Relatie beindigen ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VitaLidia

Relatie beindigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 19:46

Ik heb sinds kort een relatie met een man met drie kinderen. Het is nog allemaal erg pril maar als we bij elkaar zijn ( nu nog zonder zijn kids) is het helemaal geweldig!
Alleen nu heb ik een kinderwens en hij niet meer. ( hij heeft drie kids uit een eerdere relatie)
Wat zouden jullie doen, de relatie stop zetten, doorgaan en kijken wat er gebeurd of zijn niet kinderwens respecteren?
Ik weet het echt even niet meer, mijn hoofd en hart zeggen totaal verschillende dingen! :o

Goof

Re: Relatie beindigen ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:49

Ik zou allang blij zijn dat ik zelf geen kind zou hoeven baren en dat ik er gratis en voor niets 3 krijg :D
Van profiteren dus en zelf nooit meer aan een kind beginnen, de beste oplossing in dit geval.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:50

Als hij echt geen kinderen wil, en jij wil ze echt zeker wel, dan gaat dat ooit een keer wringen. Je moet er allebei achter staan als je wilt proberen kinderen te krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:50

Oef ik zou toch verder kijken dan. Ik zou dan willen dat hij mijjn kinderwens respecteert en anders idd afgelopen...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:51

De enige die jij die vraag kan beantwoorden ben jij.
Wat ik zou doen is voorlopig nog even lekker genieten van je relatie, zoals je al zegt, het is nog pril.
In een prille relatie moet ik ook niet aan kinderen denken. :D Wie weet veranderd hij van mening als jullie langer bij elkaar zijn, of kun je je erbij neerleggen dat hij geen kinderen meer wilt.

Amandavd

lifaya schreef:
Oef ik zou toch verder kijken dan. Ik zou dan willen dat hij mijjn kinderwens respecteert en anders idd afgelopen...

Beetje raar dit? Hij moet wel haar kinderwens respecteren maar andersom hoeft blijkbaar niet? Je kan toch niet iemand dwingen om vader te worden als diegene dat niet wil?

Cinnepin

Ik zou niet eens een kerel willen die al kinderen heeft van een ander. Ik weet niet. Je zit op een een of andere manier toch vast aan zijn ex en haar familie. En ik ben al sowieso geen kindermens, laat staan als ze van een ander zijn. Ik vind alleen mijn nichtje en neefje leuk :')

Dominique_96

Nouja Goof, lijkt me niet dat TS deze kinderen als ''haar'' kinderen ziet. Denk dat als je een kinderwens hebt, je niet ''tevreden'' bent met andermans kinderen (heel stom verwoord, maar weet even niet hoe ik dat anders moet verwoorden).

Ik denk dat je moet kijken naar hoe belangrijk de kinderwens voor jou is en of je daar een (goedlopende) relatie voor wil stop leggen.

puma

Hoe banketstaaf ook maar ik zou het als ik jou was afkappen als je zelf wel een kinderwens hebt of nog twijfelt. Dit zal dan altijd tussen jullie in blijven staan en je zal blijven hopen dat hij nog van gedachten verandert. Als dat dan niet gebeurt word je dan gelukkig, kan je het accepteren.. Of stop je dan alsnog met de relatie..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:52

Goof schreef:
Ik zou allang blij zijn dat ik zelf geen kind zou hoeven baren en dat ik er gratis en voor niets 3 krijg :D
Van profiteren dus en zelf nooit meer aan een kind beginnen, de beste oplossing in dit geval.

Dus...
Alsof een kind van een ander t zelfde is, als je eigen vlees en bloed.

Moeilijk TS...
Ik zou een gesprek aan gaan en duidelijk je wens uitspreken.
Ik hoop dat jullie eruit komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:52

In dit geval vind ik het ook een groot verschil of je 25 of 35 bent. Ik ben van mening dat een relatie zich moet kunnen ontwikkelen voordat er over zo'n onderwerp besloten kan worden. Er gaat al snel 2 jaar overheen om elkaar echt goed te leren kennen en om zo'n keuze te maken. Op je 25e heb je de tijd om deze fase te doorlopen maar als je 35 of ouder bent gaat er vast een of andere biologische klok tikken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:54

Cinnepin schreef:
Ik zou niet eens een kerel willen die al kinderen heeft van een ander. Ik weet niet. Je zit op een een of andere manier toch vast aan zijn ex en haar familie. En ik ben al sowieso geen kindermens, laat staan als ze van een ander zijn. Ik vind alleen mijn nichtje en neefje leuk :')

Wat jouw mening is en die mag je zeker hebben. Is alleen niet erg relevant in dit topic.

TS: ik weet niet hoe diep die wens is. Dat kan alleen jij bepalen maar het zal niet de eerste relatie zijn die daarom gestrand is.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:56

Iris82 schreef:
Cinnepin schreef:

Wat jouw mening is en die mag je zeker hebben. Is alleen niet erg relevant in dit topic.

TS: ik weet niet hoe diep die wens is. Dat kan alleen jij bepalen maar het zal niet de eerste relatie zijn die daarom gestrand is.

kan wel een gevalletje zijn om over na te denken aangezien je altijd aan de mama vast zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:57

Als de wens diep is en voor hem absoluut afwezig, dan moet je voor jezelf afwegen; is deze relatie het waard voor mij om mijn wens in de ijskast te parkeren?

De vraag is ook; is het voor hem definitief een no-go? Of kan het zijn dat hij zijn mening bijsteld na een tijd een relatie te zijn aangegaan met jou.

Daarnaast telt jouw leeftijd mee natuurlijk in je beslissing; 5 jaar aanzien zou in praktijk al te laat kunnen zijn immers.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:00

Roosch schreef:
In dit geval vind ik het ook een groot verschil of je 25 of 35 bent.

Absoluut. Vrouwen blijven niet eeuwig vruchtbaar. ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:02

verkijk je niet op de kids van hem, ook al vind je kinderen leuk, het kan heel moeilijk worden.
daarnaast is de relatie pril, geniet ervan!
ik geloof dat ik de relatie zou stoppen, kinderen en de wens om ze wel/niet te krijgen is een heel moeilijk punt om tot een compromis te komen.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:02

Een relatie betekend geven en nemen. En je bepaald zelf hoeveel je wil geven. In dit geval voor jou dus een wens opgeven (of niet, en de relatie verbreken). Die keuze kan je alleen zelf maken. je zult voor jezelf na moeten gaan hoe belangrijk eigen kinderen voor jou zijn en of deze relatie het eventueel waard is om die wens opzij te schuiven. Zorg alleen wel dat je er samen goed over praat en dat je er echt goed over nadenkt voor je een beslissing maakt. Maar ik vermoed dat je dit wel doet :)
Ik hoop dat je voor jezelf tot de juiste keus komt!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:03

Tja hij komt uit een scheiding en heeft er nog 3 rondlopen. Ik kan me voorstellen dat hij nu tegen een prille liefde niet meteen ja doe maar roept. Maar over 2 jaar is dat misschien anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:11

Gypsy schreef:
Tja hij komt uit een scheiding en heeft er nog 3 rondlopen. Ik kan me voorstellen dat hij nu tegen een prille liefde niet meteen ja doe maar roept. Maar over 2 jaar is dat misschien anders.

Ja maar als het over 2 jaar niet komt dan heb je 2 jaar tijd 'verloren'.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:15

En dat is precies de afweging die ts moet maken. Hoe sterk is haar kinderwens, hoeveel tijd heeft ze nog en is deze man het waard om 2 jaar aan te verliezen?

Ibzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:16

Je geeft aan een kinderwens te hebben. In dat geval is het een grote wens opgeven mocht je bij hem blijven. Ik zou er goed over na denken, ook moet je achteraf niet spijt krijgen. Stel je gaat wel verder met deze man en zijn kinderen en dat blijkt over 10 jaar toch niet te lopen. Zou je dan spijt hebben dat je zelf geen kinderen hebt gekregen? Ik denk dat je uiteindelijk veel spijt gaat krijgen omdat je je kinderwens niet hebt vervuld.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:28

Als hij echt heeft laten blijken dat hij geen kinderen meer wilt hebben en jij wel, dan zou ik juist nu het nog pril is de relatie bij voorbaat al verbreken, of jij moet er zeker van gaan zijn dat jij je kinderwens kan opgeven (wat ik me niet voor kan stellen) een kind van jezelf is zoveel anders dan een kind van een partner.

Ik heb zelf twee kinderen van mijn ex, heb nu een nieuwe relatie en ik hoefte niet zozeer meer een kind, maar omdat mijn huidige vriend wel een kinderwens heeft sta ik er wel voor open om samen voor een kindje te gaan, nu nog niet maar wanneer hij er dan ook echt klaar voor is.

Doe wat je hart zegt maar ik zou proberen die roze bril even af te zetten, en ook te denken aan te toekomst...Succes

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:28

Nee ik zou kijken hoe het zich ontwikkelt. Niemand kan in de toekomst kijken. Het antwoord ok deze vraag kun je in de loop der jaren zelf vinden. Misschien wil hij met jou wel kinderen of wil jij ze zelf niet meer en krijg je een superband met zijn kids of kom je volgend jaar de liefde van jouw leven tegen of ontwikkelt deze liefde zich in deze proporties.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:45

Amandavd schreef:
lifaya schreef:

Beetje raar dit? Hij moet wel haar kinderwens respecteren maar andersom hoeft blijkbaar niet? Je kan toch niet iemand dwingen om vader te worden als diegene dat niet wil?

het verschil is dat hij zijn kinderwens al heeft waargemaakt. zij niet. Ik zou toch echt wel kinderen van mijzelf willen, mijn eigen bloed. Ik zou kinderen van een andere niet als mijn eigen kunnen zien, wel accepteren uiteraard, maar het blijven toch de kinderen van een andere vrouw. Als jij een kinderwens hebt zal dit niet vervuld worden door de kinderen die je man uit een vorige relatie heeft. Dus ik vind mijn redenatie best logisch. Uiteraard kan ik de man zijn perspectief begrijpen, maar hij moet ook kunnen inzien dat zij dus nog wel graag een kind of kinderen wil.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:49

In profiel staat dat ts 34 is...