Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 13:12

"Life begins at the end of your comfort zone!"

Al jaren vind ik het erg lastig om uit mijn comfort zone te komen. Dingen die ik lastig vind vermijd ik liever en daar kom ik natuurlijk niet verder mee.
Ik ben iemand die een beetje terug getrokken is en contact met vreemden vind ik lastig/moeilijk.
Omdat ik soms zo graag in mijn eigen wereldje blijf maar daar dus niet mee verder kom, open ik dit topic! Want er zijn vast wel meer mensen die hier last van hebben.
Wellicht kunnen we er samen wat aan doen om er voor te zorgen dat we af en toe dingen doen die we eigenlijk niet durven. Het hoeft niet te betekenen dat je gelijk uit een vliegtuig moet gaan springen ofzo maar juist de kleine dingen doen waar je tegen op ziet en het liefst niet wil doen; gewoon te doen!

Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik elke dag iets ga doen waar ik eigenlijk toch een beetje tegen op zie. Bijvoorbeeld een praatje maken met een collega, vandaag wél iets zeggen tijdens de vergadering etc.

Op dit moment ben ik aan het afstuderen binnen een groot bedrijf. Ik zit alleen in een hokje en ik spreek niet heel veel mensen. Mijn stagebegeleider heeft me al een paar keer uitgenodigd om mee te gaan lunchen in de kantine. Dit heb ik al een paar keer afgewimpeld omdat ik het eigenlijk best eng vind.
Mijn kleine challenge voor vandaag is dus dat ik mee ga lunchen in de kantine! *\o/*

Wie doet er mee en stapt ook uit zijn/haar comfort zone?

Lumi

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:13

ik vind dit wel een heel goed idee, ik doe mee!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:52

Haha wat grappig, de eerste quote in je post is de screensaver van mijn computer :P Ik heb namelijk ook last van hetzelfde, nieuwe dingen doen, nieuwe mensen, dat is best spannend. Daarom dwing ik mezelf af en toe om gewoon eens te doen: zo ben ik wezen skydiven, naar een recruitment-event geweest, ga ik in mn eentje dingen ondernemen, daten of in mn eentje naar een verjaardag oid.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:56

Haha, stiekem ben ik precies hetzelfde, maar ik vind dat je jezelf moet blijven uitdagen... dus morgen stap ik op het vliegtuig en ga ik werken in Cairo :')

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:01

wat leuk! ik doe mee.
heb een beetje het zelfde probleem als jij hebt TS.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:04

hoe wil je dit gaan doen ts? lijstjes maken en delen of per dag of .... ?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:05

Goed idee! I'm in!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:07

Marrie_L schreef:
Goed idee! I'm in!

hoi :wave:

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:08

Lienie_F schreef:
Marrie_L schreef:
Goed idee! I'm in!

hoi :wave:

Hoii :wave:

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:09

Ik ben ook in :D

Reageer later wel uitgebreider haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:11

Ik wil ook wel maar ik durf niet. :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:12

Bellatrix schreef:
Ik wil ook wel maar ik durf niet. :')

dan is je doel voor vandaag om mee te doen met dit topic :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:13

_O-
Reageren in een topic is niet zo moeilijk maar om dan iets te verzinnen wat je die dag gaat doen wat je 'eng' vind en het ook daadwerkelijk doen is wat anders...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:16

ja ik ga vrijdag met een vriend en zijn vriend naar de mac :+
En durf dus niet wat ik ken die vriend niet hahaha. Die zegt dus dat ie een date voor me geregeld heeft :') Fijn Jeroen thanks : +:)+

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:18

ik doe ook mee ik heb zelf autisme dusja maar goed ik wil een keer naar Texas op een ranch werken voor 3 maanden en dat is een enorme stap uit mijn veilig plek enz

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:22

jupp ik meld me ook maar.. haha moet van mn psycholoog (lang verhaal kort, ik heb chronische rugklachten en nu ben ik onder behandeling van een psycholoog, fysio, en een psycho-somateus.) meer voor mezelf opkomen en liever zijn voor mezelf(in de zin van niet constant door blijven lopen terwijl het niet meer gaat)

hoop dat we elkaar kunnen helpen!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 14:24

Leuk dat jullie allemaal mee willen doen! Ik heb net de lunch gehad en het was nog best gezellig ook! Voelt achteraf beter om mee te gaan dan om lekker veilig achter de pc te blijven zitten.

Lienie_F schreef:

Misschien het handigst om het per dag te laten weten ofzo? Wat je eng vindt en ook dat je het gedaan hebt natuurlijk! :D Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag hoor *\o/*

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:26

Herkenbaar gedrag, ik stap in mei uit mijn comfortzone en ga dan 5 weken stage lopen in Engeland. Een grote(maar leuke) uitdaging vind ik zelf, alleen zie ik tegen het Engelse spreken erg op.. :P

Sterre98

ik scheid nu al in mijn broek van het idee van komende vrijdag haha

Vandaag trouwens wel iets gedaan heb waar ik trots op ben. Namelijk bloedprikken!

o0loveFly0o

Wat een super leuk topic! I'm in! Ben vandaag al gestart haha (dat had ik al afgesproken voordat ik dit topic las haha). Ik ben bezig met mijn afstudeerstage op een woongroep en collega's nemen regelmatig het voortouw om de groep te draaien. En vandaag ga ik dat zelf doen.

@ M_aaike: goed bezig! En fijn dathet goed voelde.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:29

ja,hier ook zo iemand...ik ga het ook proberen! -O-

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:29

@M_aaike goed bezig! fijn is dat he!

nou ik moet dus vandaag aan mn stage begeleidster vertellen dat ik niet meer 2,5 uur achter elkaar kan gaan mesten, maar dat ik tussendoor moet rusten. ik weet totaal niet waar ik moet beginnen...

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:30

M_aaike schreef:
Leuk dat jullie allemaal mee willen doen! Ik heb net de lunch gehad en het was nog best gezellig ook! Voelt achteraf beter om mee te gaan dan om lekker veilig achter de pc te blijven zitten.

Lienie_F schreef:

Misschien het handigst om het per dag te laten weten ofzo? Wat je eng vindt en ook dat je het gedaan hebt natuurlijk! :D Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag hoor *\o/*

lijkt me een goed idee :D
we kunnen ook vertellen wat je de dag erna gaat doen, en dan dus de dag erna of je het gehaald hebt, want sommigen zijn niet 's ochtends én 's avonds online, en het is wel een motivatie om het écht te gaan doen als je hier al hebt gezegd dat je het gaat doen (volg je het nog? :+ )

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:32

ik ben ook in :D

gewoon super onzeker := altijd bezig met wat andere wel niet van mij denken en niet weten wat te moeten zeggen omdat ik dan bang ben dat ik iets stoms zeg enz. enz. :+

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:33

Wow ik zat net in de trein met precies het zelfde idee! Ik wil twee dingen die eigenlijk vrij tegenstrijdig zijn, het zijn meer grote/algemene dingen dan dat ze klein en meetbaar zijn. Ik wil meer voor mijzelf op durven komen, meer sturing geven aan mijn leven, en meer mijn grenzen aangeven, ook in relaties met mensen. Meer in control over mijn eigen leven, zonder mij steeds in allerlei bochten te wringen om iedereen tevreden te houden. Wat meer leidend worden, in plaats van altijd maar volgend zijn. Ik denk dat het leven daardoor voor mijzelf ook een stuk makkelijker wordt. Tegelijkertijd wil ik ook gewoon tevreden blijven zijn met en trots zijn op de kwaliteiten die ik heb, als de 'softie' die ik ben.

Ik weet een leuke eerste opdracht hierbij: zorgen dat ik eens als eerste een trein instap, en niet als laatste wachtende, wat meestal het geval is :D .