wie werkt er in een bakkerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

wie werkt er in een bakkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:30

ik mag zondag twee uurtjes proefdraaien in een bakkerij. betreft fulltime job als verkoopster (zowel samen met zaakvoerster als alleen).
met mijn 9 jaar ervaring in de verkoop denk ik dat het wel zal lukken, ondanks het totaal andere vakgebied. (dieren)
de uren zijn erg luxe (gewend van 9 tot 19, ook ih weekend. verdeeld over vier dagen, dus van huis weg van 8-20 ivm route en paarden)
nu zou ik een weekend om twee werken (zondag tot halfeen) en 4 dgn in de week tussen 7 en 8 starten en tussen 12 en 13 gedaan. en een namiddag van 3 uur. dus die uren zijn heel erg luxe imo.
iemand die het ook doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:44

Niet meer, maar ik heb het wel gedaan. De bakkerij zelf zat een dorpje verderop waar ik ooit begonnen ben met een bijbaantje als schoonmaakster, daarna mocht ik ook in de winkel staan om te werken als verkoopster. De winkelfilialen zaten verspreid over meerdere dorpjes, waaronder mijn eigen dorpje wat ik natuurlijk erg leuk vond (je komt dan uiteraard veel dorpsgenoten tegen). Ik moest op tijd beginnen om 's ochtends alle brood- en gebaksbestellingen te snijden en in te pakken. De winkel sloot dan wel om 16.00u geloof ik. Maar dat vond ik wel fijn; vroeg beginnen en op tijd weer thuis zijn. Ik vond het in ieder geval erg leuk werk om te doen. Vooral in de zomer, als het terras open ging en mensen een gebakje of ijsje met een kop koffie konden bestellen. Het contact met klanten is erg leuk :j.
Een paar jaar later ben ik aan de slag gegaan in de supermarkt op de versafdeling, waaronder ook de broodafdeling. Maar dat is toch wel anders dan in een echte bakkerij. In de bakkerij maakte ik het hele proces van de productie tot verkoop mee. Dat was in de supermarkt wel anders, daar werden de broden gewoon aangeleverd.

Succes met je nieuwe baan, proefdraaien komt vast goed! +:)+

Duhelo

Re: wie werkt er in een bakkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 21:37

Klinkt inderdaad leuk Elmo!mik was voornamelijk op zoek naar iets met veel verantwoordelijkheid, uitdaging, afwisseling, en ik vrees ergens een beetje dat ik dat wel zou missen. Anderszijds zal het voor mij een behoorlijke uitdaging worden om al het brood en gebak te leren kennen, de uren zijn super, en contact met de klanten zonder al teveel druk is ook wel fijn!