Das even schrikken....was dat een ontvoering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Das even schrikken....was dat een ontvoering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 17:45

Beste Allemaal,

Wat er afgelopen zondag avond gebeurde was best even schrikken....dat wil ik toch even met jullie delen.
Gewoon om mijn ervaring te vertellen en het ook even van me af te schrijven.

Afgelopen zondag avond was ik onderweg naar huis bij mijn vriendin vandaan toen ik rond half 12 naar huis fietste van het station.
Bij een kruising met de weg waar ik op fietste zag ik ineens een witte auto stil staan, weinig vreemds aan als je het zo hoort.

Maar toen ik goed keek, zag ik het portier van de bijrijder open staan, en de bijrijder stond buiten met het achter portier open.
Achter in de auto zag ik net iemand verdwijnen, maar het ergste/raarste was dat ik zag hoe de bijrijder iemand achter in de auto gooide/duwde.

Iemand werd flink hard tussen zijn schouderbladen achter de auto in geduwd/slagen.

Toen ik dat zag, had ik in eerste instantie zo iets van "heh, zag ik dit daadwerkelijk, gebeurde hier wat ik denk dat er gebeurde" maar ja ik zag net hoe iemand achter een auto werd ingeduwd, om half 12 savonds op een zondag avond. Hmmm dat klopte naar mijn idee niet.

Wat er aan de hand was wist ik niet, maar goed zag het er niet uit. Het eerste wat door mijn hoofd ging was "O oliebol....dat lijkt op een ontvoering". Direct wist ik dat er iets niet goed zat. Ben meteen door gefietst naar een plek waar ik voor die automobilisten uit het zicht was en heb direct 112 gebeld.

Gelijk tegen de politie gezegd dat ik zojuist iets zag wat niet klopte en verdacht veel op een ontvoering leek.
Hier op heb ik gelukkig gelijk een duidelijke omschrijving kunnen geven van de auto. Ook kon ik de politie meteen vertellen (inclusief straatnamen) waar het exact gebeurd was en waar de auto heen gereden was.
Hierdoor heeft de politie gelukkig gelijk diverse wagens op de melding af kunnen sturen.

Het besef is er alsnog niet helemaal, ik blijf me regelmatig afvragen of alles echt is wat ik denk dat het was en of ik alles goed gezien heb. Maar ik vond het zo verdacht. Toch ben ik erg blij dat ik de politie gebeld heb.

Eigenlijk ben ik erg benieuwd hoe de melding is afgelopen, maar ben bang dat de politie mij daar niks over verteld.

Dit is even wat ik wilde delen met jullie, aangezien het zo bizar is en ik het nog steeds niet kan beseffen.....

Judass

Re: Das even schrikken....was dat een ontvoering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:47

Jeetje wat heftig zeg!
Ik denk dat je goed hebt gehandeld, echt schrikken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:47

Ik denk dat je super goed gehandeld hebt! Krijg je nog wat van de politie te weten? :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:48

Mm lijkt me raar omdat te zien! Ben benieuwd wat het uiteindelijk was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:48

Wauw..
Goed gehandeld!

Je kan altijd de politie nog even bellen om te vragen of ze je iets mogen vertellen! Je bent immers getuige.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:50

goed gedaan hoor!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:25

Oh, dat kan wel heel heftig zijn ja :oo
Politie bellen lijkt mij niet heel erg raar, het is niet vreemd dat je met vragen blijft zitten.
Misschien mogen ze je niets vertellen en misschien kunnen ze je wel wat vertellen, dat krijg je dan wel te horen.

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:31

Wat heftig zeg! Ik snap heel goed dat je wil weten hoe het is afgelopen, maar als de politie daar niks over mag zeggen hoor je dan vanzelf toch. Volgens mij hebben ze bij de politie ook altijd mensen waarmee je kan kletsen als je erover wil praten, lijkt me namelijk best een impact als je zoiets ziet.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:33

Volgens mij mag de politie wel gewoon vertellen of ze iemand hebben kunnen aanhouden/spreken.

Zowel mijn vriend als ik zijn wel teruggebeld door de politie nadat we een melding hadden gedaan om te vertellen hoe het is gelopen (zonder details uiteraard). Wel zo fijn want anders blijft het natuurlijk door je hoofd spoken.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:54

Jeetje, kan mij voorstellen dat je daarvan schrikt. Wel ontzettend goed dat je dat zo snel zag en hebt gehandeld. +:)+

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 19:14

Ben inderdaad heel erg geschrokken! bedankt voor alle reactie's. Misschien dan morgen toch maar eens een belletje wagen naar de politie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:16

Als het een ontvoering was geweest dan had het allang in alle kranten gestaan, zoeits is altijd voorpaginanieuws. Kan van alles zijn geweest, vriend die boos was oid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:17

Goed gehandeld :j kan inderdaad van alles zijn, van onschuldig (weggelopen puber) tot echte ontvoering.

Bij ons werd er geen terugkoppeling gedaan, ivm onderzoek. Goed was wel een moordzaak... Moesten het uiteindelijk via de krant lezen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:19

Dat is echt schrikken zeg, goed dat je zo snel gereageerd hebt naar de politie.

Gewoon even bellen, ze mogen dan geen details geven maar kunnen vaak wel zeggen of er iets is geweest. Ik heb zelf vorig jaar iets raars meegemaakt, vond een tas met spullen in een bos. Die afgeleverd bij de politie na een telefoontje. Een dag later ben ik gebeld dat ze niets mochten zeggen maar er nu iemand een tijd op vakantie ging. :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:24

Goed gehandeld Ts.
Ben benieuwd of je nog iets hoort als je belt.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:54

Ik vind dat je goed hebt gehandeld!

De politie heeft inderdaad geheimhoudigsplicht, maar wie weet kunnen ze enkele richtlijen doorgeven.

Verder ben jij deels 'slachtoffer' doordat jij dingen hebt gezien die schokkend ervaren kunnen worden. Hiervoor hebben zij ook mensen in dienst, die met jou in gesprek kunnen gaan over hoe jij je erbij voelt.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij nachten niet kan slapen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:00

bigone schreef:
Als het een ontvoering was geweest dan had het allang in alle kranten gestaan, zoeits is altijd voorpaginanieuws.

Dat ligt er maar net aan wat de omstandigheden zijn...

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:06

Politie zal je inderdaad niet veel meer info vertellen al kan ik mij goed voorstellen dat je wilt weten hoe het nu zat. Mijn vriend woonde vroeger in Amsterdam en is daar in de nacht ook een keer goed in elkaar geslagen toen hij overvallen werd door 3 mannen, vlakbij zijn voordeur. De recherche is achteraf nog wel een keer langsgeweest en mijn vriend heeft een keer foto's moeten kijken op het bureau maar we weten ook niet of er ooit iemand aangehouden is. Waarschijnlijk niet.

Waar was het trouwens in Gouda? Ik woon er sinds een jaar of 2 niet meer maar ik fiets niet al te graag om half 12 alleen buiten. Soms is het nog vrij druk op straat om die tijd maar dat ligt er ook een beetje aan waar je fietst.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 21:09

Het was op de Kruising Bloemendaalseweg/Ridder van catsweg/Buchnerweg.....achter het ziekenhuis daar zegmaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:11

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar kan het niet gewoon iets heel simpels zijn geweest?
Een vader die zijn niet-luisterende zoon de auto inzette ofzo? Of zoals bigone al zei een vriend die boos was ofzo?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:12

Heb je goed gedaan, wel even schrikken zeg!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:12

Goof schreef:
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar kan het niet gewoon iets heel simpels zijn geweest?
Een vader die zijn niet-luisterende zoon de auto inzette ofzo? Of zoals bigone al zei een vriend die boos was ofzo?

Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig toch? :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:33

Nou dat vind ik ook :j
Je hebt misschien wel iemands leven gered! Goed gedaan :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:21

Ik zou gewoon even bellen hoor, politie kan je heus wel vertellen of er een aanhouding is verricht of dat er niets aan de hand was.
Ik vind dat je goed hebt gehandeld, beter onnodig politie erbij dan dat je de volgende dag hoort dat er wel iets is gebeurd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:22

Goddank heb je direct de politie gebeld. Misschien heb je iemand gered.