Waar vind ik motivatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Waar vind ik motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:51

Momenteel zit ik even in een studie dip -O- 27 maart heb ik tentamen, dus het komt niet echt lekker uit. Ik kan op het moment gewoon echt totaal geen motivatie vinden om te leren of werken aan mijn studie. Het ligt totaal niet aan mijn studie, zeker niet. Ik vind het een ontzettend leuke studie en heb tot nu toe alle tentamens in 1x gehaald en heb nu 30 EC :) Zo wil ik het eigenlijk het hele jaar volhouden, geen hertentamens en gewoon alles in 1x halen. Maar dan heb ik nu wel de motivatie nodig natuurlijk!

Wat ik nog moet doen.. Is het complete tentamen leren voor 27 maart én een wetenschappelijk verslag inleveren (deadline ook 27 maart). Het verslag ben ik godzijdank al aan begonnen, maar het is ontzettend moeilijk om eraan te werken. Ik ben een aardige perfectionist dus ben ik nooit echt heel erg tevreden met wat ik inlever, toch denk ik vaak genoeg "Ach schijt eraan, ik lever het gewoon in!".. Met als gevolg dat ik 'spijt' heb omdat ik het prima beter had gekund. Met tentamens exact hetzelfde, ik sta gemiddeld een 7 maar ik kan veel beter. Ik denk alleen te vaak "geen zin", "genoeg gedaan" etc. Op het tentamen zelf heb ik er dan spijt van, omdat er veel vragen komen waar ik hartstikke goed antwoord op had geweten, als ik gewoon beter geleerd had. En het mooie is.. Ik leer er niet van? >;) Ik blijf met dezelfde houding zitten, ik ben in principe tevreden met een zesje.. Maar ik kan beter.

Daarnaast, ik verhuis zaterdag naar Amsterdam. Dat levert ook aardig wat stress op. Het hele huis en mijn kamer hier staan op zijn kop, dozen en tassen.. Noem maar op. Scheelt wel dat ik vanaf maandag gewoon in Amsterdam woon en maar 15 minuten reistijd heb in plaats van 1 uur en 45 minuten. Ik hou me alleen maar bezig met de verhuizing.. Heb ik alles? Hoe moet dat straks? Ik hoop dat mijn motivatie vanzelf terug komt als ik eenmaal in Amsterdam woon, maar op dit moment is het echt ver te zoeken. Ik doe letterlijk de hele dag niks, beetje gamen, bokken, eten.. Heel af en toe open ik blackboard voor studie. De tijd gaat gewoon zo snel, ik sta op en denk "Even bokt bijlezen".. En vervolgens is het 7 uur 's avonds en heb ik niks nuttigs gedaan! := Soms baal ik echt van mezelf :+

Pff ik moest het even kwijt hoor :')
Kan iemand me even een schop onder mijn hol verkopen?