Ik ben bezig met het maken van een bedrijfswebsite die draait op Wordpress. Ik ben alleen niet zo tevreden over de laadtijd, die zit regelmatig boven de 2 seconden terwijl de website nog nauwelijks inhoud heeft. Het thema is fatsoenlijk gecodeerd, de veel zwaardere demoversie laadt sneller dan mijn site. Er zijn geen plugins die vertragen, op GtMetrix, Pingdom en Google Pagespeed scoor ik hoog (90+) maar toch is hij traag. Niet schokkend langzaam, maar er zit gewoon een vertraging in die ik bij andere sites niet heb. Bij de verschillende tests komt de server response time als probleem naar voren, en aangezien de site behoorlijk geoptimaliseerd is is mijn gok dus dat het probleem 'm in de hosting zit.
Is dat een juiste veronderstelling of kan er toch iets anders aan de hand zijn? En als dat klopt, wat is dan wél een goede hostingaanbieder? Er zijn er ontzettend veel en over allemaal zijn wel positieve en negatieve reviews te vinden, dus ik weet niet goed hoe ik moet kiezen..
Ik zit bij Versio en heb geen problemen met de laadtijd. Heb er de wereld aan plugins op staan en ook nog eens 2 subdomeinen er aan gekoppeld. En ik heb het goedkoopste pakket.
Het lijkt er trouwens op dat hij 's ochtends steeds langzamer is dan later op de dag. Gisteravond had hij een laadtijd van 0,7 seconden, vanochtend 3,02. Dat is me eerder ook al opgevallen.