Online relaties realistisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Online relaties realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:49

Ik zelf heb daar absoluut geen behoefte aan, ik wil iemand zo snel mogelijk ontmoeten haha, maar ik heb dus een vriendin die serieus van de ene online "relatie" in de andere springt. Ik vind dat geen relaties, hoe kan je dat relaties noemen? Je hebt elkaar nog nooit in het echt ontmoet en in de ogen gekeken. In mijn ogen is het niets meer en niets minder dan een digitale vriend :+ maar nee, zij ziet het wel als legitieme relaties. Haar "vriendjes" leven dan ook vaak in andere continenten, voornamelijk Amerika geloof ik.

Nou ben ik benieuwd wat jullie bokkers er van vinden. Kan een online relatie echt zijn of noem je het pas een relatie als je elkaar ook echt ontmoet hebt?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:51

gaan we weer haha.

Ik vind het persoonlijk niet realistisch. Je kunt beter iemand gewoon zo snel mogelijk ontmoeten. Ik vind datingsites niet slecht hoor. Mooie manier om iemand te ontmoeten. Maar houd het dan niet hij een online relatie, want dat is in mij ogen geen relatie.

Edit; Reactie wat aangepast.
Laatst bijgewerkt door Loei op 19-03-15 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Re: Online relaties realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:52

Haha naar aanleiding van het beruchte topic.

Nee vind het niet realistisch maar ik ben 31 en misschien wel een generatiekloof met iemand van 15

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:52

Haha, niet gaan we weer, staat los van dat ene topic eerder deze dag :P

Ik kan me namelijk best voorstellen dat er mensen zijn die veel voor iemand kunnen voelen via een scherm, maar in mijn ogen kan dat niet oprechte liefde zijn

Ik ben 25 overigens en die vriendin geloof ik 24
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 19-03-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:52

Ik vind het echt pas een relatie als je elkaar gezien hebt. Je kan elkaar wel onmoeten via internet, maar om het dan gelijk een relatie te noemen....

Nee echt bij het ontmoeten én een klik irl te hebben vind ik het pas een relatie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:54

Heb hier deels ervaring mee, denk dat je een nuance aan moet brengen. Ik heb mijn ex ook via het internet leren kennen, zag een foto en krijg nu weer (na 7 jaar) dezelfde kriebel in m'n buik. We wisten wel beide dat we elkaar leuk vonden, spraken elkaar vaak en na 10 maanden zagen we elkaar, hadden afgesproken tijdens een festival. . . paar 100 man, we hadden elkaar direct in het oog, al was dat waarschijnlijk omdat hij rood haar heeft en ruim 2 meter is, lol :P

Dus wanneer de intentie om elkaar te zien er direct is, je elkaar na verloop van tijd wel af en toe ziet, dan kan het werken. Wel lastig, maar absoluut realistisch.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:54

was net ook een topic over ;) Nee ik vind het niet realistisch als je elkaar niet in t echt ziet. Dan vind ik het gewoonweg geen relatie, maar internet vriendschap.

Nee als je elkaar pas echt ziet, vaker afgesproken hebt en dan relatie begint, dan vind ik het pas realistisch.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:55

Ah... weten we gelijk welke Bokker er na een drie weken lange gepassioneerde online chatrelatie gedumpt werd :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:57

Haha grapjas lol. Nogmaals staat los van dat topic, die vriendin is ook absoluut geen bokker :P

Aillil in jouw geval klinkt het inderdaad gewoon realistisch omdat je ook echt de intentie had elkaar te ontmoeten, en so you did. Het gaat mij meer om de mensen die dat dus niet hebben, of iig niet het doel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:57

Bij vriendjes in Afrika moet ik gelijk denken aan die oplichtings-praktijken. Dus nee, dat vind ik niet realistisch.

Uberhaubt een online relatie zonder elkaar ooit gezien te hebben is in mijn ogen niet realistisch, al kan het voor de betrokken persoon heel realistisch voelen om diverse redenen denk ik..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:58

Vroeger..... toen ik 13 ofzo was had ik ook internetrelaties :Y) Je bent dan echt oprecht verliefd op iemand... en was ook verdrietig toen het "uit" ging... Ik durfde niet met diegene te bellen want dat was eng.

Nu weet ik wel beter natuurlijk en vind ik niet dat je een relatie kan hebben via internet... Juist het intieme is ook belangrijk in een relatie. Een klik via het internet hoeft niet te betekenen dat je ook een klik in RL hebt, en je moet toch echt in RL bij elkaar zijn om iets op te kunnen bouwen in mijn ogen.

Misschien als je jonger bent en de wereld nog 1 groot paradijs is kan het.... maar nee denk n iet dat het echt werkt :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:59

Vind t meer wat voor als je een jaar of 14-15 bent :=

Zeker als je elkaar nog nooit hebt ontmoet! Dan kan je dat toch niet echt serieus nemen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:02

Ik zat al te wachten op dit topic _O-

lifaya schreef:
Nou ben ik benieuwd wat jullie bokkers er van vinden. Kan een online relatie echt zijn of noem je het pas een relatie als je elkaar ook echt ontmoet hebt?

Een relatie is 'echt' als beide deelnemende partijen er zo over denken. Denk ik.
De een telt relaties vanaf 16+ en vindt alles daaronder "verkering", de ander hanteert een andere maatstaf. Heel persoonlijk dus...

Voor mij is een relatie pas 'echt' als je elkaar in real life kent. Daarbij vind ik het toch ook wel heel fijn als je elkaar met enige regelmaat ziet :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:04

Skessa_ schreef:
Zeker als je elkaar nog nooit hebt ontmoet! Dan kan je dat toch niet echt serieus nemen?
Zou je denken hé.. Helaas zijn er genoeg voorbeelden van volwassen vrouwen die duizenden dollars/ euro’s hebben overgemaakt aan hun ‘soldaat’ in Afghanistan die net op het moment dat hij naar haar zou komen een ongeluk krijgt, wordt overvallen en zonder geld zit.

Andersom net zo.. mannen die verloofd zijn met een vrouw die zo ziek zwak en misselijk is dat het er nog net niet van is gekomen om elkaar irl te ontmoeten. Maar maak wel alvast even geld over voor de trouwerij..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:06

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wat zij een relatie vinden. Als twee mensen elkaar enkel via het internet spreken en zich daarbij goed voelen, dan is dat hun volste recht. Ik zou niet weten waarom ik daar een probleem van zou maken, als hun gelukkig zijn dan moeten ze dat zeker doen.
Ik zou het persoonlijk niet kunnen, ik heb toch nood aan fysiek contact dus enkel online of via sms met elkaar spreken, nee dat zou voor mij niks zijn en ik zou zo'n relatie dan ook nooit aangaan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:11

Zolang je elkaar nog niet ontmoet hebt, kan er sprake zijn van een klik. Maar geen relatie, in mijn ogen, daarvoor moet je elkaar toch irl kennen. Want je kunt nog zo leuk via internet kunnen kletsen, maar als je elkaar irl niks te vertellen hebt wordt het nog niks. En dat komt maar al te vaak voor denk ik.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:11

Een relatie zonder dat je iemand ooit ontmoet hebt? Nee, daar geloof ik niet zo snel in. Iemand kan online zo anders overkomen dan in het echt. Ik heb ook wel eens met een jongen gechat, kon er uren mee praten. Totdat we eens afspraken. Hij was zó stil en zo anders, het klikte totaal niet. Maar het kan ook zeker goed gaan: mijn verloofde heb ik op Bokt ontmoet :j

Shanna schreef:
Bij vriendjes in Afrika moet ik gelijk denken aan die oplichtings-praktijken. Dus nee, dat vind ik niet realistisch.

Dat hoeft niet, hoor. Een van mijn beste vriendinnen heeft een vriendje in Afrika, een hartstikke leuke en oprechte jongen. Ze heeft met studie kunnen regelen dat ze daar nu maanden daar zit. Haar ouders kennen hem ook. Het gaat vaak mis, maar gelukkig niet altijd :)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:14

ik vind dat je elkaar wel gewoon kan ontmoeten online en elkaar ook echt leuk kan gaan vinden door de gesprekken die je online hebt maar voordat je echt een relatie start moet je elkaar toch wel minimaal 1 keer in het echt hebben ontmoet want iemand kan zich online heel anders voordoen dan die in het echt is

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:17

Ik vind internetrelaties niet realistisch. Waarom? Kijk simpelweg naar het programma Catfish en je weet genoeg. Natuurlijk zullen er vast voorbeelden te noemen zijn waarbij het goed ging, men elkaar in het echt ontmoette en nu nog steeds bij elkaar zijn. Daar tegenover staan heel veel voorbeelden waarbij het allemaal gaat om misleiding en geld afhandig te maken van het "slachtoffer".

Ik kan mij persoonlijk ook niet voorstellen dat je genoegen neemt met elkaar alleen online te zien en het accepteert dat iemand telkens een "smoes" heeft waardoor je elkaar niet in reallife kan ontmoeten. Ik zou daar op den duur naar van worden en iemand voor het blok zetten.

Maar goed, ik zit dan ook niet op dat soort datingsites en heb er ook geen interesse in. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik Catfish wel kijk uit nieuwsgierigheid hoe en waarom mensen dat soort dingen doen/accepteren.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:23

Ik denk dat het best lang vol te houden is, maar ik vind het niet 'echt', als je elkaar nog nooit in real life hebt gezien. Ook al zie je elkaar regelmatig via de webcam of zoiets, misschien heeft hij wel een bepaalde lichaamsgeur of rare trekjes waar je spontaan op afknapt als je hem in het echt ziet.
En wie weet wat hij allemaal uitvreet als hij offline is. Misschien heeft hij wel meer van dat soort online vriendinnetjes.
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in, maar ik sluit niet uit dat het wel een begin kan vormen van een 'echte' relatie, waarbij je elkaar vervolgens wel gewoon in het echt blijft zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:27

Ik vind het zo zonde dat ze hun leven op een halt zetten voor iets virtueels. Vriendin heeft dat ook gedaan, tot ze een brief kreeg dat hij in het huwelijksbootje stapte :=
Vond het zo treurig, 2 jaar zit je maar een beetje aan je beeldscherm gekleefd en tja... Mis je de echte wereld. Ze heeft het ook eigenlijk als jammer ervaren, maar ja; ze was jong en naïef.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:31

hahaha iedereen denkt hetzelfde.

Ik denk dat je zeker wel een relatie kan krijgen via internet als je beide de juiste intenties hebt, maar tegenwoordig zijn er zoveel zieke geesten die misbruik van het vertrouwen van mensen maken dat ik vind dat je gewoon het beste ein real life moet leren kennen voor je kan zeggen dat je echt een relatie hebt. In het geval van het beruchte topic was het natuurlijk lachwekkend. Als je je zo laat inpalmen door iemand in zon korte tijd ben je wel een erg makkelijke prooi om belazerd te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:34

Ik heb rond mijn 16de ook een aantal online vriendjes gehad. :j
Eentje ervan ook in het echt leren kennen en heeft zelfs een tijdje bij ons in huis gewoond.
Maar schrok enorm toen ik zag dat hij er heel anders uitzag dan op de foto.
Het was wel dezelfde jongen, maar hij viel nogal tegen en had op z'n zachtst gezegd andere normen en waarden dan ik.
Dit was tijdens onze chatgesprekken niet duidelijk geworden.
Het is dus altijd uitkijken! Zeker als je nog zo jong bent als ik toen was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:35

Ik denk dat je online een beeld van iemand vormt in je hoofd dat niet altijd klopt met de werkelijkheid. En mensen kunnen anders zijn vanachter de webcam dan in het echt.

Ik heb via een penpal site 8 jaar geleden een boel mensen ontmoet. Ik heb daarvan 2 in het echt ontmoet, met allebei skypte ik toen al jaren. Het waren puur vriendschappelijke ontmoetingen maar met de 1 klikte het echt totaal niet. Die was zo anders in het echt, veel onzekerder, tot op het irritante af.

Maar ik geloof oprecht dat je in een paar dagen tijd heel snel intens verliefd kunt raken via internet. Het is alleen een verliefdheid die merendeels ingevuld is denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:36

De verliefdheid die je kunt voelen via internet is inderdaad wel heel echt! :j