Contract voor onbepaalde tijd, nieuwe uitdaging aangaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Contract voor onbepaalde tijd, nieuwe uitdaging aangaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 15:09

De titel zegt het al..
Zou jij je vaste baan (contract voor onbepaalde tijd) op durven zeggen voor een nieuwe uitdaging.?

Ik weet het niet....
Mij situatie is als volgt
-werk al ruim 5 jaar voor deze werkgever en heb het heel goed naar m'n zin
- vast contract ( al kunnen ze je tegenwoordig toch wel lozen)
- helaas lange reistijd /grote afstand
- mogelijkheid om thuis te werken en zelf m'n werktijden te bepalen

Nu heb ik een nieuwe baan aangeboden gekregen bij een bedrijf hier dichtbij.
uiteraard ben ik op gesprek gegaan en net gebeld met de vraag of ik de functie zou willen invullen en een salarisaanbod.
-dichterbij
-iets meer salaris
-geen flexibele tijden en geen thuiswerk mogelijkheid (staat me het meest tegen geloof ik)
- de functie inhoud vind ik minder leuk als m'n huidige baan
Echter zie ik wel veel mogelijkheden binnen dit bedrijf om me te ontwikkelen
-ik zit in m'n zwangerschapsverlof en ze willen me graag eerder laten beginnen.
-sluit nog een zwangerschap in de toekomst niet uit, hoe gaat dat in z'n werk bij een nieuwe werkgever ( evt geen contractverlenging)

Al met al lastig dus,de voornaamste reden dat ik open sta voor een nieuwe baan is de grote afstand naar m'n huidige baan.

Ik ben erg benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen en of jullie ervaring hebben hierin.

Anoniem

Re: Contract voor onbepaalde tijd, nieuwe uitdaging aangaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:12

Vast contract is voor mij geen criterium. Die 'zekerheid' is een schijnzekerheid. Alleen nodig als je een hypotheek af wilt sluiten.

Wat voor mij veel meer mee zou tellen, is hoe leuk het werk is, en wat de reisafstand is.

Wat weegt voor JOU het zwaarst?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:13

De mogelijkheid om thuis te werken niet onderschatten met een kind. In noodsituaties kun je daar dan altijd op inspringen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:15

Ik zou bij je huidige werkgever blijven. Zeker met kind op komst en wellicht de wens voor een tweede zou zie ik meer in het gene wat je huidige baas je aan bied.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:15

Ik lees even mee.. sta een soort van voor dezelfde keuze..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:07

Ik neem aan dat je voor de baan dichterbij hebt gesolliciteerd en toen dus al eigenlijk de keuze voor jezelf hebt gemaakt?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:08

nou zo'n thuis werk optie en flexibiliteit van een werkgever is heel wat waard....

(ik zou mooi blijven waar ik zit)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:14

'Uitdaging' klinkt mij in de oren als een betere mogelijkheid die zich voordoet. Afgezien van het hogere salaris en de kortere reisafstand heb ik niet het idee dat je het zelf als 'beter' ziet? Ik zou blijven zitten waar ik zit, een werkgever die vrijheid biedt en een leuke functie is mij meer waard dan een kortere reistijd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:16

Ik ben twee keer weg gemoeten bij een bedrijf, en beide keren had ik een vast contract. Dus als het moet, moet het toch. Maar je zit inderdaad niet met het 'wordt mijn contract wel verlengd' en dat is ook wat waard.

Jij ziet mogelijkheden tot ontwikkeling, maar is de werkgever het daar ook mee eens?
Dadelijk begin je in de iets minder leuke functie-inhoud met de bedoeling daar weer uit te groeien en kom je er toch niet weg, dan zit je ook mooi te kijken....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:17

Hoe ver is ver, qua woon-werk? In uren?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:19

-geen flexibele tijden en geen thuiswerk mogelijkheid (staat me het meest tegen geloof ik)
- de functie inhoud vind ik minder leuk als m'n huidige baan

Dat vind ik toch 2 afknappers..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:20

Ik zou een vaste baan niet opzeggen als ik denk dat ik de nieuwe functie-inhoud niet echt leuk werk zou vinden.

Met een niet leuke functie kunnen je werkdagen heel lang gaan duren en dat zou mij op den duur tegen gaan staan.

Op zich zit ik niet aan mijn eigen vaste baan 'vast', maar wel alleen voor een baan die ik tenminste net zo leuk zou vinden als ik nu heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:31

Als ze jou graag willen zou je kunnen proberen nog wat bij het salaris op te bedingen, dat maakt voor jou de keus misschien nog iets makkelijker? Met jonge kinderen lijkt het mij wel prettig om kortere reistijd te hebben. Thuiswerken met kinderen gaat volgens mij dan weer niet werken..

Vaste baan zegt niets, dus dat zou voor mij ook geen criterium zijn.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:03

ik heb een baan opgegeven met een vast contract, veel thuiswerkmogelijkheid/flexibele tijden, 36 uur in 4 dagen.. opgegeven ivm werkplezier/collega's/sfeer. (op 70 km van mn huis af)

Nu werk ik in de detachering, 36/40 uur waarbij die 36 uur niet altijd als 4x9 kan worden opgevuld, geen thuiswerkmogelijkheid meer, en mogelijk veel meer reisafstand dan ik al had. Toch veel meer plezier in mn werk en meer energie dan ik daarvoor had ondanks de flexibele mogelijkheden..

Ik zou bij jou wel goed de afweging maken qua zwangerschap.. verder doen wat goed voelt.