geen communicatie webshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

geen communicatie webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 13:44

hooi :+
ik denk dat dit fout staat, maar geen idee waar het dan hoort.

ik heb vorige week bij een webshop (MThelmenshop als ik de naam mag noemen) een scooterhelm besteld.
De verwachte levertijd was 2-3 werkdagen. Nu was hij een week later nog niet binnen en dus wilde ik contact opnemen om te vragen wanneer ik de helm wél kan verwachten. bestelling stond nog steeds 'in de wacht '. Meestal bel ik een webshop dan.

Maar wat zag ik toen!? er is geen telefoonnumer. Oke opzich niet meteen een probleem, dan stuur ik wel een mailtje via het klantenserviceformulier. Ik kreeg direct een automatisch bericht dat er binnen 48 uur persoonlijk antwoord gegeven zal worden. Maar helaas tot op vandaag (4 dagen na de mail) nog geen reactie. Niet zo gek dacht ik eerst, tot ik eens de slechte reviews van de webshop ging lezen.

Voordat ik bestelde keek ik ook even op een review site maar ik vermoed dat er niet allemaal even eerlijke reviews op staan waardoor het gemiddeld een 7 was.
Ze blijken dus gewoon 0 communicatie te hebben met klanten. Niet één of twee verhalen maar een stuk of 30 reviews allemaal over het feit dat ze onbereikbaar zijn. Het vervelende is dus ze uiteindelijk wel een keer leveren (na 2 maanden bijvoorbeeld) waardoor ze niks strafbaars doen (denk ik?)
Ik wil eigenlijk dus de bestelling annuleren omdat ik niet nog 2 maanden of langer op een helm wil wachten.

Maar ik ben ook bang dat als ik nu ergens anders een helm koop met het idee de andere helm wanneer hij óóit geleverd terug te sturen (a 6,95), mijn geld nooit terug gestord zal worden omdat er gewoon geen communicatie is.

De webshop heeft een kvk nummer en ik ben er ook achter hoe de eigenaar heet, maar nergens een telefoonnumer. Bedrijf zit in Groningen en dat is dus te ver om even langs te gaan.
Ik heb met Ideal betaald en Multisafepay kan vanaf 2 weken bij hem een klacht indienen en wanneer er meer klachten zijn eventueel de samenwerking stopzetten, maar zo is mijn geld nog niet terug helaas.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen???

Veulen84

Re: geen communicatie webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:50

Wettelijk gezien moet je binnen 30 dagen leveren. Als je dan als shop aangeeft dat er een echte reden was dat het niet gelukt is moet de consument nog 1 kans geven. Maar 2 maanden is echt te lang.

Er staat wel een kvk nummer op de site. Kijk anders eens of je via die weg een telefoonnummer kunt achterhalen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 13:52

Veulen84 schreef:
Wettelijk gezien moet je binnen 30 dagen leveren. Als je dan als shop aangeeft dat er een echte reden was dat het niet gelukt is moet de consument nog 1 kans geven. Maar 2 maanden is echt te lang.

Er staat wel een kvk nummer op de site. Kijk anders eens of je via die weg een telefoonnummer kunt achterhalen.

betekend het dat ik na die 30 dagen aangifte mag doen of waar zou ik dan heen moeten?

geprobeerd, allemaal niet meer bestaande nummers

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:06

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:11

Froukje schreef:
Minibikeshop.nl staat onder het zelfde kvk geregistreerd en heeft nog veel minder info op de site staan..
Lijkt niet helemaal te kloppen allemaal.

Maar wel een telefoonnummer gevonden voor je; 050-2304075 http://m.detelefoongids.nl/mt-helmensho ... =Nederland

klopt is zelfde eigenaar net als scooteronderdelenshop.nl oid.. Tis een raar zaakje.

Helaas ook dat nummer is niet meer in gebruik

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:14

Oh -O- Sorry!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:53

Brief sturen?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 17:04

Sammie schreef:
Brief sturen?

ja dat was ik ook nog van plan te doen ja!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:57

dream_lot schreef:
Veulen84 schreef:

betekend het dat ik na die 30 dagen aangifte mag doen of waar zou ik dan heen moeten?

geprobeerd, allemaal niet meer bestaande nummers

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... r-bedrijf/

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:07

[HTT]--->[LZP]