De smaak van mijn moeder is door medicatie enorm veranderd en er is heel veel wat ze nu niet meer lust. Het wordt ondertussen echt gewoon heel erg moeilijk om alle dagen te vullen zonder elke keer wéér hetzelfde te koken. Ik doorzoek vaak recepten, maar ik ben zelf geen keukenwonder dus dan is het sowieso al lastiger. Ik kan ook erg slecht inschatten of een gerecht nog wel lekker is als ik bijvoorbeeld de citroen eruit laat. Daarnaast heb ik geen tijd of zin om heel lang in de keuken te staan
Mijn moeder eet sowieso NIET:
- Alles waar citroen/limoen in zit
- Rode peper, ook al is het maar heel weinig
- Wokgroenten met woksaus, maakt niet uit welke saus
- Bijna alles wat uit een pakje komt (denk aan die wereldgerechten etc)
- Couscous
- Hasjee
- Hutspot
- Lams-, kalfs-, en orgaanvlees
- Wraps
- Pastasalades
- Curry
- Quinoa is ook geen favoriet
- Avocado
- Goulash
- Pesto
En vast nog wel meer wat ik nu vergeet
Oh, en kip ook niet maar dat vervangen we door kalkoen. Ook mag er niet al te veel kruiden in het eten zitten, sowieso geen basilicum/oregano/nootmuskaat. De regel is hier onderhand dat hoe flauwer het eten, hoe beter het te doen is voor mijn moeder. Ik ben dus ook huiverig voor het toevoegen van kruidenmixen, marinades et cetera.
Ik maak met regelmaat spaghetti of andere pasta, een salade of groente met aardappeltjes en vlees of vis, lasagne, een pizza, soep, omelet, witlof in ham en kaas, shoarma, bami. Daar houd het momenteel een beetje bij op. Er is binnen bovenstaand natuurlijk wel te variëren, maar de standaard dingen komen me nu echt de neus uit!
Zelf eet ik geen zuurkool, voor de rest ben ik geen moeilijke eter zolang er maar geen pootjes of oogjes naar me kijken

Wie oh wie heeft er inspiratie?