Niet meer, maar ik heb het wel gedaan. De bakkerij zelf zat een dorpje verderop waar ik ooit begonnen ben met een bijbaantje als schoonmaakster, daarna mocht ik ook in de winkel staan om te werken als verkoopster. De winkelfilialen zaten verspreid over meerdere dorpjes, waaronder mijn eigen dorpje wat ik natuurlijk erg leuk vond (je komt dan uiteraard veel dorpsgenoten tegen). Ik moest op tijd beginnen om 's ochtends alle brood- en gebaksbestellingen te snijden en in te pakken. De winkel sloot dan wel om 16.00u geloof ik. Maar dat vond ik wel fijn; vroeg beginnen en op tijd weer thuis zijn. Ik vond het in ieder geval erg leuk werk om te doen. Vooral in de zomer, als het terras open ging en mensen een gebakje of ijsje met een kop koffie konden bestellen. Het contact met klanten is erg leuk
.
Een paar jaar later ben ik aan de slag gegaan in de supermarkt op de versafdeling, waaronder ook de broodafdeling. Maar dat is toch wel anders dan in een echte bakkerij. In de bakkerij maakte ik het hele proces van de productie tot verkoop mee. Dat was in de supermarkt wel anders, daar werden de broden gewoon aangeleverd.
Succes met je nieuwe baan, proefdraaien komt vast goed!