Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
amies100 schreef:In een vorige relatie alles uit 1 pot maar dit doe ik nooit meer......

Pippaa schreef:Lisann__ schreef:Wij hebben onze gezamenlijke kosten naar inkomen verdeeld, sparen doet ieder voor zich.
Zelfde hierWerkt erg fijn.
Wanneer het bij de een financieel even tegen zit, betaald de ander die maand wel wat meer. Daar doen we niet moeilijk over en houden we ook niet precies bij.
dream_lot schreef:Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend en wij gaan wel samen een rekening openen. Hier betalen we de huur, boodschappen en vaste lasten van.
hij werkt bijna fulltime en ik ben student, maar we delen het gewoon 50:50.
Alleen kwa inboedel heeft hij gewoon al veel meer spullen etc.
Het verschil is wel dat ik recht heb op zorgtoeslag en hij niet, dus voor mij scheelt dat al 78pm.
Wanneer we een woning hebben dan gaan we nog wel een uitgavenplan maken

nummer13 schreef:Beide fulltime baan, geen kinderen, huis in gezamenlijk eigendom, meer dan 5 jaar samen :
ieder heeft zijn eigen betaalrekening (komt loon op binnen) en eigen spaarrekening en we hebben gezamenlijk een betaalrekening.
alle vaste lasten en de huishoudelijke boodschappen worden vanuit de gezamenlijke rekening betaald (inleg op deze rekening naar rato van verdiend inkomen)
Teruggave Belastingdienst (hypotheekrenteaftrek) komt ook weer op gezamelijke rekening terug)
Verder spaart ieder voor zich en betaalt ieder voor zich zijn eigen kleding, hobbies, uitjes, uitgaan, vakantie, persoonlijke uitgaven etc. vanaf zijn eigen rekening