Paardenhouderij Helicon Nijmegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WybeUrsula

Paardenhouderij Helicon Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 18:18

Hallo allemaal!

Momenteel ben ik bezig om mijn huidige opleiding, Paraveterinair in Barneveld, af te ronden! Verwachtingen zijn dat ik gewoon in juli mn papiertje heb. Helaas ben ik dit jaar erachter gekomen dat dit toch niet is wat ik wil... Vandaar dat ik heb verder gekeken naar andere opleidingen.

Toen ging paardenhouderij toch wel weer kriebelen... Als ik hiervoor ga kiezen dan wil ik dit gaan doen aan het Helicon in Nijmegen en dan de niveau 4 opleiding. Is er iemand die ervaring heeft met de opleiding en/of de school?

Vragenlijstje: :p
- Wordt er veel gedaan met lesgeven aan klanten?
- Hoeveel stages ga je lopen en hoelang zijn deze?
- Beetje goede begeleiding/lessen vanuit school?
- Is de manege in Beuningen goed te bereiken vanaf school?
- Reistechnisch verhaal: hoe laat begint het eerste uur?

Ik heb baangarantie, dus daar maak ik me 0.0% druk over...

WybeUrsula

Re: Paardenhouderij Helicon Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 12:42

Schopje.

Niemand die ervaringen heeft met deze school?

Ymke_Z

Re: Paardenhouderij Helicon Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:47

Ik zit momenteel op helicon, goed gespecialieseerde docenten (iig voor paraveterinair) Wij moeten in 2 jaar tijd 4x 10 weken stage lopen.

Wel vaak een zooitje kwa administratie en organisatie, toch ben ik zeer tevreden vergeleken andere scholen.

Eerste uur begint nu om 8:30 vorig jaar om 9:00.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:50

Ik zit momenteel op deze school, alleen niveau 3 maar er zit niet heel veel verschil tussen behalve het stuk ondernemen en engels.

- Wordt er veel gedaan met lesgeven aan klanten? In de opleiding zit het zelf niet, helicon geeft je wel de mogelijkheid om er een extra opleiding gegeven door het helicon erbij te bieden, dan les je op de manege paarden in beuningen en geeft elkaar les. Na 2 jaar heb je examen en dan de vooropleiding gehaald, dan volgt er nog 1 jaar de basissport.

- Hoeveel stages ga je lopen en hoelang zijn deze? 2 per jaar, belangrijk telt geloof ik 8x mee maar is prima te doen :)

- Beetje goede begeleiding/lessen vanuit school? Helicon is een school waar je zelf veel achteraan moet, word je wel volwassen van, leraren zijn wel flexibel.

- Is de manege in Beuningen goed te bereiken vanaf school? Ja hoor is goed te doen :j

- Reistechnisch verhaal: hoe laat begint het eerste uur? Half 9

Nog meer vragen pb maar ;)