Plafond met balken + lamp... Help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Plafond met balken + lamp... Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 13:24

Wij wonen nu bijna een jaar in ons huis en moeten nog steeds een geschikte lamp vinden voor boven de salontafel. Aangezien we balken in het plafond hebben, is het lastig om een lamp uit te zoeken.

Afbeelding

Zoals je kunt zien zit het gat voor de bedrading tegen de balk aan. Vaak hebben lampen nog een aardig grote "voet" tegen het plafond aan. Daardoor vallen heel veel lampen al af, omdat dat niet past bij de balk. Ook kan een hanglamp niet, omdat het gat niet recht boven de salontafel zit en dan zouden we dus aan de andere kant van de balk moeten komen (dus op de foto links van de balk). Spotjes zouden dus wel fijn zijn.

Ik dacht, misschien is er hier iemand die een idee heeft?

sjaslique

Re: Plafond met balken + lamp... Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:52

Je kunt de draden doortrekken naar ieder gewenst punt, alleen heb je dan wel een kabelgootje over je plafond lopen. Het originele punt bij de balk kun je dan afdekken met een kunststof plaatje. Google even op lamp plafond verplaatsen dan kun je zien wat ik bedoel.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 19:56

Ja, dat ken ik wel. Het is alleen jammer dat het gewenste punt achter de balk zit en dus niet door te trekken is. Het kan wel naar rechts (op de foto), maar dan gaat de lamp steeds verder van de salontafel af.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:57

Dat is balen. Misschien gat door de balk om de draden erdoor te leiden?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:01

Kan je er van boven bij?
Dan kan je gemakkelijk de draden vanaf de centraaldoos iets verleggen naar het andere gedeelte van het plafond :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:14

Ik weet niet van welke stijl jullie houden, maar voorj een industriële look zou je op de plek van het gat de lamp kunnen hangen, hier een erg lang (strijkijzer)snoer of ketting kunnen maken en vervolgens boven de eettafel een haak/katrol kunnen maken waar je de lamp daadwerkelijk wil. Zo hangt het snoer in een boog, maar dat vind ik zelf erg mooi, zeker in combinatie met een stoere haak.

Of zoiets, dan zou ik wel de lamp iets opschuiven naar het midden: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... CQQMygHMAc
Laatst bijgewerkt door Yucca op 03-03-15 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:17

Veirl schreef:
Ja, dat ken ik wel. Het is alleen jammer dat het gewenste punt achter de balk zit en dus niet door te trekken is. Het kan wel naar rechts (op de foto), maar dan gaat de lamp steeds verder van de salontafel af.

Kan wel hoor, of via het plafond wat maar een klein stukje is, of door de balk heen.