Heftige relatiebreuk: Ik kies voor mezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flinterzz

Heftige relatiebreuk: Ik kies voor mezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 14:52

Dit is een goedgekeurd SA.

Zijn er mensen die mij of mijn verhaal denken te herkennen, zou je me dan een pb willen sturen en niet in dit topic?

Al veel en veel te lang liep zat ik vast in een relatie die eigenlijk geen relatie meer was. En toch was en is daar nog een stuk liefde. We hebben zoveel samen meegemaakt, zoveel dalen doorgekomen en problemen overwonnen en toch. Het wil niet niet meer, het kan niet meer, ik ben op, kapot.......

Omdat de situatie vrij complex is heb ik een SA aangevraagd. Er is namelijk zowel alcohol als (online) gokken in het spel, maar ook foute vrienden van zijn kant. De afgelopen jaren zijn een aantal dingen dusdanig hoog opgelopen dat ik bang ben dat er wat verkeerd gaat als zij zich ermee gaan bemoeien. Die angst is reeel en dat is afgelopen weekend weer bewezen. Mijn ex is zo beinvloedbaar, hij kan geen nee zeggen, wordt misbruik van hem gemaakt en hij laat het maar toe omdat hij niet weet wat te zeggen. De ene foute vriend is zelf hulpverlener, maar komt bij "ons" om te gokken en drinken. Begrijp het gewoon niet.....

Wat mij het meeste dwarszit is dat hij een compleet ander persoon is geworden. Ik weet dat de drank daar op van invloed is geweest en nog, maar toch is dat soms moeilijk te accepteren. In je eigen huis uitgescholden worden, gekleineerd worden en alles maar moeten pikken. Ik kan het gewoon niet meer.

Misschien goed wat incidenten te noemen. Ik heb een aantal jaar een functie gehad waarbij ik ook in het weekend moest werken en dan vroeg moest beginnen. We maakten dan samen afspraken over tot hoe laat de muziek aan zou als er vrienden zouden komen. Hij weet (achteraf leek te weten) dat hij zijn grens kwijt raakt op zo'n moment en vroeg mij dus hem erop aan te spreken. Echter al snel bleek dat op zo'n moment als er dan vrienden waren i hem wel erop kon aanspreken, maar bepaalde mensen zich ermee gingen bemoeien. Ex wist dan niet meer wat te zeggen dus ik was de boosdoener. Daar is het al in het begin mis gegaan en wordt me nu aantal jaar later nog steeds kwalijk genomen. Ik moest hem toch laten, moest hem respecteren, moest niet zo flauw doen, ik was de spelbreker en als ik nu eens wat meer dronk was ik tenminste leuk.......Echt dat laatste, alsof alles op zo'n moment om de alcohol draait. Maar is me gewoon zó vaak verteld.

Ja oke, het is een relatie die misloopt dus je bent beide "fout" (dat zal ik ook nooit ontkennen), maar ik blijf erbij (en met mij gelukkig nog wat mensen) dat bovenstaand het begin van de ellende is. Als ik zondag vroege dienst had (07.00) beginnen, was het met grote regelmaat dat het tot vijf of zes uur door ging. En dan op standje volume dat je niet snapt dat buren niks komen melden. Of dat de "heren" verzinnen om om 03.30 verstoppertje in huis te spelen. En aangezien ze op zo'n moment verre van nuchter waren niet geluidloos. Maar nee, ik mocht niks zeggen, want was de zeurkous en boosdoener.

Grote probleem is dat hierdoor een scheur in de vriendengroep is ontstaan. Mijn ex heeft wel eens gezegd dat sinds zijn zusje bij de groep is er meer gedronken wordt en meer problemen zijn. Ja helaas zijn zusje is een van de boosdoeners. We waren eens op vakantie en zij zou de katten doen, ze had verzonnen het huis schoon te willen maken voor onze thuiskomst. Heel lief natuurlijk, maar ze kon de stofzuiger niet vinden. Vanaf dat moment ben ik de leugenaar en viespeuk, dat er twee stofzuigers in huis zijn alleen niet waar zij ze verwachtte. Maar ja, maakte niet meer uit, is me altijd kwalijk genomen.

En ja hierdoor liepen spanningen soms op, heel hoog op. En mijn ex, tsja, die wist en weet er niet mee om te gaan. Nu hebben we absoluut goede tijden gehad hoor en nadat het een jaar geleden flink geknald is heb ik ook gezegd er moeten dingen enorm veranderen, anders ben ik straks weg. Heb ook wel eens op punt gestaan weg te gaan, maar hij krabbelde terug haalde me over. En ja er zijn ook heus genoeg dingen veranderd bij hem en ook zeker in positieve zin, maar niet genoeg voor een goede basis voor een relatie. Een van zijn vrienden zegt ook dat jij dit nog pikt......Voor de duidelijkheid het gaat hier om iemand van halverwege de 30......niet om een 18 jarige lang leve de lol.......

Om het allemaal nog complexer te maken, de vriend van zijn zusje mag mij al helemaal niet (en andersom), nooit gemogen ook. Maar ik zal iemand altijd respecteren. Zijn immers zijn vrienden, ik hoef er niet mee bevriend te zijn toch? Echter andersom, wordt vanalles geprobeerd om mij het leven zuur te maken. Wordt geroddeld en gestookt en echt op het ongegrijpelijke af. Nu het uit is, krijg ik van familie en vrienden van zijn kant dat te horen dat ze al dachten dat er mee achter zat.

Ex moet soms in het weekend werken en doet dan liefst rustig aan. Door bovenstaande situatie is dat meer dan eens niet gelukt. Ze blijven hem bellen en als hij dan maar zijn telefoon uitzet krijgt hij te horen dat ik er wel weer achter zal zitten. Of staan ze ineens voor de deur, of wordt hem verweten dat hij saai is, niet meedoet....etc
Dus kiest hij ervoor om tegenwoordig dan maar niet meer iedereen uit te nodigen want gaat toch mis. We hadden een vriend (die niet snapt dat we nog bij elkaar waren) uitgenodigd en die maakt nooit problemen, kan ik goed mee praten dus die was wel welkom. Deze vriend ben ik goed bevriend mee geraakt, hij heeft me zelfs gevraagd of deze relatiebreuk betekend dat onze vriendschap ook ten einde is. Zegt ook wel wat toch.....
Ons huis, onze ideeen zou je zeggen. Nou niet dus, want die jongens kwamen elkaar tegen, zo kwam degene die niet uitgenodigd was er dus achter dat hij niet uitgenodigd was, maar we toch thuis waren. en prompt krijgt mijn ex een sms waar hij nu helemaal mee bezig was en zo de vriendschap wel op het spel staat.
Tsja, triest........

Nog triester, ex trapt erin. Wat ze (deze bewuste jongen heeft een relatie met zusje van ex) vaak blijven doen is blijven bellen. Begint vaak na 23.00 en blijft doorgaan, tot diep in de nacht. Dus hoppa op een gegeven moment hadden ze mijn ex zover en is hij daarheen gegaan. Liet ons zitten (mij en die vriend) nog gewaarschuwd door zijn beste vriend het niet te doen, maar helaas. En ja hoor, ik was de boosdoener, was niet eens ter sprake, ging om een bewuste keuze van ex bepaalde mensen niet uit te nodigen.
Misschien iets kleins, maar dit soort dingen telt enorm op. En eerlijk is eerlijk, heeft lange tijd heel heel veel pijn gedaan. Ex is door meerdere gewaarschuwd er niet steeds in te trappen, wordt misbruik van hem gemaakt en toch.....

Hij heeft een problematische jeugd gehad (komt uit gebroken gezin en suicidale moeder die hem en zijn zusje smst met texten als ik moet dood etc....Dat vreet aan iemand. Hij is (aldus zijn vader) licht autistisch. Niks mis mee, maar hij kan er niet mee omgaan, duikt in zijn eigen wereldje en heeft regelmatig depressieve buien gehad. Ook op dat gebied veel meegemaakt dus samen. Dit alles mag wel geen excuus zijn, maar weet dat het meespeelt en maakt het er niet makkelijker op. Geeft mijn ex overigens ook aan......

Ik ben dus op zoek gegaan naar een andere woning, op oudjaarsdag is bij mij wat gesprongen. We waren met drie bij "ons" thuis. Ik en die vriend waren namelijk niet welkom bij zijn zusje en daar zat de rest. Want ja, er worden meer mensen uitgesloten, niet alleen ik. Prima als je kiest wie wel en niet welkom is hoor, maar hier speelt zoveel meer. Teveel om alle voorbeelden in incidenten op te noemen, maar vraag gerust!

Ik wil namelijk vooruit, ik wil niet meer zo verder.

Maar goed, oudjaarsdag dus, we staan met drie in de badkamer (weet al niet eens meer waarom), die vriend moest eruit en ik moest blijven. Ex blokkeerde de deur dus ik wist genoeg. Hij is nooit lichamelijk geweldadig geweest, maar die blik......
Ik ben toen weggevlucht, heb hem verder genegeerd die avond en hij is door die vriend erop aangesproken. Vanaf toen is echt duideijk dat er zsm een oplossing moet komen voordat het echt misgaat. Of door de alcohol en het gokken (ja speelt ook nog) of door die vrienden.

Maar ja, wat doe je dan?

Veilig thuis gebeld. Die verwijzen me naar de locale noodopvang. De noodopvang kan echter op dit moment niks doen want vol. Bovendien heb ik werk en dus een vrij hoge eigen bijdrage. Ze waarschuwde me daarvoor omdat veel mensen dat niet weten. Werd dus weer terug verwezen naar veilig thuis. Die verwijzen me weer door naar maatschappelijk werk, maar die verwijzen me ook terug, want moet vanuit veilig thuis als er sprake is van een onveilige situatie. Kan er dus niks mee.

Gelukkig fijne vrienden om me heen en zoals het er nu naar uit ziet is de oplossing nabij. Ik zit grotendeels nog in zijn huis, maar vanwege werk ontlopen we elkaar veel. Vanmiddag weer bellen voor particuliere verhuur. Hoop zo dat ik eindelijk eens geluk ga hebben. Ik wil verder met mijn leven en dat kan zo niet.

Het is nu overigens een week of vier officieel uit, zegt hij. Ik weet wel beter, relatie is het allang niet meer. Het steekt dat hij veel aan zichzelf verbeterd heeft. Ook ik ben veranderd en we kunnen het nog steeds erg leuk hebben samen. Maar relatie, nee wil ik niet meer. Goede afspraken kunnen maken die voor beide leefbaar zijn. Afgelopen weekend voor eerst was de groep weer in zijn huis, ik zorg wel dat ik weg ben. En ja hoor, weer gestook en weer hem willen beinvloeden. Zelfs nu het uit is. Trots op mijn ex, hij heeft namelijk de bewuste "vriend" eruit gegooid omdat hij maar door bleef gaan. Is dus heus wel verandering, maar geen relatie basis. De alcohol laat hij niet staan, op een gewone vrijdagavond een halve krat achterover tikken is heel normaal en laatst eens in een weekend wel heel veel gedronken. Zo ver dat een onbekende kroegeigenaar me zei die jongen drinkt teveel en heeft hulp nodig.....tsja....

Voor mij de juiste beslissing weg te willen, nu nog een woning......
Wilde al langer weg, maar kon gewoon niet. Kon nergens heen, familie woont ver weg en bij vrienden kan alleen tijdelijk.

Is nog zoveel te typen, zoveel te vertellen, wil zo graag (eindelijk mijn verhaal kwijt) verder. Daarom dit SA. Om ervaringen te delen, om verhaal kwijt te kunnen. Bedankt dus allemaal....

Anoli

Re: Heftige relatiebreuk: Ik kies voor mezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:03

Ik heb je hele verhaal gelezen en zo te zien heb je een verstandig besluit genomen :j

Ik hoop dat je snel een eigen plekje vindt want dit is geen fijne situatie zeg :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:09

Zo te lezen idd een verloren zaak en dus een goede keus.
Heel veel sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:43

Verstandig besluit.
Huisje vinden is lastig.
Zijn er geen studentenkamers in de buurt van je werk te vinden?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:55

Verstandig besluit denk ik, maar wel moeilijk. Ben je al ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Ik heb verder geen tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

Flinterzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 13:23

Luuntje:
Vast wel alleen nog geen geluk mee gehad. Lastige is bovendien dat ik de hond meeneem en dat niet overal kan of mag. Tijdelijke oplossing heb ik gelukkig al wel inmiddels. Nu nog wat voor mezelf vinden.

Siersma:
Sta overal waar mogelijk ingeschreven inderdaad, oa ook antikraak. Zoek particulier en vrienden helpen zoeken naar Zou binnenkort toch moeten lukken hoop ik.

Gisteravond met ex uit eten geweest, als afsluiter. Moesten aantal dingen bespreken en dan liefste in neutrale omgeving. Was heerlijk, maar helaas liep het weer af zoals zo vaak. Ik kreeg overal de schuld van,jammer. Even later sloeg hij om als een blad aan de boom en toen we naar bed gingen heeft het me heel wat overredingskracht gekost hem duidelijk te maken dat we niet meer samen zijn en dus beter niet meer in een bed moeten slapen. Heel vervelend voor hem, hij wilde het voor de gezelligheid zei hij, maar geen zin in. Hij lijkt op zo'n moment niet te bevatten dat het echt over is. Ik zal ook heus moeilijke momenten krijgen, maar ben er een stuk realistischer in dan hij.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:39

Wat een ellende zeg, ik hoop dat je snel een huisje kunt krijgen.

Ik moest laatst ook snel iets anders hebben ivm snelle verkoop van mijn huis. Ik heb toen op funda naar goedkope huurwoningen gekeken en een commerciele verhuurder gebeld die daar adverteerde. Geen wachtlijsten niks, gewoon direct een huurwoning. Niet die waarmee geadverteerd werd, maar ze hadden er meer en voor heel redelijke prijzen. Dus gewoon bellen en vragen wat ze beschikbaar hebben.
Dit verhuurbedrijf zit trouwens door het hele land. Als je wil kan ik je de contactgegevens pb-en.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:44

Jeetje meid wat een beslissing, zo te lezen is het wel de juiste. Nu je deze stap heb gezet komt het geluk vast vanzelf op je pad:)

Maaike02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 13:48

wat een heftig verhaal zeg! Ik vind het knap dat je het zolang bij hem hebt volgehouden. Hoop voor je dat je snel een leuk huisje hebt

Flinterzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 15:46

@marsa:graag!
Reageer nu inderdaad ook op dat soort woningen alleen is voorwaarden vaak geen huisdieren helaas.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:50

Stoer dat je je ex niet bij je hebt laten slapen.
Soms heeft een makelaar wat in de verhuur. Of anti-kraak wonen.
Moet dat wel in je buurt zijn.
Dat je hond mee kan is wel belangrijk.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:23

Ts wat vreselijk moedig van je om weg te gaan en op eigen benen verder te gaan. Zou ik mogen weten in welke omgeving je iets zoekt? Ik zit op het moment ook in een relatiebreuk en zoek ook mijn eigen huisje heb al her en der wat gezien misschien kan ik je helpen op die manier

Flinterzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:28

Luuntje:
Was niet makkelijk, maar wel beter. Sta inderdaad bij aantal makelaars en twee antikraak organisaties ingeschreven.

@marsu:
Bedankt voor de tip!

Lootje:
Ik zit in het noorden, helemaal andere kant op dus;-)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:57

Ik ga hard voor je duimen dat je snel een fijne woonruimte krijgt.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:07

Heel begrijpelijk dat de maat vol is. Als je je zo lang getreiterd voelt door die groep en zijn slappe houding naar deze groep, dan kun je niet anders dan de beslissing te maken ermee te stoppen.

Groepsdruk heeft bijna altijd resultaat, en vaak is dit in negatieve vorm.

Meid ik hoop dat je snel je eigen plekje hebt en dat je al je gevoel, frustraties en dergelijke kunt laten varen. Maar dat gaat je wel lukken, want als wij vrouwen ergens schoon genoeg van hebben, als we aan het einde van ons Latijn zijn, dan is het ook echt klaar en kunnen we ook daadwerkelijk verder.

Flinterzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 16:28

Even paar dagen geen internet gehad. Lastige van even zelf geen vaste verblijfplaats en niet overal dus mogelijkheid te internetten.

@bouncebabe:
Klopt helemaal, heb hem ook al vaak genoeg gezegd dat er maar weinig moest gebeuren of ik was weg. Leek hij niet te beseffen, zegt ook tegen de buitenwereld dat het komt omdat "de liefde weg is". Mensen die mij kennen weten wel beter......

@luuntje (en anderen)
Blijven jullie nog even duimen, kans is heel groot dat ik een woning gevonden heb, eventueel al per 01-06-2015 zelfs.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:40

Super dat je waarschijnlijk een plekje hebt.
Ik zag tijdens een wandeling door de wijk ook een huis wat per 1 mei beschikbaar is, alleen de huur was rond de 800 euro.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:55

Ik duim voor je TS dat deze woning lukt. Wat een vervelende en lastige situatie, hopelijk kun je gauw een eigen plekje betrekken en je eigen leven weer een beetje op de rails zetten.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:07

Wat goed dat je deze beslissing hebt gemaakt, klinkt als de juiste.
Ik duim voor je mee dat je gauw een woning hebt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:42

Ik duim voor je.
Eigen plekje is wel zo fijn. Dan kan je weer vooruit gaan kijken.