parkeren of OV Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

parkeren of OV Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 21:54

Hallo allemaal,

Ik moet van de week in amsterdam zijn en dacht dat is maar een half uur met de auto. Nu keek ik even goed op maps en zit het een beetje tussen t stedelijk museum en de rai in. Nu ben ik helemaal geen held met file parkeren en heb ik geen idee hoe vol het daar is. Heeft iemand tips voor parkeren in de buurt? Ik dacht eigenlijk om de auto ergens in een rustige wijk te zetten en dan verder met OV,maar dat is lastig te googlen. Helemaal met OV kost meer dan een uur reistijd.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:56

Auto onder de ArenA zetten misschien? Parkeren in Amsterdam is duur, mijn ouders zetten hem meestal onder de ArenA als ze met de auto naar Amsterdam moeten. Ik weet alleen niet wat dat kost eigenlijk. Je zit dan wel direct bij station Bijlmer ArenA, kun je zo de metro in stappen (metro kaartje krijg je bij het parkeren bij de ArenA)

luuca

Re: parkeren of OV Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:01

Ik weet niet hoe de ov verbinding is vanuit je huis, maar Amsterdam is echt het makkelijkste te doen met het ov. Parkeren met de auto is een ramp en bovendien erg duur, de rai is erg goed te bereiken met de trein en metro. Verder zijn er goede verbindingen naar dat deel van de stad.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:04

Amsterdam zou ik eerlijk gezegd niet aan beginnen met de auto.. Een en al ergenis. OV doe je er misschien langer over, maar dan ben je vaak wel op de plaats van bestemming midden in het centrum. Veel handiger. Bovendien is parkeren heel erg duur, dus dan kun je beter dat geld besteden aan het OV.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:06

Ligt er aan waar je zijn moet in de stad. Ik vind zelf het OV ideaal, mede omdat ik nog gratis reis, maar als je niet weet hoe het OV werkt en je het ook niet erg vindt om in de stad te rijden is dat misschien sneller. Kost alleen even wat.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:10

Ik zou voor OV gaan. Makkelijker en goedkoper.

En half uur met de auto, maar gegarandeerd dat je een keer verkeerd rijdt, parkeerplaats moet zoeken, kaartje kopen, lopen/verder reizen naar je bestemming. Ik denk dat OV sneller is!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:18

P+R! Kost 1 euro, vanaf daar kun je (en moet je) de tram verder pakken.
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... erdam/p-r/

Lees wel even de voorwaarden goed door. Onder andere (maar ik weet ze niet allemaal uit mijn hoofd)
- na 10 uur 's ochtends
- alleen via de gereserveerde ingang (je krijgt dan een apart kaartje)
- als je bij de Rai gaat staan, vooraf controleren dat er geen beurs is want dan zijn de plekken niet beschikbaar
- je moet op een halte in het centrum zijn ingestapt. Dit controleert de automaat. Wel even controleren dus dat je halte ook werkelijk tot de centrumzone behoort.

Maar ik heb het laatst gedaan (ik ben bij het Olympisch Stadion gaan staan). Zowel goedkoper als sneller dan alleen OV of alleen auto.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 22:32

Was je daar door de weeks of in t weekend?

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:35

Ik zou OV nemen. Of auto in Amstelveen zetten (over het algemeen gratis) en met de tram (lijn51) of bus (170-172 etc) verder gaan. Ligt er aan waar je moet zijn wat het handigste is.
Daarbij is tussen het Stedelijk en de Rai in nog vrij ruim begrip. Parkeren is daar druk en vooral duur.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:41

Vorige week dinsdagmiddag moest ik daar in de buurt van zijn, in oud-zuid. En ook ik ben geen held met file parkeren. Was ruim op tijd vertrokken van huis, en had wel vrij snel een leuk/goed parkeer plek gevonden. Parkeren vond ik best mee vallen hoor. En ja druk is het daar wel, helemaal dat er ook veel wegen afgesloten zijn i.v.m. werk aan de weg.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:44

Ik ben gek op mijn auto maar binnen de ring altijd met OV, als je al plek kan vinden betaal je je scheel aan parkeerkosten.

Beste is of trein of P+R.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:46

Jaren in A'dam gewoond (buitenwijk) binnenstad altijd OV, ookal hadden we een auto. Parkeren is helft van je reistijd met zoeken, lopen, enz. Denk dat je met geheel OV net zo lang onderweg bent als met auto + parkeren (al dan niet met verder met OV reizen).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:12

Ik weet niet waar vandaan je komt maar ik zou sowieso OV nemen.. ( 9292ov.nl ) en misschien parkeren in utrecht?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:22

Parkeren in Utrecht is net zo'n feest als in Amsterdam qua ruimte en kosten, of je moet de auto daar idd ook gratis in een buitenwijk zetten. Schiet je qua reistijd niets mee op als je vervolgens nog naar een station moet.

Als ik in hartje Amsterdam moet zijn, dan zet ik vaak de auto op het randje van Amsterdam en Amstelveen (omgeving Uilenstede) en dan verder met tram 5, of bij station Weesp en dan verder met de trein.

Als ik zo eens op Google Maps kijk, dan kan het heel goed zijn dat jouw bestemming met tram 5 te bereiken is. Helpt 9292 niet?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:25

Als je er ergens kan parkeren heb je geluk, het is er vaak vol en dan ook nog eens prijzige parkeerplaats.

Ik zeg OV, veel fijner en sneller in Amsterdam.

In de woonwijken in Amsterdam is een parkeervergunning verplicht dus je kan niet ergens zomaar je auto in een woonwijk neerzetten, daar is wel weer ruim voldoende plekken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:34

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:40

Ik zag gister bij de RAI een parkeergarage voor 2,50 per uur of 25 voor een dag, is een van de goedkoopste volgens degene waar ik mee was

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:59

De site www.prettigparkeren.nl kan je ook helpen in de zoektocht naar gratis of voordelig parkeren (in heel Nederland) :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:22

Parkeren in Utrecht, duur, maar je bent ook nog eens wat tijd kwijt aan het inrijden van Utrecht, met alle werkzaamheden is dat niet altijd heel soepel. Neem dan idd ArenA, dat is ook P+R en je kunt vandaar ook met de trein verder. (En wat betreft het parkeren in buitenwijken - je zadelt dan wel mensen met de overlast op. Er zijn al wijken waar de bewoners nu verplicht zijn een parkeervergunning aan te schaffen, omdat er zo nodig mensen die niets in die wijk te zoeken hebben het gebruiken als goedkope parkeerplaats voor het centrum.)

Moonsparkle: doordeweeks.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:28

Het ligt er aan waar je moet zijn en hoelang. En waar je vandaan komt. Soms is het met de auto gewoon het snelst. Zet je hem in de garage onder het Museumplein en accepteer je dat je voor die ene keer dat je er bent parkeer geld betaald. Als je toch besluit om je auto buiten de stad te zetten is het vaak net zo handig om de hele weg met het openbaar vervoer te doen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:37

Ragdollcat schreef:
Als je er ergens kan parkeren heb je geluk, het is er vaak vol en dan ook nog eens prijzige parkeerplaats.

Ik zeg OV, veel fijner en sneller in Amsterdam.

In de woonwijken in Amsterdam is een parkeervergunning verplicht dus je kan niet ergens zomaar je auto in een woonwijk neerzetten, daar is wel weer ruim voldoende plekken.

Wat is dat nou voor onzin. Ja, er is een parkeervergunning voor bewoners van een bepaald gebied en ja jij mag daar ook parkeren alleen in het geval van TS is de kans groot dat ze dan €4,20 per uur betaald.
Ik zou voor P+R gaan of helemaal met OV.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:38

Er zijn een paar van die park & ride plaatsen om Amsterdam heen. Ik ga regelmatig met mijn collega's een dagje naar Amsterdam, en wij parkeren altijd bij Slotervaart. dit kost dan iets van 9 euro om de hele dag te parkeren, en je kunt vanaf daar op de trein of metro stappen en dan zit je in 5 min in te stad. Dit kan ook bij de arena trouwens.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:39

amandananana schreef:
Er zijn een paar van die park & ride plaatsen om Amsterdam heen. Ik ga regelmatig met mijn collega's een dagje naar Amsterdam, en wij parkeren altijd bij Slotervaart. dit kost dan iets van 9 euro om de hele dag te parkeren, en je kunt vanaf daar op de trein of metro stappen en dan zit je in 5 min in te stad. Dit kan ook bij de arena trouwens.

En bij station Sloterdijk, het Bos en Lommerplein, IJburg en vele andere plekken.
Het is echt wel het uitzoeken waard hoor TS, scheelt een hoop kosten.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:44

Als je in het centrum moet zijn is het handig om 'm in noord te parkeren en dan met het pontje over. Maargoed als je in zuid moet zijn is dat niet erg praktisch. Wat dan nog een optie is om hem in Amstelveen te zetten en dan met de metro naar zuid, of bij sloterdijk en dan ook met de metro :)