Help! Paardloos na vele jaren...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Help! Paardloos na vele jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 17:49

Voor het eerst in jaren ben ik straks paard/pony loos....Mijn gezondheid laat me in de steek de laatste tijd, en daarom heb ik besloten mijn ponietjes te verkopen. Dat is ietsje sneller gegaan dan in de planning zat, maar ze krijgen een goed tehuis. Maar nu knijp ik hem wel moet ik zeggen...ik weet nu al dat ik het er moeilijk mee ga krijgen, maar ik wil eigenlijk een jaar paardloos blijven om te zien of ik er nog wel echt plezier uithaall in de toekomst. Als ik wil koop ik weer een paardje, maar een tijdje rust lijkt me goed nu. Zijn er nog meer bokkers die dit hebben ervaren?

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:13

Ik heb ook wegens gezondheid redenen moeten stoppen met paardrijden. Dit was 3 jaar geleden. Vond het eerst lastig, en mis het nog steeds vaak. Maar gelukkig zijn er nog zat leuke dingen te doen :) het went vanzelf.

Toch veel sterkte, altijd heel naar om je beestjes weg te moeten doen :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 18:19

Ik ben eerder paardloos geweest, heb ik maar een jaar volgehouden. Ik heb zelf een stuk land, en de verleiding is groot om daar toch weer iets in te zetten...vaak een kansloos kneusje waar ik geen weerstand aan kan bieden. Mijn pony mormels zijn daarentegen goed gezond en staan toch maar te niksen. Beter voor ze dat ze wat gaan doen. Ik heb nogal wat pech gehad de laatste tijd en alles valt me zwaar momenteel. Misschien volgend jaar een paardje waar ik fijn buitenritjes op kan maken. Eerst de acccu maar eens opladen.

Iinge_

Re: Help! Paardloos na vele jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:33

Als het later met je gezondheid beter gaat kun je zoiets altijd nog besluiten.

En als het rijden echt niet meer gaat is misschien nog een pony voor grondwerk en wandelen iets?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:37

Ik heb 2 jaar geleden mijn pony verkocht en 2 maanden geleden ben ik toch weer begonnen... :o
Op het moment nog geen eigen paard omdat dat er nog steeds niet in zit maar wie weet in de toekomst weer!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:40

Wat je zegt heb je land en als je niet kunt rijden kun je dan wel verzorgen of valt dat ook te zwaar want dan is wat je zegt een opknappertje misschien wel wat.....heb je toch de interactie met paard of pony....
In ieder geval sterkte met je beslissing en het voorlopig paardloos zijn....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:44

Ik heb vorig jaar mijn 2 haflingers verkocht en heb nu een shetlander waar ik mee men en een minishet.
Misschien ook iets voor jouw?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 19:51

Voorlopig komen er dieren van een kennis in ons land. Ik wil even helemaal niets meer. Ik heb net even te vaak ellende gehad met mijn beestenspul om er nog van te genieten. Ons land is niet bij huis en dat gesleep met jerrycans en hooi word me ook even te gek op het moment. Misschien volgend jaar wel weer, of misschien nooit meer, de tijd zal het leren. Ik ben ook geen 20 meer...dat telt ook mee. En met oud en nieuw zit ik altijd in de stress...en dan heb je nog debielen die paarden met messen bewerken. Als je er niet bij woont heb je gewoon geen controle en ik maak me er gewoon te druk om.
Toen een van mijn paarden doodging bleef er een paard over, toen heb ik een pony erbij genomen,als gezelschap. Toen ging paard 2, en kwam er nog een pony. Ik voer alleen maar en doe er niets meer mee. Dat is gewoon zonde, tijd voor verandering. Ook beter voor mijn ponies.