Poging tot oplichting via Marktplaats.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Poging tot oplichting via Marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:38

In mijn zoektocht naar 4 kaartjes voor het concert van Ariana Grande voor mijn dochter, ben ik vandaag voor de 2e keer bijna opgelicht...
Na mijn reactie op een advertentie afgelopen donderdag, kreeg ik een mailtje terug met het rekeningnummer, kopie van het reserveringsformulier en kopie paspoort.
Na mijn reactie dat ik de tickets graag op wilde halen kreeg ik geen reactie meer.
Aangezien de eerste reactie op mijn email ook 1,5 dag geduurd had, vond ik het in eerste instantie niet raar. Tot de advertentie verwijderd was en ik nog steeds niets gehoord had. Ik heb nog gemaild dat ik nog niets gehoord had, en dat ik graag de kaartjes wilde hebben.
Lang treuren hoefde niet, want de volgende dag vond ik een nieuwe advertentie die kaartjes aanbood. Een andere naam, 4,5 jaar actief op Marktplaats.
Na een reactie kreeg ik kopie reserveringsformulier, en de vraag hoeveel kaartjes ik wilde en dat ze daarna het rekeningnummer en kopie paspoort zou toesturen.
Na mijn reactie terug dat ik graag de kaartjes wilde ophalen, viel me op dat het reserveringsnummer op de kopie het zelfde was als de eerdere!
Daarop mailde ik dat ophalen niet ging lukken en dat ik graag het rekeningnummer wilde en kopie paspoort.
Hierop bleek dat het rekeningnummer het zelfde was als de eerdere verkoper.
Ik heb direct melding gemaakt bij Marktplaats, een advertentie geopend dat mensen moesten oppassen en een melding bij de politie.
Pfff, gelukkig ben ik niet heel goedgelovig, maar vrees dat er toch ook mensen zijn die er wel intrappen.
Nu nog verder zoeken naar kaartjes, al ben ik wel een stuk voorzichtiger geworden...

Ufurio4e

Re: Poging tot oplichting via Marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:41

Tickets kun je veiliger kopen via ticketswap.nl

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:42

Oe goed van je zeg! Je zou niet de eerste zijn die er wel in trapt!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:44

Ufurio4e schreef:
Tickets kun je veiliger kopen via ticketswap.nl

Die site hou ik al in de gaten.
Helaas worden er maar 19 tickets aangeboden en ruim 1500 gezocht.... (om en nabij)

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:38

Ik heb dit ook gehad, ik heb toen na zorgvuldig onderzoek 25 Euro overgemaakt en nooit iets van terug gezien natuurlijk. Dit voor het concert van Ed Sheeran. Ik heb toen besloten om alleen te reageren op advertenties dicht bij mij in de buurt en ik wilde de kaartjes eerst komen bekijken, gezien ik zelf geregld tickets koop via het ziggodome weet ik hoe ze eruit zouden moeten zien. Toen toch nog leuke mensen gevonden en kaartjes gekregen waarmee ik ook daadwerkelijk naar binnen kon, wel zo prettig. Ticketswap is bijna nooit genoeg aanbod op, via daar is het erg lastig een kaartje te vinden..

Ik ben opgelicht door iemand uit Amsterdam (vriendin van mij woont daar had ze op willen halen) ik ben wel benieuwd op welke persoon het gaat, de persoon waar het bij mij om ging heeft al heel veel opgelicht door geheel nederland namelijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:46

Goed dat je ze op wou halen en dat je t nummer hebt gecheckt!
Heb je het al aan t beheer gemeld?

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:53

Oplichting met concertkaartjes is een algemeen probleem op marktplaats, ik ben 2 jaar geleden ook ruim 140 euro kwijt geraakt omdat er een vals adres op gegeven was en ik het geld al over gemaakt had. Achteraf niet zo slim. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:29

Niet goedgelovig maar wel kaartjes willen kopen op marktplaats? :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:32

Hihi goedgelovig en kaartjes willen kopen via marktplaats gaan wel vaak hand in hand. Helemaal voor zulke populaire concerten.

Goed dat je er een melding van hebt gemaakt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:33

Ik verbaas me er altijd over dat mensen verbaasd zijn dat ze opgelicht (kunnen) worden op marktplaats, zeker met kaartjes als deze.
Dat gebeurt aan de lopende band, je moet helemaal geen kaartjes willen kopen via marktplaats.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:39

Heel goed dat jij er niet in getrapt bent. Ik heb afgelopen weekend tot 5 keer toe gemeld aan Marktplaats over verdachte reacties die wij hebben gekregen, en ons gevoel klopte al die 5 keren dus ook. Die accounts is gelijk door Marktplaats verwijderd.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:37

Bizzybijtje schreef:
Niet goedgelovig maar wel kaartjes willen kopen op marktplaats? :o

Ja hoor. Al eerder gedaan, zonder problemen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:40

Als het zo'n bekend probleem is bij Marktplaats, dan zouden ze wellicht ook kunnen overwegen om die categorie gewoon te schrappen en dat kaartjes voor concerten niet meer aangeboden mogen worden

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:45

ik vrees dat je toch beter op ene herkede site kaartjes koopt en als die uitverkocht zijn heb je gewoon pech... er wordt veel te veel gefraudeert met 2e hands kaartjes en de akns dat je niet binnen komt is enorm

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:47

misschien kan je duitsland ofzo kijken of er nog kaartjes zijn, of parijs? België is ook uitverkocht bekeek ik net voor jou
edit via haar site zijn er nog gewoon tickets verkrijgbaar voor amstrdam 29 mei? dit is de link als je via haar ofiiciele website doorlklikt http://www.viagogo.nl/Concertkaartjes/R ... ANDSINTOWN

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:32

Zo zijn wij vorig jaar voorjaar opgelicht. Dachten ook even 4 kaarten te hebben gekocht (E-tickets) voor de Efteling, nou toen waren wij te goed van vertrouwen maar ons vertrouwen is daardoor enorm gekelderd.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:51

Kaartjes zou ik nooit via Marktplaats kopen, veel te fraudegevoelig. Ik koop kaartjes altijd bij de officiële instantie wat evenementenorganisatie aanraad. Dan maar wat meer geld kwijt. Het zal mij niet overkomen dat óf de kaartjes al tig keer zijn verkocht aan verschillende mensen óf dat je de kaartjes gewoon nooit ziet.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 02:03

Marktplaats is opzich ook niet echt veilig vroeger kocht ik er weleens wat maar nu nooit meer het barst van de oplichters op marktplaats, maar goed van je dat je het niet vertrouwde anders wad je zo je geld kwijt geweest

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 02:14

Ik heb op MP kaartjes voor The Police gekocht, zelf opgehaald en helemaal geldig. Het concert was in no time uitverkocht en deze dame had gewoon een enorme gun-factor want ze vroeg ook de gewone prijs. Het kán dus wel.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 10:14

lieveli schreef:
Ik heb op MP kaartjes voor The Police gekocht, zelf opgehaald en helemaal geldig. Het concert was in no time uitverkocht en deze dame had gewoon een enorme gun-factor want ze vroeg ook de gewone prijs. Het kán dus wel.

Dat is ook mijn mening. Daarbij ga ik nog altijd uit van het goede in de mens..
Maar ik zoek wel altijd uit of het klopt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:19

Het kan wel, maar je moet wel geluk hebben. Erg goed dat je zo te werk ben gegaan!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:19

Helaas wordt mijn advertentie op MP steeds verwijderd wegens melding van het zogenaamd aanbieden van verboden goederen/ diensten...
Ik heb al mailtjes gekregen van slachtoffers en mensen die na aanleiding van mijn bericht niet in zee gingen met die oplichter.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:44

Ylana schreef:
Helaas wordt mijn advertentie op MP steeds verwijderd wegens melding van het zogenaamd aanbieden van verboden goederen/ diensten...
Ik heb al mailtjes gekregen van slachtoffers en mensen die na aanleiding van mijn bericht niet in zee gingen met die oplichter.

Ja tuurlijk.. Wel sneu dat er nu al slachtoffers zijn. Ik snap echt niet wat die mensen bezielen. Ga werken voor je geld. Bah!