Botjes in de berm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Botjes in de berm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:16

Teneerste, ik weet niet precies of het hier thuis hoor, zo niet: sorry daarvoor.

Misschien een beetje een vage titel, maar ik zal het even uitleggen. Wij hebben thuis een hond zo als meerdere hier in de wijk een hond hebben, en natuurlijk laten we die ook uit. Echter kom ik vaak langs een plek waar de hele tijd botjes liggen. Het is een berm, daarnaast ligt en weg en daar tegen over staan huizen waar ook degene woont die telkens de botjes in de berm gooit. Ik weet dus dat die botjes daar vaak liggen, dus ik probeer altijd bij die plek mijn hond niet te laten snuffelen. Echter zijn er ook momenten wanneer je daar even niet aan denkt, zoals vandaag. Mijn hond liep daar, en toen realiseerde ik me dat ze daar botjes uit de berm pakte. Echter zat er vandaag ook nog allemaal vlees aan. Ik heb geen idee wat het was, het was rood, een beetje gerimmeld en glanzend. Ik probeerde het meteen af te pakken, maar dat liet ze niet toe, dus heeft ze het op gegeten. -O- Ik vind dit zo vervelend! Ik heb dus geen idee wat het precies is, maar ik denk kip. Waarschijnlijk met allemaal vet en saus eraan, en dan die botjes, ook lekker gevaarlijk als die overdwars in de keel komen of gaan splinteren! En dan is het natuurlijk niet slim van mij dat ze het commando 'los' niet kent, maar ik denk dat ik niet de enige ben hier in de buurt die zich hieraan irriteert. Er lopen namelijk vaak honden, dus waarschijnlijk hebben andere honden(eigenaren) er ook last van. Ik vind het ook gewoon associaal om je etensresten in de berm te gooien, we leven toch niet in de middeleeuwen dat we alles van ons af pleuren?? Hoe moeilijk is het om even je rotzooi bij je te houden? Berm is ook niet hun bezit, maar gewoon van de gemeente.

Maar goed, nu zat ik te denken, zal ik een briefje bij die mensen door de deur doen met de vraag of ze in het vervolg geen botjes/ etensresten meer in de berm willen gooien, omdat het gevaarlijk kan zijn als honden daaraan gaan eten? Hoe zouden jullie dit oplossen?

Shirley

Re: Botjes in de berm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:19

Je hond afleren iets van de straat pakken :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:19

Hond aanlijnen en bij je houden op die plek zodat ie geen kans krijgt om te eten? En commando 'los' maar eens aanleren :+

Kan ook een dier zijn die daar zijn prooi achterlaat elke keer.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:20

Je zou er idd een briefje door de deur kunnen gooien. Misschien hebben ze zelf niet eens in de gaten dat het zo ervaren wordt door andere mensen. Ook al is 't natuurlijk wel heel asociaal. Een briefje met uitleg kan altijd.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:22

Ik zou hier erg mee oppassen...
Lees hier in de buurt erg veel over gebakken sponzen die door gekken worden neergelegd (met opzet dus). Hier kunnen honden dus dood aan gaan. Die worden dan gebakken in vleesjus zodat honden dat gaan eten...
Ik wil je niet bang maken, maar als je hond symptomen krijgt als braken etc, bel dan de DA. Straks is dit wel met opzet gedaan en zit er gif in.

edit; Ik zie nu dat het op 1 vaste plek is? Weet je ook wie het daar neergooit? Anders natuurlijk ff aanbellen en zeggen dat dit gevaarlijk is voor honden.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 13-03-15 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:22

Maar als er alleen botjes liggen, dan lijkt mij het stug dat het gewoon afval is van mensen. In het land vind ik ook regelmatig wel eens botjes van een of ander onfortuinlijk dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:25

Hond is altijd aangelijnd als ik er mee loop, maar ik had vandaag dus even vergeten dat ik haar wat korter moest houden op die plek. Commando 'los' ga ik nu in ieder geval wel mee aan de slag, maar dat lost het probleem voor andere hondeneigenaren op. Ik bedoel, niet iedereen weet dat daar vaak botjes liggen, en dan denk je dat je hond zit te snuffelen, maar dan zit hij aan botjes te eten. En zoals ik zei weet ik dus niet precies wat voor een botjes/vlees het is. Botjes liggen ook altijd op dezelfde plek, en heel vaak, dus het lijkt me heel raar dat elke week een beest wordt gedood op exact diezelfde plek. Mijn ouders weten ook wie ze er de hele tijd neerleggen, maar geen idee waarom?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:27

Nou ja, het is mogelijk dat een roofdier daar zijn prooi oppeuzeld omdat het hol/nest in de buurt is. Maar als je ouders iemand hebben gezien die de botjes daar neerlegt, dan kunnen ze toch daar gewoon aanbellen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:29

Als eerste naar de dierenarts om je hond over te laten geven!
Edit: als de botjes gaan splinteren, alhoewel dat zal zeker gebeurd zijn, wil je dat niet de darmen laten passeren (grote kans op perforatie).
Onze hond heeft zo eens een heel bord kippenbot uit oven opgegeten. Gelijk naar de dierenarts gegaan om over te laten geven en blij toe, het was vlijmscherp die stukjes. Als dat door een kronkelende darm moet gaan kan dat haast niet goed gaan.