Ik heb een nieuwe auto op het oog en heb daar gisteren een proefrit in gemaakt. Het gaat om een Ford Fiesta (type Ecoboost Titanium). De auto is van begin 2013 en heeft 35 duizend op de teller. De APK verloopt pas begin 2017. Nu staat er in de advertentie van de auto dat de kosten voor het rijklaar maken 550 euro bedragen. Daar valt o.a. onder dat de auto de beurt krijgt die hij nodig heeft, de auto wordt gepoetst en er zit garantie op (aan dat laatste heb ik waarschijnlijk weinig, want ik woon niet in de buurt van de garage). De garage gaf aan dat ik de auto ook zonder het rijklaar maken kan kopen.
Is dit aan te raden bij een auto van 2 jaar oud? Is het rijklaar maken niet gewoon een manier om de koper een paar honderd euro meer te laten betalen?
En een vraag aan de autokenners: welk onderhoud zou ik de komende tijd (mogelijk) kunnen verwachten dat ik kan afvangen door de auto nu "rijklaar te laten maken"?
Het is dus niet zo zeer dat ik 550 euro niet wil betalen, maar ik vraag me af of er op dit moment wel werk aan de auto is voor 550 euro.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie en wat zijn jullie ervaringen met het rijklaar maken? Heeft het zin of is het onzin?
Laatst bijgewerkt door PanniePannie op 01-03-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt