Het pech topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

Het pech topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 20:18

Tja, soms heb je van die dagen dat het niet bij een dingetje kan blijven.

Zo'n dag had ik vandaag ook.
Band lek, dus nieuwe binnenband en buitenband (was aan vervanging toe) eromheen gedaan en daarna nog even een uurtje de stad in. Kom ik weer bij mijn fiets, weer band lek! Aangezien dit de 3e keer in 3 dagen was heb ik hem maar naar de fietsenmaker gebracht. Fiets daar laten staan en die is morgen klaar. Top dacht ik, op naar huis.

Thuis aangekomen wil ik de deur openmaken, geen sleutel?! Tja die zat nog aan mijn fietssleutel en de fietsenmaker was inmiddels natuurlijk al dicht. Huisbaas gebeld voor de reserve sleutel maar die is nog aan het werk en kan vanavond laat pas langskomen.

Vriendin gebeld of ze thuis is om daar te eten en de avond door te brengen. In de tuin had ik nog een hele oude fiets staan die niet helemaal APK is maar goed genoeg fietst om even mee te pakken daar heen. Ik fiets weg en ben de straat nog niet goed en wel uit of er was een meisje wat nogal droomde op de fiets en haar bocht behoorlijk af sneed. Mijn fiets remde niet zo goed dus dat was een frontale botsing. Voorvork van de fiets krom dus einde fiets.

De bus maar verder gepakt en nu met een kop thee en een bordje eten op de bank. Dat deze dag maar snel voorbij mag zijn!

Maar ik zal vast niet de enige pechvogel zijn, meer lotgenoten? Meldt u!

_Balou

Re: Het pech topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:19

Wat een dag _/-\o_

Ik heb vandaag niks meegemaakt, maar ik blijf volgen want dat komt nog wel :Y)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:26

_Balou schreef:
Wat een dag _/-\o_

Ik heb vandaag niks meegemaakt, maar ik blijf volgen want dat komt nog wel :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:27

Omg wat een gedoe. Ik had vandaag de schrik er goed in zitten, ik heb onderweg naar mijn werk, zeg 15 km waarvan grotendeel over de snelweg 2 keer een bijna ongeluk gehad. Eerste is op een knooppunt, ik rijdt netjes links om een vrachtwagen in te halen, komt er ineens een auto mijn baan op, waarschijnlijk zat ik in de dode hoek en had ze me niet gezien, dat onze zijkanten niet tegen elkaar zijn aan geklapt mag een godswonder heten. Uit reflex ben ik op de rem gaan staan, dat heeft t waarschijnlijk gered. Ik was me kapot geschrokken.
Daarna de snelweg af, rijdt er iemand voor me in een oude Volvo maar die zat te bellen. De auto voor hem remde wat af, en de Volvorijder schrok daarvan en ging vol op de rem staan. Ik zat er dus achter en kon dus ook vol op de rem. 2 keer met piepende glijende banden over de weg. Mn cd-speler ging er van uit, zo hard remde ik _O-
Mijn reflexen zijn weer getest vandaag :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:31

Vandaag niet! Maar wij zouden afgelopen 30 mei 2014 het definitieve koopcontract van ons nieuwe huis tekenen. Mijn vriend kreeg alleen precies 1 dag van tevoren te horen dat hij zijn baan kwijt was omdat het bedrijf failliet ging.
:evaw: baan! :evaw: nieuw huis!
Achteraf nog een geluk bij een ongeluk dat hij het niet 2 dagen later te horen heeft gekregen, anders hadden we een enorm probleem gehad.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:36

aaah, TS, klote joh.

Ik stond vandaag in de regen te koekeloeren toen ik aan het uitmesten was. Had het hek van de weide losgelaten zodat ik erin kon om de kruiwagen te legen. Het hek van de oprit was dicht. Tot mijn broer koffie kwam drinken.
Paarden zagen hun kans schoon en namen de benen om lekker door het dorp te crossen. Ik op mijn fiets erachteraan, ketting eraf, verder gerend en uiteindelijk ze gevonden bij een speeltuintje, waar een stel kids ze stonden te aaien en zij gras stonden te eten. :')

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:39

TS toch, wat een pech :(:)
Chiave, tsja, het gras is altijd groener aan de andere kant van het dorp :Y)

Ik vandaag niet, gisteren wel.
Generale repetitie van toneelstuk dat we opvoeren met school. Ging goed, dus ging met een vriendin naar huis. Zodra we de poort van school uit fietsten, fiets ik door spontane duizeligheid tegen haar aan. Zij bleef gelukkig staan, maar ik probeerde me op te vangen. Dat lukte, maar niet zonder een pink die de verkeerde kant op knakte en op dat moment op die pink te vallen.
Vandaag dus de eerste voorstelling met een gekneusde pink in het verband gespeeld, en morgen de grote voorstelling!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:42

Mijn ervaring is dat nare dingen en pech nooit alleen komen. Recentste was dat ik op vakantie was en 250 km reed om een optreden bij te wonen. Op de camping aangekomen hoorde ik dat het optreden niet doorging. Als 'troost' kreeg ik een uur gratis sauna (kwam daar wel vaker). Het was een regenachtige koude zomeravond. Toen ik na opwarming in de sauna in het meer ging zwemmen om af te koelen, bleek de deur van de sauna in het slot gevallen te zijn toen ik terugkwam en al mijn spullen en kleren lagen binnen. Goddank had ik toch een badpak aangetrokken. Het was al tamelijk laat en de beheerders waren al naar huis. Gelukkig wist iemand waar de sleutel was en hij hielp mij erin. Zodra ik binnen was werd er geklopt, de volgende was aan de beurt.
Ik ging de sauna uit, opgelucht dat alles goed afgelopen was en liep naar de 'grilli' om met bekenden lekker bij het vuur te zitten. Een half uur later gleed ik uit op het natte gras en brak mijn enkel. Ik was alleen met auto op vakantie in Finland en was er pas een paar dagen...

Ik werd onder de douche geholpen en ging daarna naar mijn tent. Op zondagochtend om zes uur had ik het niet meer van de pijn en alle ontkenning dat het niks was gold niet meer. Ben naar mijn vw-busje gekropen en heb me zittend achterin aangekleed. Naar de bestuurdersplaats gekropen en heel voorzichtig op zoek gegaan naar een ehbo-post, die ik ongeveer 40 km verderop vond. Durfde nauwelijks gas te geven omdat ik niet echt kon remmen.

Na röntgenfoto's bleek mijn vakantie voorbij... nu zien hoe ik thuis moest komen...

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 20:43

Joolien dat is inderdaad schrikken zeg! Wel goede reflexen maar nooit fijn als je die zo moet testen omdat mede weggebruikers niet opletten!

@Cayenne dat is ook wel dikke pech! Nog "mazzel" dat je niet met een koophuis in je maag zit zonder baan maar niet leuk om dat af te zeggen en een baan te verliezen, toch iets waar je erg naar uitgekeken hebt.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:05

Wat een pech allemaal! Ik kom me ook melden, ik heb altijd pech.

Een paar maanden terug had ik me enorm verslapen. Dus ik haastte me helemaal, en het leek er op dat ik op tijd ging komen. Bleek er aan de weg gewerkt te worden. Dus toen ben ik snel omgekeerd, supergestresst, want ik zou een belangrijke repetitie hebben het eerste uur. Ik knalde in al mijn haast bijna tegen een andere fietser aan, en toen ben ik dus een soort half afgestapt om te rennen. Er is toen een enorme klap op mijn knie gekomen; twee keer. Eerst toen ik mijn voet op de grond zette terwijl ik keihard fietste, daarna toen ik nog eens op die knie landde ook. Ik ben gewoon weer opgestapt en doorgefietst, het deed pijn, maar ik negeerde het. Bleek later dat mijn knieschijf op de verkeerde plek zat en mijn hele knieband was doorgescheurd :')

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:21

Ik wil me ook melden!l :wave:
Ik was voor de vakantie een week ziek, dus een heleboel toetsen gemist. Vandaag zou ik het grootste deel inhalen omdat ik het anders na school rond half vijf zou moeten inhalen. Er was helemaal niets aan de hand, maar plotseling werd ik erg misselijk en viel het geluid weg, zag allemaal zwarte vlekken etc. Later even opgezocht bleek dat ik aan t flauwvallen was. Maar blijkbaar net niet. Moest dus thuisblijven (poedersuiker -:(- ) later checkte ik mijn telefoon. Viel ie op de grond en t glas was helemaal gebroken (godzijdank de achterkant) toen kreeg ik mijn naaimachine binnen die ik had besteld op marktplaats. Bleek het niet te doen. Verkoper zei dat het aan mij lag. Heb mezelf maar getroost met chocolade :(

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:23

Balen cavallo_uomo! Doet je naaimachine het nu wel?

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:26

Erin schreef:
Balen cavallo_uomo! Doet je naaimachine het nu wel?

Nope -O-
Is een ding van voor de oorlog denk ik.
Heb em nu af en toe werkend maar hij kan alleen zigzaggen.
Maar dát stond dan weer niet in de advertentie :(

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:41

Wat een pech allemaal, ben dus niet de enige maar vergeleken met sommige verhalen hier valt mijn pech van vandaag nog alles mee!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 01:45

Mijn pech had ik verleden week woensdag ochtend. Ik strompel richting keuken en zie mijn twee honden voor de schuifdeur zitten. Dat is mooi, ze zijn present. Achter hun zie ik een bos. Dat is mooi, ook present. Trek de melk uit de koelkast en bedenk mij: hoezo bos? Bleek mijn mooie mega grote boom te zijn omgewaaid.... mijn schaduw, mijn privacy, mijn alles.
Inmiddels is de boom uiteraard weg, er staat een nieuwe jonge eucalyptus op dezelde plek. Maar toch, ik baal er nog steeds van.
En als klapper op de vuurpijl: de storm ging vrolijk verder en mijn vorige camera waaide uit mijn handen toen ik het trieste tafereel wilde filmen. Camera stuk. Nee, geen nieuwe camera.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 04:54

NogSteedsGek schreef:
Joolien dat is inderdaad schrikken zeg! Wel goede reflexen maar nooit fijn als je die zo moet testen omdat mede weggebruikers niet opletten!

@Cayenne dat is ook wel dikke pech! Nog "mazzel" dat je niet met een koophuis in je maag zit zonder baan maar niet leuk om dat af te zeggen en een baan te verliezen, toch iets waar je erg naar uitgekeken hebt.

Niet alleen voor ons was het balen, maar ook voor de verkopers! Die hadden al een perceel op het oog (wilden een nieuw huis laten bouwen) en zagen hun plannen ook op het allerlaatste moment in het water vallen. Dat was echt even heel erg heftig. En godzijdank hadden we ons huurhuis nog niet opgezegd!! Dat wilden we meteen na het tekenen doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:35

Ik ben ook wel een beetje een pechvogel.

Stukje uit mn weblog
Vrijdagavond in Noosa aangekomen met het probleem dat er geen enkel bed meer vrij was. PANIEK! Camperen dan maar? Zelfs de camping zat vol! De plekjes zijn groot genoeg, dan maar illegaal mijn tentje ertussen zetten. De volgende ochtend eerst naar de supermarkt om te ontbijten, de camping receptie was toch nog niet open. Toen de receptie open ging mijn verontschuldigingen aangeboden en stond al klaar om te betalen. Nee hoor, hoeft niet, je hebt al genoeg gestrest gister avond. Een eigen plekje gekregen en ik kon de boel gaan verhuizen. Dat bleek de start van een 24 uur durende pech dag. Met het openen van mn bidon breekt mn tand weer af, mn tentstok bleek gebroken, de bus naar het winkelcentrum (om de stok maar weer te repareren) liet behoorlijk op zich wachten en op de terugweg kwam ie helemaal niet meer en het plaatsje waar ik mn tentje op mocht zetten bestond uit gravel dus sloeg ik mn haringen krom ipv in de grond. KAN HET NOU NOOIT STOPPEN?! Gelukkig met hulp mn tentje opgezet en gauw eten + slapen en hopen op betere tijden.