gedaan met men paniekreacties en achterdocht na het gsm incident , maar ben sinds gisteren in behandeling bij een psychotherapeut.. Omdat we beide fouten gemaakt hebben.. en ik mijn probleem ook absoluut erken en er graag aan wil werken...
Ik had deze relatie bewust wat afstand gehouden maar hij slaagde er wel in om door men mur te breken. Iets wat maar weinig mensen kunnen.. Hij was men soulmate en beste vriend geworden zonder dat ik het besefte, men alles ... En daardoor doet dit nu eens zoveel pijn ... De onzekerheid, het schuldgevoel , de twijfel... waarom stuur je anders nog in de middag nog hartjes en kom je het in de avond uitmaken ?

Op dit moment is het niet leven maar overleven want mijn maatje ben ik kwijt .. |(

Keer op keer loopt het fout , dit was men kortste maar meest intense relatie tot nu toe en op dit moment weet en besef ik dat ik datgene kwijt ben geraakt naar wat ik al zolang op zoek was...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:24

Meid, wat een verhaal... Als ik het zo lees ben je ten eerste nog niet klaar voor een relatie en ten tweede ben je een persoon als deze beter kwijt dan rijk. Wat moet je nou met iemand die nog zo bij mama op schoot zit!?
Bovendien ken je hem pas sinds december? En dan houden van etc... Ik vind het nogal wat. Er is vast wel een persoon out there die beter bij je past en waarmee je niet zo'n ontzettend belachelijk drama hebt!

BigOne

Re: En telkens weer loopt het fout...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:29

Goed dat je nu aan jezelf werkt, met je oude gedrag word het heel moeilijk om een fijne relatie op te bouwen. Het kan alleen maar beter gaan dus houd je daar aan vast.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:32

Woow meid..
Eerste wat ik denk: Heeft hij niet gewoon een ander??

En opzicht, binnen 3 maanden houden van, hier was t binnen 1 maand houden van... En zijn al 3.5 jaar saampies. Dus t kan wel hoor BM :)

Hou jezelf sterk. Jij verdient beter!
T komt allemaal wel goed. Er zijn meer mannen dan kerken!

Probeer wel heel erg aan jezelf te werken.
Ik herken veel in mijzelf... controleren, onzekerheid, in paniek schieten.
Nu heb ik gelukkig een vent die het begrijp en mij in mn waarde laat.
Maar op deze manier bouw je natuurlijk geen fijne relatie op.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:33

Het enige wat ik je mee wil geven is dat een goede relatie niet zo hard werken is. Dan gaan dingen vanzelf. Zo te lezen ging bij jou niets vanzelf. Zo'n relatie kost alleen maar energie, die kun je beter kwijt zijn.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:33

Nu moet ik eerlijk zeggen dat tinder niet de bron is om een goede relatie te zoeken.

Verder ben ik het met bigone eens.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:34

Selka: Een relatie niet hard werken?
T is geen sprookje hoor..

Ik werk keihard aan m'n relatie. Maar heb absoluut meer ontspannen momenten dan gespannen momenten.
Maar werken aan de relatie is het overal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:35

In het Engels is een mooi spreekwoord
if you love something, set it free.
if it returns it is yours.
if it doesnot, it never was yours.

als ik zo lees hoe bezitterig jij bent en aandacht eist, kan ik me voorstellen dat iemand zich gevangen voelt. Het zou mij erg benauwd maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:36

Jolliegirl schreef:

Ik werk keihard aan m'n relatie. Maar heb absoluut meer ontspannen momenten dan gespannen momenten.

Relatie is hard werken inderdaad, echter, in het begin als de vonken er nog vanaf spatten dan valt het heel erg mee en lijkt alles vaak vanzelf te gaan en daar is bij TS geen sprake van.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:37

bigone schreef:
Jolliegirl schreef:

Relatie is hard werken inderdaad, echter, in het begin als de vonken er nog vanaf spatten dan valt het heel erg mee en lijkt alles vaak vanzelf te gaan en daar is bij TS geen sprake van.

Oh zo. Ja daar ben ik het wel mee eens.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:37

Herkenbaar verhaal, het lijkt inderdaad steeds moeilijker om gewoon normaal iets op te kunnen bouwen. Als je maar altijd in je achterhoofd houd, jij staat voorop !

Of je werkt er samen aan, of je werkt er niet aan, in je eentje kun je dat simpelweg niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:47

Furrow schreef:
Nu moet ik eerlijk zeggen dat tinder niet de bron is om een goede relatie te zoeken.

Verder ben ik het met bigone eens.

Zoeken moet je hoe dan ook niet toch?
Maar je kunt op tinder net zo goed als in de supermarkt, de kroeg, gewoon op straat, op je werk, vakantie of waar de ... dan ook klootzakken, sukkels of de liefde van je je leven tegen komen. Van dat soort opmerkingen snap ik echt niets.

TS, sterkte!
Maar ik heb wel het idee dat je jij heel erg snel, heel erg emotioneel afhankelijk hebt gemaakt.
Kom wat meer voor jezelf op. Je bent meer waard dan zo een behandeling door wie dan ook!

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 10:55

Wat wel zeker is dat ik in deze relatie meer voor mezelf ben opgekomen als in de vorige en mezelf ook af ent oe op de eerste plaats gezet heb. Van niet achter hem te lopen en als je niet wil komen en liever bij mammie wil zijn moet je dat maar doen, het kan me niet meer schelen.. terwijl ik vroeger als een hondje er achter zou gelopen hebben.

Ik ben inderdaad een emotioneel sterk afhankelijk persoon en als ik me aan iemand hecht ga ik er niet voor 100% voor maar voor 10000000% en wil ik controle hebben , ook al besef ik wel dat dit niet kan.. ieder heeft nog een eigen leven.. maar van zodra er iets is dat onrust in me aanwakkert schiet de controlefreak weer in gang en kan ik het echt niet tegenhouden.; Ben ik ziek, misschien wel ja .. maar ik ben op de goede weg.. dat weet ik wel ..

en dat zei de therapeut ook , eerst van jezelf leren houden...
Zo zal ik bijvoorbeeld altijd willen weten wie die knappe meid is die hij toegevoegd heeft op FB.; en als ik daar een antwoord op krijg ben ik blij... dat zit erin en krijg het er niet uit.. hoe gestoord het ook mag klinken.; moest mijn partner mij dat vragen zou ik daar ook geen probleem mee hebben omdat ik open ben en niks te verbergen heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:04

En waarom noem jij jezelf in alleen al bovenstaande post controlfreak, ziek en gestoord?!
Don't!!!!!
Er is niets mis met een beetje gezonde jaloezie, onzekerheid en vragen en zo te lezen heb jij bij deze meneer daar meer dan genoeg redenen toe gehad. Wiens fout is dat? Niet de jouwe!
Ik word hier wat fel van...omdat het zo herkenbaar is :7 O:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:10

En wat is dan precies 'gezonde' jaloezie? Ik vind compleet in de stress schieten als hij met een in jouw ogen mooie meid praat of een knappe meid toevoegt op FB niet gezond. Eerlijk gezegd dacht ik een verhaal te lezen van een puber die verliefd is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:17

bigone schreef:
Jolliegirl schreef:

Zo bedoelde ik het inderdaad :)

Maar hard werken? Vind m'n baan toch echt harder werken dan m'n relatie hoor. Enige wat moeite kost is tijd maken voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:21

Kinke schreef:
En wat is dan precies 'gezonde' jaloezie? Ik vind compleet in de stress schieten als hij met een in jouw ogen mooie meid praat of een knappe meid toevoegt op FB niet gezond. Eerlijk gezegd dacht ik een verhaal te lezen van een puber die verliefd is.

Klopt, daar zou je niet zo van in de stress hoeven schieten.....
Helaas snap ik het wel.
Gezonde jaloezie is imo dat je niet door alles in de stress schiet, maar je wel dingen blijft afvragen. Helemaal niet op of om kijken als je lief met anderen praat, appt of fb't vind ik ook vreemd.
Euhh bij dat verse verliefd zijn, zijn we toch allemaal lekker puberaal? :+

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 11:31

Puberliefde zou ik het niet noemen, eerder mijn soulmaatje die alles voor me deed en altijd voor me klaar stond.. iemand waar ik een heel sterkte connectie mee had.. Ik ben 28 , heb al heel wat watertjes doorzwommen.. maar puberliefde was het zeker niet.. dan zou ik hem ook niet langzaam aan door men muur hebben laten breken, dan zou ik erop gevlogen zijn gelijk gek .; dat heb ik nu bewust niet gedaan... Maar hij kon men muur wel afbreken en men burchtje slopen....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:39

Geloof mij hij was je soulmate niet. Een soulmate zou je nooit zo behandelen. Bij een soulmate zou jij je nooit zo onzeker hebben gevoeld!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:43

Het lijkt tegenwoordig ook steeds normaler, om niet te vechten voor ene relatie maar de ander maar gewoon te laten gaan als het een beetje moeilijk wordt..

Nu blijf ik wel van mening, als jullie echt bij elkaar horen/moeten zijn, dan komt het met de tijd als je beide weer beter in je vel zit wel weer samen.

Maar het is moeilijk vanaf een bepaalde leeftijd, je geeft je 'iedere keer' weer helemaal bloot, het is vermoeiend om dan snel te merken dat dit 'het' toch niet is..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:58

Ben ik de enige die vindt dat het niet alleen aan die jongen ligt maar ook aan TS zelf?

Citaat:
Dus elke keer als die mekaar zagen op stal en een babbeltje sloegen schoot er wel een vlaag van jaloezie door me en wilde ik altijd weten wat ze zeiden

Citaat:
Na een tijdje was ik dit zo beu dat ik ook eens aan hem vroeg mag ik ook is in je gsm zien naar je berichten en hij weigerde dit ... ik moest heel fel aandringen en dan liet hij het zien tot een bepaald niveau en niet lager wie hij allemaal smste.. Natuurlijk vond ik dit absoluut niet kunnen , ik ben toen boos weggelopen en hij is wel achter me aan gelopen maar ondertussen heeft hij boven in zijn Iphone nog even zijn berichtenlijst gecheckt..

Citaat:
Eerst wilde hij er niet op terugsturen maar op mijn aandringen heeft hij dat uiteindelijk toch gedaan en antwoordde ze om het af te sluiten...

Citaat:
Dinsdag hebben we fel ruzie gemaakt omdat hij weer geen initiatief nam en eerst wel bij me kwam slapen en plots moest hij met zijn moeder mee woensdagochtend naar de garage ( onze enige vrije moment op zondag na in de week) .

Citaat:
maar ik was zo boos dat hij weer geen tijd voor ons kon maken dat ik heb geroepen en dat hij maar bij zen moeder moest blijven wonen als mama'skindje met avondklok waarvoor ik me uiteindelijk wel geexcuseerd heb.

Citaat:
Maar men potje kookte over omdat ik hem wilde wakker schudden en ook wat aandacht wou .. Maar wat gebeurde er die avond : hij kwam naar me en ging blijven slapen, weigerde van zen auto binnen te parkeren en ik schoot helemaal in paniek ( weeral |o ).

Het is super van je dat je aan jezelf werkt, eerder moet je ook niet weer aan een relatie beginnen. Persoonlijk denk ik dat dit ook de reden is dat deze relatie niet heeft gewerkt. Denk eerst goed om jezelf voordat je het deelt met een ander. Er komt uiteindelijk wel iemand op je pad die bij je blijft, hoe rot je je ook voelt. Hij is niet de juiste persoon voor jou geweest. Je zou veel verder komen met iemand die zelf wel goed in zijn vel zit, eerder gaat een relatie niet goed werken. Samen in de put gaan zitten is niet een goede combi.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 12:19

Je bent niet de enige , dat besef ik zelf ook maar al te goed , daarmee dat ik ook de stap heb gezet naar de psychotherapeut om me te helpen.. Maar mijn gedrag heeft vaak een oorzaak die hij soms ( zeker niet altijd!!! ) in gang heeft gezet... zoals bv het gsm incident...
Had hij niet elke keer opnieuw ongevraagd in men gsm gezeten en men priveberichten gelezen, had ik nooit zoiets gehad van: en nu ist genoeg , is zien of het omgekeerd ook mag (want ik vertrouwe hem eigenlijk wel toen nog .. (ik weet het puberaal :s) maar toen bleek hij plots veel minder open als hij altijd beweerde... en dan komt de achterdocht boven ... en dan kost het tijd en praten ... en dat was geen probleem (hij is zelfs toen over onze poort van bijna 2 meter geklommen om binnen te geraken...) , heeft me gesmeekt men hart te volgen .. heb ik ook gedaan...
en nu drie weken later steekt hij de schuld daarop van zen burn out ( samen met zen zware job)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:40

Klinkt als verlatingsangst. Het lijkt er op dat je in elk mogelijk dingetje een afwijzing ziet. Praten met een stalgenootje, facebook, tinder... Je kan niet van een partner verwachten dat hij nooit meer een andere vrouw aankijkt of ermee praat! Het lijkt alsof je verwacht dat de ander jou als enige prioriteit heeft en elke keer dat dit niet zo is, ervaar jij jaloezie of zelfs afwijzing. Dat is niet gezond en gelukkig besef je dat en heb je hulp gezocht. Dit is gedrag wat voor de ander idd slopend is, sorry maar dat is wel de waarheid.

Ik weet hoe het voelt hoor, heb er zelf ook jarenlang mee geworsteld. Inmiddels kan ik er heel anders naar kijken en voelt het ook anders, dankzij goede therapie. Vroeger raakte ik ook in paniek van een simpele blik naar een ander of een praatje. Inmiddels kan ik zelfs lachend kijken naar hoe mn vriend met andere vrouwen (onschuldig) flirt, hij gaat immers toch vrijwillig met mij mee.

En echt, dit is een gemoedstoestand in jezelf, niet veroorzaakt door wat de ander doet. Een ander kan hooguit iets triggeren wat er al zit, de kern zit in jezelf. Je wil nu controle hebben, hem bijna dwingen je aandacht en tijd te geven en dat werkt altijd averechts, daarmee stoot je mensen af. Iemand die bij je wil zijn, doet dat ook vrijwillig. Iemand die je verlaat als je de teugels laat vieren, wilde sowieso niet bij je zijn.
Je geluk laten afhangen van een ander is niet goed voor je. Neem het heft in eigen handen, creeer je eigen geluk! Bak je eigen taart, een partner zou hooguit de kers op de slagroom moeten zijn. Kan je leven mooier maken, maar zonder die kers is de taart ook nog erg lekker!

Dat is heel moeilijk om echt door te laten dringen, op te handelen en het zo te voelen, maar het is echt mogelijk. Essentieel daarbij is wel los te laten wat de ander waarom doet. Is niet zo relevant namelijk. Je kan een ander niet veranderen, alleen jezelf. Het is wel belangrijk om te ontdekken waarom je je zo voelt en waar dat door komt. Een ander veroorzaakt dat zelden tot nooit, het is vrijwel altijd triggeren van al aanwezige angsten/gevoelens. "Hij maakt dat ik zo doe!" Is dan ook altijd een vlucht van de waarheid, een manier om het buiten jezelf te plaatsen. Probeer dat niet meer te doen maar echt 100% bij jezelf stil te staan. Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:36

WildThing schreef:
Je bent niet de enige , dat besef ik zelf ook maar al te goed , daarmee dat ik ook de stap heb gezet naar de psychotherapeut om me te helpen.. Maar mijn gedrag heeft vaak een oorzaak die hij soms ( zeker niet altijd!!! ) in gang heeft gezet... zoals bv het gsm incident...
Had hij niet elke keer opnieuw ongevraagd in men gsm gezeten en men priveberichten gelezen, had ik nooit zoiets gehad van: en nu ist genoeg , is zien of het omgekeerd ook mag (want ik vertrouwe hem eigenlijk wel toen nog .. (ik weet het puberaal :s) maar toen bleek hij plots veel minder open als hij altijd beweerde... en dan komt de achterdocht boven ... en dan kost het tijd en praten ... en dat was geen probleem (hij is zelfs toen over onze poort van bijna 2 meter geklommen om binnen te geraken...) , heeft me gesmeekt men hart te volgen .. heb ik ook gedaan...
en nu drie weken later steekt hij de schuld daarop van zen burn out ( samen met zen zware job)

Als je er zo over denkt zal je geen enkel gezonde relatie aan kunnen gaan. Natuurlijk is er vaak actie-reactie maar probeer de volgende keer eens wat meer afstand te bewaren, vind het trouwens belachelijk(lees het veel vaker) dat anderen je gsm gaan lezen, ongevraagd. Ik had meteen ingegrepen en hem er uit gedonderd. Bij mij dat geheid tot een gigantische ruzie leiden , ook in een relatie heb je recht op privacy.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-03-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:36

Lieve TS zorg er eerst voor dat je zelf op de rit terug komt.

De tak is nu afgezaagd (de relatie is gestopt) en ook al is het niet jou keuze geweest je zult op gegeven moment verder gaan. Dan komt er misschien weer een leuke jongen op je pad (via welke weg dan ook).
Of dezelfde gozer komt weer je pad op.
Alles voelt weer goed tot hij iets prikkelt bij jou waardoor je weer in het zelfde gedrag vervalt als je niet eerst jou probleem bij de wortel gaat aanpakken.

Als je zo enorm onzeker bent en je compleet vast klampt en je meer dan 100% afhankelijk gedraagt dan heb je niet de gezonde basis die nodig is om een relatie aan te gaan.
Het afhankelijke gedrag en het claimen maken dat je een ander verstikt en een relatie waarvan de een (of beiden) erg wantrouwend is kost enorm veel energie.

Om jezelf nog meer pijn en verdriet te besparen doe jij er verstandig aan om eerst zelf gezond te worden zodat je op een gelijkwaardige basis een relatie kunt aan gaan.
Al begrijp ik best dat je graag ook geliefd wil zijn en iemand die voor jou gaat en al die liefde kriebels is helemaal fantastisch maar je beschadigd niet alleen jezelf maar ook de ander als je niet eerst werkt aan je onzekerheid, wantrouwen en achterdocht.
Dit zal namelijk steeds weer op je pad komen als je het niet bij de kern gaat aanpakken.
Succes.