Muziekpaneel of externe geluidskaart en welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Muziekpaneel of externe geluidskaart en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 21:55

Voor onze shows maken wij gebruik van verschillende nummers en samples. Om dit te coördineren maken wij nu gebruik van een (oude)laptop en een DJ-programma.

Nu is laatst de mini-jack gesneuveld van de laptop en zijn we weer een beetje gaan rondsnuffelen naar een alternatief. Alleen kan ik niet echt het ideale systeem vinden en misschien zoek ik wel niet goed, dus hoop ik op ervaren mensen hier op bokt!

Eigenlijk zou een mengpaneel met meerdere kanalen, mogelijkheden tot samples en een scherm met de track erop weergegeven voldoende zijn (dus de "muzieklijnen") alleen heb ik deze nog niet gevonden. En mis je misschien wat kleine functies zoals loopen. Een DJ-paneel komt aardig in de buurt, maar die ronde schijven(geen idee hoe je die noemt) zijn erg overbodig, net zoals geloof ik 90% van de andere functies. Is er eigenlijk wel een paneel wat de functies heeft die ik nodig heb zonder gelijk 1000 functies die ik niet nodig heb? (en waar je dus wel voor betaald?)

Of is het handiger om bij mijn laptop een externe geluidskaart te kopen (zo ja, wat heb ik dan nodig aan functies ect) of misschien zelfs met een tablet ipv. laptop? En welk programma zouden jullie dan aanraden? Mixxx was wel fijn qua gebruik, maar ging niet samen met de geluidskaart want de muziek werd ruizig. DJ-pro werkt met mijn computer wel goed, maar is net wat omslachtiger voor tijdens de show.

Nouja, ik hoop dat iemand me kan helpen.