mieroverlast...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

mieroverlast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:22

Hellppp heb in afgelopen 10 min al 7 mieren dood gemaakt :S in 1x blijven ze ergens vandaan komen... Terwijl voor 10 min geleden ik er geen last van had..

Wie weet de oplossing om die kleine dingen je huis uit te jagen.. Dingen als poeder vind ik eng omdat ook konijn en kleine hond vrij rond lopen

vuurneon

Re: mieroverlast...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:29

Mierenlokdoosje neer zetten; binnen 2 dagen was mijn huis miervrij :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:40

Zijn die ook veilig voor de andere beesten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:41

De dieren komen er bij ons iig niet aan, maar je kan ook even zo'n hekje van een ren erom zetten.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:43

Die doosjes zijn veilig voor andere dieren.
Het gif zit in een verpakking waar de mier wél in kan, maar jouw konijn echt niet in past ;-)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:55

Het schijnt dat een 5 cent neerleggen ook helpt tegen mieren, is het proberen waard :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:10

Eerst goed stofzuigen ook in de kieren en dan kaneel strooien, schijnt echt goed te werken.
Google even op mieren en oma's middeltjes ofzo, zijn wel meer trucjes.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:12

Kaneel werkte hier erg goed. Succes, is een vervelend iets!

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:04

oude muntjes deden wij vroeger ook neerleggen. maar de mieren leken er na een tijdje immuun voor te worden :+
kaneel hetzelfde

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:38

Wij hebben alle spleten extra dichtgekit en een paar lokdoosjes neer gezet. Ze zaten eerst overal toen we hier net in huis komen, maar heb er nooit meer één gezien :)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 02:18

Strooi een beetje bakpoeder waar ze vandaan komen.
Of waar ze lopen. Na een dagje kun je ze zo opvegen/ stofzuigen...

Ook handig voor in kieren enzo, het gaat erom dat ze eroverheen lopen, ze gaan zich dan wassen en krijgen zo het bakpoeder binnen/ En omdat bakpoeder uitzet...Tja- sorry juffrouw mier, maar dan is het gedaan met ze!

Succes!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 02:23

als je weet waar ze vandaan komen kun je ook wat zout voor de ingang strooien. en de verkenners helaas genadeloos afmaken. vroeger deed ik dat ook met azijn, gewoon een streepje voor de ingang zetten. de truc is om de route te doorbreken en de verkenners niet meer terug te laten gaan met de boodschap dat er iets te halen valt Veilig voor de overige huisdieren en snel van alle overlast af.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 03:44

Gewoon heet water in hun nest gooien :') hier ook hele mierenplaag gehad en de hele garage blank gezet met kokend water was te veel om kapot te stampen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 06:58

De verkenners inderdaad meteen om zeep helpen. Die gaan er vaak in hun eentje op uit, vinden een plek die ze interesseert (vaak voedsel) keren terug naar het nest en trommelen de rest op voor een invasie.
Wanneer je een mier in z'n uppie tegen komt in huis, altijd doodmaken!
Maar daar is het nu wat laat voor denk ik := Ik vind het trouwens erg vroeg in het jaar om nu al last van mieren te hebben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:51

Zachte winter; ik had ze al 2 maand geleden in huis :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:56

Cayenne schreef:
De verkenners inderdaad meteen om zeep helpen. Die gaan er vaak in hun eentje op uit, vinden een plek die ze interesseert (vaak voedsel) keren terug naar het nest en trommelen de rest op voor een invasie.
Wanneer je een mier in z'n uppie tegen komt in huis, altijd doodmaken!
Maar daar is het nu wat laat voor denk ik := Ik vind het trouwens erg vroeg in het jaar om nu al last van mieren te hebben!

Ohh dat wist ik niet.. Das wel handig :)

Al helpt de 5centen hier ook erg goed :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:06

Wij gebruiken azijn (ook deels om het onkruid tussen de voegen weg te halen), en dat helpt ook!
Verkenners krijgen enkeltje schoenzool.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 15:33

thanks iedereen voor de tips!! dacht dat het over was, helaas gisteren kopje op tafel laten staan, na douchen kwam ik beneden en hij zat helemaal onder de mieren, stuk of 50 dood gemaakt en bij de vermoede binnenkomst plek kaneel gestrooid... en zoals nu uitziet zijn we weer mieren vrij *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:44

Heb sinds een week of 3/4 hetzelfde probleem! Heb geen flauw idee waar die krengen vandaan komen. Heb rondom het huis op elk gaatje mierenpoeder gestrooid, af en toe heb ik er een stuk of 6 en dan zomaar weer 2 dgn niets om vervolgens weer op een heeeeeeel andere plek in huis weer een paar mieren te vinden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:01

ja dat was mijn probleem ook eerst... dan is er echt geen beginnen aan als je niet weet waar ze vandaan komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:07

Weet jij intussen wel al waar ze vandaan komen? Ik zie buiten nl helemaal NIETS.

Een collega vertelde me ze ook nog weleens een nest in een spouwmuur maken.....

En wij hebben plavuizen beneden dus nergens een kier waar ze doorheen naar binnen kunnen.

Heb wel de plint van mijn keuken weggehaald en daar ook poeder gestrooid.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:10

ik zie ze buiten ook niet :') zijn 2 plekjes waar ze vandaan kunnen komen.. bij de shuifpui of bij kleine opening in de plint.. beide ligt vol met kaneel en nu zijn ze weg

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:15

Die lokdoosjes werken altijd goed. Zie je buiten van die gaten tussen de tegels dan op een zonnige dag als het de komende dagen niet gaat regenen mierenpoeder in gaatjes stooien. En ik heb ooit eens een krijtstift gehad, waarmee je de plekken waar mieren komen kon aanstrepen, die stift bevatte hetzelfde als mierenpoeder, maar je kon en handig een streep mee om de vloer of keukenkastje zetten. Het was later makkelijk te verwijderen met een sopje en een natte doek. Ik weet alleen niet meer van welke fabrikant dat ding was.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:19

Bij ons zitten een mierennest tussen de binnen en buiten muur van de keuken. We hebben alle plafondplaten eruit gehad en met twee spuitbussen gespoten. Eentje van ECOstyle (van de intratuin, die dood direct) en eentje van HG (die blijft nog 4 tot 6 weken werken). De dode mieren bleven naar beneden komen. Nu lijkt het even rustig, maar de spuitbussen staan er nog voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:19

Kaneel ga ik ook eens proberen. Ik las ergens op bokt dat mieren die nu tevoorschijn komen inderdaad op verkenning zijn (volgens mij zag ik dat hier ook al voorbij komen) en dat ze dus niet op zoek zijn naar voedsel. Een lokdoosje schijnt in deze gevallen (mieren in deze tijd van het jaar) dan ook niet te helpen

Ik heb echter nog steeds geen enkel idee waar ze vandaan komen. Dan maar even een flinke voorraad kaneel aanschaffen en wederom rondom mijn hele huis kaneel in alle hoekjes en gaatje strooien.