Uitmaken maar het niet willen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxemmely

Uitmaken maar het niet willen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 01:45

Allereerst excuses als dit verkeerd staat, graag verplaatsen

Jullie zullen allemaal wel weer denken, weer een gebroken hart topic. Maar ik ben ten einde raad, wil het van me afschrijven en misschien dat ik hierdoor wat meer achter mijn stap sta.
Ik probeer het duidelijk te type maar in mijn hoofd is het een grote chaos.

11 maanden geleden viel ik als een blok voor de liefde van mijn leven. En hij voor mij.
Door veel problemen thuis ben ik na iets meer dan een maand al bij hem ingetrokken. Is inderdaad heel snel maar het heeft altijd goed gevoelt, ouders hadden er geen problemen mee en nadat ik bij hem ging wonen ging het tussen mij en mijn ouders ook stukken beter. Van het samenwonen hebben we ook eigenlijk nooit problemen gehad. Tot zo ongeveer 3 maanden geleden. Zijn zus had veel problemen in haar relatie, waaronder dreigingen en hoge schulden. Zij heeft dit halverwege november aan ons verteld en wij hebben gelijk gezegt dat als ze weg moet ze natuurlijk met haar twee deense doggen bij ons welkom is. En toen plots begin december kreeg ik telefoon van mijn vriend, die op dat moment voor een cursus van zijn werk aan de andere kant van nederland zat, dat over twee dagen zijn zus bij ons kwam wonen. Omdat hij in garderen zat heb ik hals over kop alles voor haar geregeld. Van een kamer leeg maken en een bed tot twee matrassen voor haar honden. Ook heeft ze mijn kledingkast gekregen.
In het begin leek het allemaal goed te gaan. Mijn vriend en ik wisten dat het lastig zou worden maar wisten dat het maar voor een tijdje was totdat zij een eigen huisje of huur huisje zou hebben gevonden. Maar de spanningen liepen steeds hoger op. Ik begon me steeds meer te ergeren aan haar en haar honden. Deense doggen zijn nou niet bepaald de kleinste of schoonste honden, en dan heeft ze er ook nog twee.. In het begin afgesproken dat de honden alleen op de matrassen mochten en absoluut niet op de bank, dit veranderde al snel in "oke ze mogen op de bank maar alleen op hun dekentjes". was het hier al niet mee eens maarja, niet mijn huis, niet mijn bank, niet mijn honden. En zoals ik van te voren ook al wel wist, die honden gaan zich niks van dekentjes aantrekken en namen al snel de hele bank in beslag. Kon er amper met twee zitten meer... en een twee deense doggen van 75 en 85 kilo krijg je niet zomaar van de bank... En dan nog die o zo leuke wangflappen waar liters water in blijven hangen na het drinken. Wij hadden een schone tv, witte muren, schone schilderijen, mooie bank. En dit alles is nu gewoon verneukt als ik het even zo mag verwoorden..
En dan zijn zus. Ik kon altijd heel goed met zijn zus opschieten en nog steeds vind ik het een stiklief mens. Maar ze nam zo ongeveer heel het huishouden over. Ik was eindelijk gewend aan het eigen huishouden hebben en plannen wanneer ik alles het beste kon wassen, strijken, stofzuigen, dweilen etc.- en toen kon ik inneens niks meer. Als ik wilde wassen, zat er al een was in. Stofzuigen en dweilen was ik al mee gestopt want die honden hebben alles in twee seconden toch weer onder. Iedere keer was ik van alles kwijt, van keukengerei tot dekbedhoezen etc.- En als toppunt; Op een avond had ik wat woorden met mijn vriend, zij zat daar bij maar bemoeide zich er verder niet mee. Diezelfde avond is ook alles gewoon weer goed gepraat tussen mijn vriend en mij. De volgende ochtend kom ik beneden, mijn vriend was al naar zijn werk, en ik krijg geen tot amper reactie van zijn zus. Alles heel kortaf. Ik mijn vriend een berichtje gestuurd met de vraag of er iets was waar ik rekening mee kon houden maar het nu maar raar vond dat ze zo tegen mij deed, alsof ik haar iets aan had gedaan. Kreeg ik als antwoord terug "misschien moet je je excuses aanbieden aan haar voor die ruzie gisteren". Ik dacht dat ik over me nek ging. Pardon.. ik heb toch discussie met hem niet met zijn zus. Waar bemoeid die muts zich mee... En sinds die krijg ik bij ieder dingetje van hem te horen; ja maar zij zegt dit of zij zegt dat.. Ik heb een relatie met hem niet ook nog met zijn zus.. Maar om "de vrede" te bewaren gewoon mijn excuses aangeboden.
En zo raakte ik over de kleinste en stomste dingen verschrikkelijk geïrriteerd wat veel ruzie bij mij en mijn vriend bracht. Hebben het al twee keer eerder uitgemaakt maar dat heeft nooit langer dan een dag of twee geduurd want we kunnen en willen simpelweg niet zonder elkaar. Er zijn nog wel meer dingen aan de hand tussen mij en mijn vriend maar dat wil ik hier niet bespreken. En ik wil hier ook helemaal niet zeggen dat ik perfect ben want ook veel ruzie's zijn mijn schuld. Maar niet alles..
Ik ben drie weken geleden terug bij mijn vader gaan wonen omdat ik het simpelweg niet volhoud bij hem in huis op dit moment. Vind het behoorlijk dwars eigenlijk want ik heb alles voor die zus gedaan wat ik kon en ik ben uiteindelijk degene die vertrekt. Ik voel mij bij mn vader niet thuis, het is een goeie man hoor, maar voel me hier gewoon totaal niet thuis en heb ik nooit gedaan. Maarja als dat de relatie zou redden.

Afgelopen weekend weer ruzie. Weet niet eens meer waar het om ging, zoals altijd waarschijnlijk weer wat kleins, maar dat loopt altijd weer uit de hand. Ik had besloten dat ik hem voorlopig even niet meer wilde spreken of zien, maar wilde ook niet afwachten. Ik wilde nou eens duidelijkheid. Ik heb vannacht een brief geschreven en die vanmiddag, toen hij en zijn zus beide waren gaan werken, met zijn spullen die ik nog had op zijn bed gelegd. In de brief schreef ik oa dat ik niet meer weet of we elkaar nou gelukkiger of ongelukkiger maken door bij elkaar te blijven en dat we de komende tijd beter even geen contact meer kunnen hebben en nu eens goed moeten nadenken wat het beste is. Ik kreeg alleen nog een berichtje dat hij de brief wel begreep, hij ook eens goed ging nadenken over de afgelopen 11 maanden en hij mij voorlopig met rust laat. Vanavond viel voor mij de beslissing dat ik het uit ga maken. Hebben het al paar keer opnieuw geprobeerd en steeds gaat het mis.
Maar ik wil het helemaal niet uitmaken eigenlijk. We hebben naast de heftige ruzie's ook zoveel leuke, gezellige en liefdevolle momenten, meer dan ruzie. Ik weet dat het kort is om te zeggen na 11 maanden, maar iedere lange relatie begint ergens, maar voor mijn gevoel is hij nog altijd de man die ik in mijn toekomst zie. Met een gezinnetje en trouwen en oud worden. In mijn hart komt ook gewoon alles uiteindelijk goed en kunnen wij alles aan voor mijn gevoel en we hebben al zoveel meegemaakt en doorstaan met zijn twee dit kan niet zomaar stuk. Maar in mijn hoofd ben ik iedere keer weer bezig met het verwerken van de klap dat het uit gaat.
Ik weet dus eigenlijk gewoon niet goed wat ik moet en verwacht ook niet dat jullie weten wat ik moet doen. Maar wilde het graag van me af schrijven en meningen/kritiek/vragen etc zijn altijd welkom.
Heel erg bedankt en respect als je alles gelezen heb.

maaike1994

Re: Uitmaken maar het niet willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 02:02

Misschien kan je beter inderdaad eerst even geen contact meer met elkaar hebben en kijken hoe dat gaat? Uitmaken kan daarna nog steeds en als ik je verhaal goed lees merk ik dat je het eigenlijk helemaal niet wil uitmaken, maar voorlopig geen andere uitweg ziet.
Is die zus van plan om nog lang bij haar broer te blijven wonen? Of is het maar enkele maanden? Als ze bv nog maar een maand daar blijft kan je na die maand misschien weer bij hem gaan wonen en kijken of er dan minder ruzie is? Bij mij komt het over alsof het allemaal geëscaleerd is sedert dat die zus er bij gekomen is. En het is natuurlijk helemaal belachelijk dat zij boos is omdat jij en haar broer een discussie hebben...

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 02:08

We hebben geen idee tot wanneer ze blijft. Dat kan een paar maanden, half jaar of langer zijn. Ik denk zolang zij die schuld heeft. Dus tot die tijd blijf ik staatsloten kopen zodat als ik genoeg win haar schulden af betaal. Niet dat dat gaat gebeuren maar kan t altijd proberen

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 02:53

Je zit wel echt in een rotsituatie! Maar waar zijn haar ouders? Is t voor haar geen optie om bij haar ouders in te trekken of bij haar vrienden? Want het lijkt mij ook dat de problemen met name begonnen toen de zus erbij in kwam wonen.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 03:04

Nee bij haar ouders is helaas geen optie. Die hebben zelf ook twee honden en die kunnen niet samen met de twee deense doggen. We hadden van tevoren ook al wel problemen maar daar viel aan te werken en inderdaad is het eigenlijk sinds zijn zus bij hem woont uit de hand gelopen. Ik neem het hem ergens ook niet eens zozeer kwalijk. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde voor mijn broertjes of zusje doen. Alleen vind ik het jammer dat ik hierdoor het gevoel krijg dat hij het niet opneemt voor mij en dat ik maar een bijzettafeltje ben, ik bedoel ik ben daar toch weg gegaan door haar..

Ik denk dat bij vrienden op het moment ook geen keuze is, weet verder niet goed hoe ze met haar vrienden is. Maar volgens mij hebben de meeste ook al een gezinnetje, en ze blijft natuurlijk toch met twee behoorlijk grootte onhandige honden zitten die niet zomaar in ieder huishouden kunnen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 06:04

Kan ze niet urgentie aanvragen bij woningnet?

Normaal moet je ondertussen daar 100 jaar lid van zijn voordat je huisje krijgt. Maar je kan ondanks dat je niet lang lid ben daar urgentie aanvragen, volgens mij ook als je nog je nog moet aanmelden. Dan krijgt ze voorrang op huisjes,

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 06:45

Wat een rot situatie.
Urgentie aanvragen komt ze denk ik niet voor in aanmerking. Ik heb. 2 weken geen huis gehad en kwam er ook niet voor in aanmerking.. ;(
Wellicht is een gesprek met je vriend en zijn zus een optie. Dit kan positief uitwerken maar ook negatief, als in, dat hij haar kant kiest tijdens het gesprek.

Schrijf in ieder geval op wat de emmer doet overlopen. Ik merkte zelf bij een soortgelijke situatie dat ik op een gegeven moment niet meer kon benoemen wat het probleem was, omdat het zoveel kleine dingen waren.
Het houd je hoofd wat helder in deze verwarrende tijd.

2 van zulke reusachtige honden is ook niet niks. Probeer daar eventueel goede strikte regels in op te stellen (en schrijf ze op!)

Meer dan heel veel succes wensen kan ik nu jammer genoeg niet voor je doen. :(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 06:56

Urgentie krijg je bijna nergens meer en zeker niet zonder zeer uitzonderlijke situaties. En met 2 honden val je daar echt niet onder :n

TS als je relatie hiervoor (dat zus in kwam wonen) goed was, zou ik me niet zomaar weg laten jagen. Het is toch ook jouw huis? Zus klinkt alsof ze dringend een schop onder haar kont nodig heeft.. Ze zal toch haar eigen leven weer moeten gaan oppakken? Ze zit als ik goed tel al bijna 3 maanden in huis, daar gaan mindere relaties ook van naar de haaien hoor meis :(:) Niet voor niks is er het gezegde: visite en vis blijven 3 dagen fris..
Wat zijn de afspraken, wanneer gaat ze weer weg? Ik zou een goed gesprek met je lief en zus apart aangaan en eerlijk zeggen dat je zus echt een leuke meid vindt maar 3 maanden 24/7 is gewoon veel teveel.. Daar moeten jullie toch uit kunnen komen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:04

chocobroodje schreef:
Niet voor niks is er het gezegde: visite en vis blijven 3 dagen fris..

Die kende ik nog niet :D

Wat een vervelende situatie TS. Je vriend moet toch ook wel merken dat dit niet langer zo kan.
Je zult toch met z'n allen om de tafel moeten en zoeken naar een oplossing. Laat je niet zomaar wegjagen en geef aan dat dit niet meer verder kan.
Urgentie zal ze idd niet voor in aanmerking komen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:55

Sterkte ts ik weet hoe jij je voelt! Ik hem namelijk hetzelfde met mijn vriend constant ruzie ik weet ook niet of ik het moet uitmaken is inderdaad een moeilijke keuze

Je mag me altijd pben :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:59

Wat een rottige situatie TS, er is ook bijna niks te veranderen op korte termijn. :n
Ook lastig voor je vriend, kiest hij voor zijn vriendin of voor zijn zus...

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 13:12

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties!

Ik wil best met hem en zijn zus rond de tafel gaan, maar het blijven broer en zus en die zullen toch partij voor elkaar kiezen. Mijn vriend vind het ook geen leuke situatie maar hij kan moeilijk anders. Hoewel ik wel vind dat hij zn zus wat meer kan pushen om een ander huis te vinden. En ik wil hem ook niet voor de keuze leggen tussen mij en zijn zus, maar het lijkt alsof die keuze toch al gemaakt is.
Zit zelfs al te twijfelen of ik niet even alleen met zijn ouders kan praten over hun dochter maar dan voel ik me ook weer zo'n naaibal enzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:14

Alles leuk en aardig dat het broer en zus zijn, maar jij bent zijn vriendin! Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat hij voor zijn zus kiest en eigenlijk not done. Zijn zus moet zelf haar zaakjes op orde krijgen. Het is fijn dat jullie haar hebben opgevangen, maar dat betekent nog niet dat hij jou op deze manier mag laten vallen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:19

Cayenne schreef:
Alles leuk en aardig dat het broer en zus zijn, maar jij bent zijn vriendin! Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat hij voor zijn zus kiest en eigenlijk not done. Zijn zus moet zelf haar zaakjes op orde krijgen. Het is fijn dat jullie haar hebben opgevangen, maar dat betekent nog niet dat hij jou op deze manier mag laten vallen :?

Dit dus. Ook dat je zegt 'nouja zijn huis, zijn bank, niet die van mij' vind ik best.. Schokkend.
Citaat:
was het hier al niet mee eens maarja, niet mijn huis, niet mijn bank, niet mijn honden.

Nouja, inderdaad niet jouw honden, maar ook niet het huis van zijn zus. Ik vind dat toch best raar, alsof je pas een zegje erover mag hebben als je ook een bank aanschaft, althans, zo klinkt het.

Jullie kennen elkaar al langer dan vandaag, als je goed met zijn ouders overweg kan ben je echt geen naaibal als je het er gewoon met hun/haar/zijn ouders over hebt dat je dit nou niet bepaald prettig vind. Zij zit in de ellende en in de schulden, trekt bij jullie in en die honden moeten mee. Maar daar mag jij toch ook wel wat van zeggen of in ieder geval wat van vinden?

Kan het zijn zus zijn, maar het is jouw vriend/partner. Ik vind het echt niet vanzelfsprekend dat ie voor z'n zus kiest, als ze blijkbaar voor meer ellende zorgt dan dat het voor iets goeds zorgt..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:21

Jou vriend moet de keuze maken, jou of zijn zus.
Er kan er maar 1 voorrang krijgen.

Als hij kiest voor zijn relatie zal hij zijn zus duidelijk moeten maken dat zij met haar ellende bij jullie is gekomen en het niet de bedoeling is dat ze haar eigen broer nu ook in de ellende brengt.
Dat doet ze nu namelijk wel!

Kiest hij voor zijn zus , is het over want dan zal hij nooit vol voor jou gaan en zullen er altijd dingen in het leven zijn die net even voor jou gaan.

Sterkte er mee, mannen zijn wat dat betreft vaak te makkelijk en laks.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:27

Hup die zus dr zo rap mogelijk uit..of ze gaat zich als de donder aan jullie regels houden!

Je laat je relatie toch niet verkloten door iemand???? Komophey....

Dat is toch niet normaal?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:29

Alleen haar vriend kan die zus er uit knikkeren, hij moet snappen dat het zo niet werkt maar als hij de ellende van zijn zus en haar aanwezigheid belangrijker vindt, is TS altijd de gebeten hond.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:29

Is het niet het idee om de komende maand weer te daten met je vriend? Dus gewoon in het weekend en op een avond iets gezelligs gaan doen met z'n tweeën. Je bent al zo snel bij hem ingetrokken. Het hele daten en dingen samen doen is er vast een beetje bij ingeschoten.

Dat een zus met twee grote honden bij jullie is ingetrokken... is natuurlijk wel rare situatie... en dat zet elke relatie onder spanning. Als de relatie daarvoor goed was... dan lijkt me het ook zonde om het daarom uit te maken.

Misschien is de optie om even te daten... en op die manier tijd voor elkaar maken en samen dingen doen dat je jullie relatie even anders benadert... en dat je elkaar ook op andere manier leert kennen. Dan kan je op die dates er ook over hebben hoe jullie de toekomst zien (met of zonder deense doggen ;) )

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:34

Als hij zijn zus en haar ellende belangrijker vindt dan jullie relatie, en haar jullie relatie laat verpesten dan weet je toch genoeg?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:36

Ts geeft duidelijk aan dat er wel meer speelt tussen hun. Jullie zijn binnen vier weken samen gaan wonen. Dat kan goed gaan maar heel vaak loopt het na de eerste periode van verliefdheid spaak doordat je elkaars onhebbelijkheden ook gaat zien. Die zus is niet de oorzaak maar een extra druppel. neem maar eens een poos afstand. Hij kiest voor zijn zus, zoveel is wel duidelijk maar dat had jij niet verwacht.

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:49

Ts; begrijp ik het goed dat het tussen jullie fout is gegaan toen zijn zus bij jullie is gaan wonen?
In je verhaal is niet duidelijk op te maken wat jullie precies voor afspraak hebben gemaakt wanneer zijn zus het huis weer uit moet. Als dit niet duidelijk is gemaakt zou ik hierover desnoods even praten met je vriend en het proberen uit te praten. Ik begrijp dat jullie zijn zus willen helpen maar jullie zijn niet verantwoordelijk voor haar situatie.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 17:29

missverynice schreef:
Ts; begrijp ik het goed dat het tussen jullie fout is gegaan toen zijn zus bij jullie is gaan wonen?
In je verhaal is niet duidelijk op te maken wat jullie precies voor afspraak hebben gemaakt wanneer zijn zus het huis weer uit moet. Als dit niet duidelijk is gemaakt zou ik hierover desnoods even praten met je vriend en het proberen uit te praten. Ik begrijp dat jullie zijn zus willen helpen maar jullie zijn niet verantwoordelijk voor haar situatie.

Toen zij bij ons is komen wonen. Is er ook geen afspraak over de duur gemaakt. Wel heb ik pas met mijn vriend een gesprek gehad en toen zei hij dat hij zn zus meer zou pushen en dat ze het liefst in juni weg moet zijn. Maar ik heb in die tussentijd alweer drie keer gevraagd of hij al gepraat heeft met jaar en dat heeft hij nog niet. Alsof hij het niet durft ik weet niet wat het is. Maar dan is het voor mij vrij duidelijk dat hij er meer vrede mee heeft dat ik weg ben dan dat ie zn zus eens op dr plek zet.

Ik heb hem een berichtje gestuurd dat het me spijt want zou hem tijd geven om na te denken maar dat ik niet langer kan zo. En of hij toch zo snel mogelijk zou willen praten.

ik ga het dan ook uitmaken maar ga dit niet over de telefoon zeggen. En wil ook gewoon erover praten en vertellen waarom ik het uitmaakt. Enige hoop is nog dat hij het na dat gesprek direct voor mij opneemt en nu wel eens duidelijk is tegen zijn zus maar anders is voor mij de hoop op verbetering ver weg. Wie weet over een lange tijd dat we opnieuw kunnen beginnen maar hou dit niet langer vol.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:35

Ik snap niet dat je het uitmaakt....
Waarom zoek je niet een oplossing( zus eruit!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:43

Kunnen je vriend en jij niet komend weekend even samen weg? Even rustig bijtanken en praten, zonder de aanwezigheid van de zus?

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 17:50

Jolliegirl schreef:
Ik snap niet dat je het uitmaakt....
Waarom zoek je niet een oplossing( zus eruit!)

Dr is verder geen oplossing voor zover ik zie. Die zus kan moeilijk onder een brug gaan wonen met dr honden.
En wat ik met mijn vorige bericht bedoelde, het hoeft niet permanent te zijn. Wie weet over een lange tijd dat we opnieuw elkaar tegenkomen en het rustig weer kunnen opbouwen samen. Maar voor nu wil ik vooral van al het gezeik af zijn en rust in mn hoofd hebben anders ben ik bang dat hierdoor mijn werk en school onder gaan lijden.
Laatst bijgewerkt door xxemmely op 04-03-15 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt