Yipee schreef:Ik merk ook wel dat we een telefoon echt 'nodig' hebben tegenwoordig. Ik snap niet hoe je vroeger zonder telefoon weg kon gaan. En tegenwoordig met het internet bij de hand is het makkelijk even opzoeken hoe laat de trein gaat, de route die je moet lopen etc.
Wat jij doet, lekker op pad gaan en dan geen smartphone meenemen, is misschien wel een goed idee. Al moet ik zeggen dat als ik met de hond loop ik vaak ook geen telefoon mee heb, tenzij ik echt verder ga. Heerlijk zo'n rust moment. Tegenwoordig staan we 24/7 in verbinding en zo nu en dan is het lekker om niet bereikbaar te zijn. En dat zou ook moeten kunnen, ging vroeger ook goed. :p
In de auto gebruik ik heel vaak 'even' Google maps al ik het niet zeker weet. Of als ik in de winkel sta en ik moet iets weten over een bepaald product. Of als mijn vriend iets heeft gevraagd om mee te brengen en ik twijfel, even snel een foto. Probleem opgelost.
Dan zijn die 'rustmomenten' echt heerlijk! Ik ben wel nog bereikbaar als er echt nood is en ik kan ook nog bellen mocht er iets gebeuren onderweg.