Ik heb een probleem

Naja probleem, maar waar ik erg tegenaan loop is dat ik te jong wordt geschat.
Ik ben bijna 30 en wordt vaak 20 geschat. Niet grappig vind ik zelf omdat ik daarmee ook niet echt serieus wordt genomen. Ik heb veel in mijn mars maar dat komt lang niet altijd van de grond omdat ik bij voorbaat al als jonkie wordt gezien. Ik wordt dan heel onzeker wat dat beeld dus bevestigd, handig
Het is echt actie-reactie.
In nieuwe situaties staat het echt tegen, want ik kan dan wel praten of aangeven wat ik wil, maar wordt behandeld als een 'jonkie met een grote mond'.
Nou moet ik zeggen dat het ook heel lastig is in te schatten omdat meiden van 17 er soms ouder uit zien dan ik.
Als mensen eenmaal doorhebben dat ik veel ouder ben dan ze denken, binden ze wel in en hebben meer respect en zie je ze bij wijze van een beetje schrikken. Maar dit duurt altijd een poosje en soms is het gewoon niet zo dat mensen verder kijken dan eerste indruk.
Ik vraag me af of mensen dit herkennen en me tips willen geven.
Natuurlijk is meer make-up, ouder kleden etc een optie, maar ik wil ook mijzelf kunnen blijven.
Misschien ben ik de enige, maar kom maar op met die rimpels!
Tips en trics?
ps. de foto's in mijn profiel met de schimmel zijn recent (vorige zomer) de andere zijn van langer terug dus die zijn niet meer representatief voor nu.
Terwijl ik er nou ook weer niet echt uitzie als 16 ofzo.
heb je een drieling
)
gelukkig nu niet meer zo gehad, maar toen ik een jaar of 17 was werd ik elk keer tussen de 11 en 12 geschat, of als ik en mijn zusje samen waren zeiden ze dat me zusje er veel ouder uitkeek dan ik