Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lalidan schreef:Leuke vriendin ben jij. Jarenlang laat je het aansudderen zonder ook maar iets te zeggen en te laten merken en ineens laat je de boel ontploffen. Was het niet vele malen vriendelijker geweest om véél eerder het gesprek met haar aan te gaan?
Haar houding klinkt niet goed, en als die zo blijft zou ik er ook een punt achter zetten. Maar vriendschap betekend in mijn ogen ook eerlijkheid, en eerlijk ben jij ook niet tegen haar geweest.
Voor nu dus eerst maar eens kalmeren wachten tot er geen stoom meer uit je oren komt (hoe begrijpelijk dat ook is). Als jullie beiden van de schrik en emoties bekomen zijn, moet ieder voor zich kijken of er nog iets is wat jullie bind en of je dat de moeite waard vind. Zo ja, moet er gesproken worden. Zo nee, dan is het tijd er een punt achter te zetten.
niet geheel netjes, maar ik vond het nog vervelender om te zeggen 'jij bent een oude zeurdoos en bekijk het lekker'. Heb mijn best gedaan in al die jaren, dus ik was er klaar mee. Geen moment spijt van gehad. denice schreef:Ho eens even! Heb wel twintig keer aangekaart dat ik me zorgen maakte en verteld dat ik haar houding niet leuk vond. Het is echt niet zo dat ik dit uit het niets kenbaar maak hoor, zoiets heeft natuurlijk een verleden.
Mijn post omvat natuurlijk niet het hele verhaal maar de aanleiding van het onderwerp.
Lalidan schreef:denice schreef:Ho eens even! Heb wel twintig keer aangekaart dat ik me zorgen maakte en verteld dat ik haar houding niet leuk vond. Het is echt niet zo dat ik dit uit het niets kenbaar maak hoor, zoiets heeft natuurlijk een verleden.
Mijn post omvat natuurlijk niet het hele verhaal maar de aanleiding van het onderwerp.
Dat kan ik niet ruiken. Als jij je openingspost doorleest, lees je niks anders dan dat je haar gesteund hebt en het hebt laten gaan. Niks over het gesprek met haar aangaan, haar aanspreken, wat dan ook. Want dat veranderd het verhaal.
lijkt mij normaal...alleen de echte vrienden blijven voor altijd.
echte vrienden heb je weinig...de meeste mensen kunnen ze echt niet op 1 hand tellen in hun hele leven!
). Op het laatst hoorde ik haar hele verhalen van mij (achter mn rug om) verdraaien en toen was ik er klaar mee..