X: "Hallo mevrouw" Ja, de woningbouwvereniging stuurt al deze verzoeken door naar ons, en wij zien in ons systeem dat uw boiler van bedrijf Y is, dus wij verbinden u door met bedrijf Y. Fijne dag nog!"
Dus dan heb ik automatisch een telefoontje met bedrijf Y.
Y: "Hallo mevrouw! Ja, bedrijf X heeft u dan wel naar ons doorgestuurd, maar deze boiler is niet van ons! Zit er een sticker op? Nee? Nee, dan moet u toch echt weer naar de woningbouwvereniging. Fijne dag nog!"
Op dat moment komen er wat belangrijke life events tussendoor, dus verdwijnt de lekkende boiler even naar de achtergrond. Gisteren dacht ik "kom, laat ik eens zorgen dat mijn lekkende boiler gemaakt wordt", dus ik vul weer een reparatie verzoek in op de website van de woningbouw.
Vanmorgen wordt ik wakker gebeld door bedrijf X.
X: "Hallo mevrouw! Ja, de woningbouwvereniging stuurt al deze verzoeken door naar ons, en wij zien in ons systeem dat uw boiler van bedrijf Y is, dus wij verbinden u door met bedrijf Y..."
Dat was het moment dat ik besloot haar te onderbreken
Ik: "nee nee. De boiler is niet van bedrijf Y, dat zegt bedrijf Y namelijk"
X: "Oh, maar wie heeft het dan de vorige keer gerepareerd?"
Ik: "Niemand. Ik ben er nog steeds mee bezig"
X: "Oh. Nou dan ga ik het uitzoeken en zorgen dat u gebeld wordt door het juist bedrijf"
Ik: "Dank u wel!"
X: "Fijne dag nog!
5 minuten later, telefoon van bedrijf Y
Y: "Hallo mevrouw! Ja, bedrijf X heeft u naar ons doorgestuurd want er is iets mis met uw boiler? Wat zijn uw postcode en huisnummer?"
Ik: "1234 en 00"
Y: "Ja maar die boiler is helemaal niet van ons?"
Ik: "Dat weet ik, ik heb jullie laatst ook al hierover aan de telefoon gehad"
Y: "Bedrijf X heeft ons nou juist gevraagd u te bellen over of de boiler van ons is"
Ik: "Kunt u mij terug doorverbinden met bedrijf X?
Y: "Natuurlijk. Fijne dag nog"
Dus toen wéér aan de telefoon met bedrijf X
X: "Hallo Mevrouw! Iets mis met uw boiler? Wij gaan u doorverbinden met bedrijf Y...."
Ik: "Nee nee, die heb ik al 2x aan de telefoon gehad, de boiler is niet van hen!"
X: "Maar mijn systeem zegt van wel, dus ik ga u doorverbinden met Y"
*hier begon ik geïrriteerd te raken*
Ik: "En zij zeggen van niet, ik heb hen al 2x aan de telefoon gehad, ze hebben al 2x hun systeem voor me doorgekamd, en het is niet hun boiler"
X: "Oh.... Maar van wie is de boiler dan wel?"
Ik: "geen idee"
X: "Maar dan moet ik de woningbouwvereniging gaan bellen!?!?"
IK: "Lijkt me een goed idee"
X: "Ik zoek dit voor u uit en dan bel ik u terug. Fijne dag nog!"
Wordt vervolgd...
daar wordt je toch moe van...
) echt nog zo'n oude hoge bak met zo'n trekketting eraan. Geinstalleerd bij de bouw in de jaren 50.....en nooit vervangen.
. Een na laatste keer dat die gemaakt werd strooide de monteur al met kreten als'dat is een oudje' en 'dit is niet veel meer'en ook nog 'zo goed als geheel versleten'