Ik heb nu sinds een half jaartje een kranten(+folders)wijk. Op zich heb ik wel een fijne wijk. 360 adressen waarvan er al 220 overdekte flat zijn, daar schuif je alles dus zo naar binnen. Voor de rest heb ik denk ik nog 75 adressen in flats met portieken per 6 of per 20, die gaan dus ook redelijk snel. En dan dus nog ongeveer 65 huizen, maar die huizen hebben wel enorme opritten en liggen redelijk ver uit elkaar, dat gaat dus enorm sloom.
Ik doe mijn krantenwijk met de fiets met van die grote fietstassen. Dat gaat bij de flats goed en snel maar bij de huizen werkt dat echt niet, mijn fiets is zwaar en valt (waar ik hem dan ook tegen aan zet) vaak om en ik zet hem steeds in het midden van een straatje neer en dan loop ik weer terug en fiets ik verder, dat is natuurlijk ook niet heel erg efficiënt.
Ik doe over deze wijk dik 2 uur terwijl ik voor mijn gevoel best snel loop.
Nu is het natuurlijk mijn werk en het is maar 1 keer per week 2 uur (plus vouwen dan) en het verdient ook best oké dus ik heb weinig te klagen.
Ik vroeg me alleen af hoe jullie dat doen? Mij leek het misschien wel wat om met een bolderkar te gaan lopen (er kunnen meer kranten in en je kan hem makkelijker per huis meenemen) maar voor dat ik zo'n ding aan zou gaan schaffen zou ik eerst graag willen weten of het sneller en vooral of het wel handig is?
Zijn er meer bokkers met een krantenwijk? En hoe doen jullie het dan en hoe lang doen jullie over je wijk?
Ik ben benieuwd!