Misschien een beetje een vage titel, maar ik zal het even uitleggen. Wij hebben thuis een hond zo als meerdere hier in de wijk een hond hebben, en natuurlijk laten we die ook uit. Echter kom ik vaak langs een plek waar de hele tijd botjes liggen. Het is een berm, daarnaast ligt en weg en daar tegen over staan huizen waar ook degene woont die telkens de botjes in de berm gooit. Ik weet dus dat die botjes daar vaak liggen, dus ik probeer altijd bij die plek mijn hond niet te laten snuffelen. Echter zijn er ook momenten wanneer je daar even niet aan denkt, zoals vandaag. Mijn hond liep daar, en toen realiseerde ik me dat ze daar botjes uit de berm pakte. Echter zat er vandaag ook nog allemaal vlees aan. Ik heb geen idee wat het was, het was rood, een beetje gerimmeld en glanzend. Ik probeerde het meteen af te pakken, maar dat liet ze niet toe, dus heeft ze het op gegeten.
Ik vind dit zo vervelend! Ik heb dus geen idee wat het precies is, maar ik denk kip. Waarschijnlijk met allemaal vet en saus eraan, en dan die botjes, ook lekker gevaarlijk als die overdwars in de keel komen of gaan splinteren! En dan is het natuurlijk niet slim van mij dat ze het commando 'los' niet kent, maar ik denk dat ik niet de enige ben hier in de buurt die zich hieraan irriteert. Er lopen namelijk vaak honden, dus waarschijnlijk hebben andere honden(eigenaren) er ook last van. Ik vind het ook gewoon associaal om je etensresten in de berm te gooien, we leven toch niet in de middeleeuwen dat we alles van ons af pleuren?? Hoe moeilijk is het om even je rotzooi bij je te houden? Berm is ook niet hun bezit, maar gewoon van de gemeente.Maar goed, nu zat ik te denken, zal ik een briefje bij die mensen door de deur doen met de vraag of ze in het vervolg geen botjes/ etensresten meer in de berm willen gooien, omdat het gevaarlijk kan zijn als honden daaraan gaan eten? Hoe zouden jullie dit oplossen?