Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil al jaren dolgraag dierengeneeskunde studeren, maar ik heb geen natuurkunde en zit in op de Havo (Natuur & Gezondheid). Op het internet ben ik toen gaan opzoeken of het mogelijk is om dierengeneeskunde met een HBO propedeuse te kunnen doen. Dit bleek wel te kunnen, mits je natuurkunde, wiskunde a of b, scheikunde en biologie met een vwo deelcertificaat had afgerond. Dit leek mij een lastige, dure (deelcertificaten!) en vrij risicovolle weg, en heb dat plan dus maar gelaten.
Via vwo is denk ik ook wel een optie, maar ik ben al 17 en zit pas in 4 Havo (oud-vmbo'er + schooljaar in Japan gedaan), waardoor ik bijna 21 ben als ik dan klaar zou zijn met het vwo. Hiernaast zou ik dan ook eerst een deelcertificaat natuurkunde voor Havo moeten halen ergens in de zomer (1000 euro...), zodat ik op het vwo dan natuurkunde kan doen.
Nu vroeg ik mij dus af, zijn er meer mensen die een vergelijkbare weg doen/hebben genomen? En ben ik hier wel verstandig aan het doen?
ik kan me gewoon geen andere baan voostellen die zo goed bij mij zou passen, en wil er dus ook alles voor doen om uiteindelijk dierenarts te worden...

).
Maar blijf in dat hele traject wel kritisch en eerlijk tegenover jezelf!
sowieso ga ik er nog goed overna denken, maar dit hou dit wel in mijn achterhoofd.