Pff jongens, wat moet je ermee..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Pff jongens, wat moet je ermee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 14:24

Allereerst; Dit is het verhaal van een vriendin van mij, het is dus niet mijn eigen situatie!
----------------------

Even mijn probleem kwijt, ik hoop dat jullie hier raad mee weten!

Er is een jongen waar ik al 6 jaar lang bevriend mee ben, vanaf het begin hebben we elkaar wel leuk gevonden maar een van ons zat altijd in een relatie. Dus zijn we gewoon vrienden gebleven. Toen het laatst uitging met zijn vriendin heb ik hem een berichtje gestuurd en hebben we afgesproken om bij te kletsen en wat drankjes te doen.

Na een fles wodka waren we allebei niet meer zo nuchter en is er iets meer gebeurd dan gepland. Ik dacht dat het een dronken actie was dus heb er verder niet meer van verwacht. Deze jongen doet dit bijna nooit, het is geen player ofzo.
Toen stuurde hij opeens allemaal lieve , kleffe berichtjes en foto's en zei hij dat hij van me hield enzo.
Hierop hebben we dagelijks gewhatsappt en weer afgesproken. Omdat hij net uit een lange relatie kwam vond hij het lastig om hiermee om te gaan en gaf hij aan dat hij niet meer goed wist hoe of wat. Hij heeft wel gezegd dat hij mij heel leuk vond en dat er misschien zicht was op een relatie.

Ik heb hem toen geprobeerd de tijd te geven om te kijken wat hij wil door even afstand te nemen. Die tijd heeft hij niet echt genomen omdat hij steeds toenadering zocht. Ondanks alle kleffe woorden vond hij het wel nodig om mij ervan op de hoogte te stellen dat hij met een ander meisje had gezoend..

Toen ik daarop niet al te enthousiast reageerde en zei dat hij me met rust moest laten heb ik een tijdje niets van hem gehoord. Na een tijdje ben ik met hem gaan praten en zei hij dat ie van de op de andere dag niet meer leuk vond omdat ik boos was geworden. Hij zei dat hij vrienden wilde blijven maar begon vervolgens wel meteen weer te flirten. Daarna werden zijn whatsappjes afstandelijk en reageerde hij vaak niet meer.

Nu heb ik al een maand niks gestuurd en hoor ik ook niks van hem. Van dat vrienden blijven, blijft dus ook weinig van over. Wat extra raar is omdat we 6 jaar lang hele goede vrienden zijn geweest..

Iemand een idee wat ik hier mee aanmoet..

linn1502

Re: Pff jongens, wat moet je ermee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:28

Dit verhaal lijkt meer over jezelf te gaan, dan over je vriendin :o
Maar goed, ik zou afstand nemen! Meer vissen in de zee

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:28

Laten gaan ;-) klinkt als iemand waaraan je je tijd niet verder wilt verdoen... Zoenen met een andere meid terwijl hij je echt heel leuk vindt? Je niet meer leuk vinden omdat je een keer je mening hebt gezegd? Kom op zeg... Dit is toch hartstikke duidelijk? Zo iemand zou ik niet eens meer als gewone vriend willen.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 14:31

Linn: We hebben dit net samen getypt, ik heb letterlijk overgenomen wat zij vertelde. Maar goed.
Bedankt voor jullie reacties

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:43

waar het mis is gegaan in mijn ogen is haar eerste move..

zij is bijna op hem gedoken toen de relatie van hem net verbroken was.
een super kwetsbare periode.

door overmatig te drinken terwijl hij kwetsbaar is, is er meer gebeurd dan gepland. Dit kan bij hem dus gevoelens hebben losgemaakt die hij eerder bij zijn vriendin had, maar nu ineens niet meer kwijt kon.. Dit hoeft dus niet per definitie gevoelens voor je vriendin te zijn.. Als ze daar zekerheid over had willen hebben, had ze hem niet gelijk 'dronken moeten voeren' (want ze hebben zichzelf dronken gevoerd terwijl hij dus kwetsbaar was) en hem tijd moeten geven om zijn verbroken relatie te verwerken.

daarna zeg je dat ze hem tijd heeft gegeven die hij niet nam.. Nee, ze heeft hem geen tijd gegeven.. ze is er eerst 'opgedoken' en daarna afstoten.. zeer onduidelijk dus als je net uit een relatie komt en nog met onverwerkte gevoelens loopt. Natuurlijk zoekt hij warmte en geborgenheid op zo'n moment.. En eerst gaf je vriendin dat wel en dan ketst ze het ineens weer af.

Waarop hij dus eigenlijk gewoon weer kan doen en laten wat hij wil.. En als hij niets bereikt en dan een leuk meisje tegenkomt en zoent (kom, dat heeft je vriendin immers al eerder gedaan, en verder dan dat als je ik verhaal lees.. om hem daarna feitelijk de deur te wijzen) en dat verteld aan een goede vriendin.. immers meer was het niet meer, zijn pogingen om er meer van te maken (die door haar zijn aangewakkerd) werden afgewezen. wordt ze ook weer nijdig.

in het kort:
-ze stelt zich op als potentiele nieuwe vriendin
- ketst hem vervolgens af
- wil gewoon vrienden blijven
- wanneer hij iets deelt met een goede vriendin, wordt die goede vriendin ineens boos, terwijl ze zelf dat soort avances afwijst.
- dit is een signaal van jalouzie en dus potentieel toch een partner, waarna hij het weer op een flirten zet met haar.

Je vriendin is dit gestart, gestopt en vervolgens dus zich weer als 'jalourse gf' opgesteld als hij een ander zoent..

ik kan mij eerlijk gezegd goed voorstellen dat hij daar even afstand van wil nemen. Immers naast zijn eigen gevoelens weet je vriendin blijkbaar ook niet wat ze wil en schuift dat op zijn schouders en veranderd steeds het signaal.. ik zou daar ook voor passen als mijn vriend dat zou doen.. Zorg eerst dat je weet wat je wilt en kom dan maar terug.

-------------

dit soort verhalen lees je hier meestal precies andersom..

een meiske dat net uit een relatie komt, een troostende vriend waarmee ze dan net te ver gaat.
en wanneer ze dan daarmee verder wil wordt ze afgestoten..
als ze het dan wil loslaten, dan wordt hij boos..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:58

Pff, lekker laten lopen! Iemand die mij leuk vind, maar ondertussen wel even met een ander meisje zoent, om vervolgens boos te worden dat ik dat niet leuk vind... Mwoh, nee daar loop ik niet warm voor.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:00

Een fles wodka drinken... sukkels..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:13

Missy_ schreef:
Linn: We hebben dit net samen getypt, ik heb letterlijk overgenomen wat zij vertelde. Maar goed.
Bedankt voor jullie reacties

oke, mijn excuus, dat kan ik vanaf deze kant niet zien natuurlijk :)
Maar goed, Denk dat ze het zelf ook wel weet, of wat zegt ze er zelf over

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:42

elenaMM77 schreef:
waar het mis is gegaan in mijn ogen is haar eerste move..

zij is bijna op hem gedoken toen de relatie van hem net verbroken was.
een super kwetsbare periode.

door overmatig te drinken terwijl hij kwetsbaar is, is er meer gebeurd dan gepland. Dit kan bij hem dus gevoelens hebben losgemaakt die hij eerder bij zijn vriendin had, maar nu ineens niet meer kwijt kon.. Dit hoeft dus niet per definitie gevoelens voor je vriendin te zijn.. Als ze daar zekerheid over had willen hebben, had ze hem niet gelijk 'dronken moeten voeren' (want ze hebben zichzelf dronken gevoerd terwijl hij dus kwetsbaar was) en hem tijd moeten geven om zijn verbroken relatie te verwerken.

daarna zeg je dat ze hem tijd heeft gegeven die hij niet nam.. Nee, ze heeft hem geen tijd gegeven.. ze is er eerst 'opgedoken' en daarna afstoten.. zeer onduidelijk dus als je net uit een relatie komt en nog met onverwerkte gevoelens loopt. Natuurlijk zoekt hij warmte en geborgenheid op zo'n moment.. En eerst gaf je vriendin dat wel en dan ketst ze het ineens weer af.

Waarop hij dus eigenlijk gewoon weer kan doen en laten wat hij wil.. En als hij niets bereikt en dan een leuk meisje tegenkomt en zoent (kom, dat heeft je vriendin immers al eerder gedaan, en verder dan dat als je ik verhaal lees.. om hem daarna feitelijk de deur te wijzen) en dat verteld aan een goede vriendin.. immers meer was het niet meer, zijn pogingen om er meer van te maken (die door haar zijn aangewakkerd) werden afgewezen. wordt ze ook weer nijdig.

in het kort:
-ze stelt zich op als potentiele nieuwe vriendin
- ketst hem vervolgens af
- wil gewoon vrienden blijven
- wanneer hij iets deelt met een goede vriendin, wordt die goede vriendin ineens boos, terwijl ze zelf dat soort avances afwijst.
- dit is een signaal van jalouzie en dus potentieel toch een partner, waarna hij het weer op een flirten zet met haar.

Je vriendin is dit gestart, gestopt en vervolgens dus zich weer als 'jalourse gf' opgesteld als hij een ander zoent..

ik kan mij eerlijk gezegd goed voorstellen dat hij daar even afstand van wil nemen. Immers naast zijn eigen gevoelens weet je vriendin blijkbaar ook niet wat ze wil en schuift dat op zijn schouders en veranderd steeds het signaal.. ik zou daar ook voor passen als mijn vriend dat zou doen.. Zorg eerst dat je weet wat je wilt en kom dan maar terug.

-------------

dit soort verhalen lees je hier meestal precies andersom..

een meiske dat net uit een relatie komt, een troostende vriend waarmee ze dan net te ver gaat.
en wanneer ze dan daarmee verder wil wordt ze afgestoten..
als ze het dan wil loslaten, dan wordt hij boos..

Dit dus.

Dus Vriendin: Make up your mind. Please.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:28

Jannepauli schreef:

Gelukkig vroeg ze advies over hoeveel wodka normaal is om te drinken :)

Ik zou hem lekker laten gaan. Als hij je zo leuk vond zoende hij ook niet met een ander. Probeer gewoon de vriendschap nog te redden als je daar nog behoefte en zin in hebt, maar verwacht er verder niks van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:21

Zou hem lekker laten lopen. Klinkt niet bepaald als relatiemateriaal, wat moet je ermee :=

Jannepauli schreef:

Inderdaad :=