Al jaren vind ik het erg lastig om uit mijn comfort zone te komen. Dingen die ik lastig vind vermijd ik liever en daar kom ik natuurlijk niet verder mee.
Ik ben iemand die een beetje terug getrokken is en contact met vreemden vind ik lastig/moeilijk.
Omdat ik soms zo graag in mijn eigen wereldje blijf maar daar dus niet mee verder kom, open ik dit topic! Want er zijn vast wel meer mensen die hier last van hebben.
Wellicht kunnen we er samen wat aan doen om er voor te zorgen dat we af en toe dingen doen die we eigenlijk niet durven. Het hoeft niet te betekenen dat je gelijk uit een vliegtuig moet gaan springen ofzo maar juist de kleine dingen doen waar je tegen op ziet en het liefst niet wil doen; gewoon te doen!
Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik elke dag iets ga doen waar ik eigenlijk toch een beetje tegen op zie. Bijvoorbeeld een praatje maken met een collega, vandaag wél iets zeggen tijdens de vergadering etc.
Op dit moment ben ik aan het afstuderen binnen een groot bedrijf. Ik zit alleen in een hokje en ik spreek niet heel veel mensen. Mijn stagebegeleider heeft me al een paar keer uitgenodigd om mee te gaan lunchen in de kantine. Dit heb ik al een paar keer afgewimpeld omdat ik het eigenlijk best eng vind.
Mijn kleine challenge voor vandaag is dus dat ik mee ga lunchen in de kantine!

Wie doet er mee en stapt ook uit zijn/haar comfort zone?