Boek spijsvertering/voedingsleer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Edel_wijs

Boek spijsvertering/voedingsleer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 09:07

Omdat ik me al een tijdje aan het verdiepen ben in gezonder eten, ben ik op zoek naar meer (wetenschappelijke) informatie daarover. In een ver verleden heb ik bij biologie wel geleerd hoe het menselijk lichaam werkt, maar dat ben ik natuurlijk al lang weer vergeten.

Ik ben dus op zoek naar een boek (of meerdere boeken) over eten, de spijsvertering en wat je lijf nodig heeft. Ik heb al wel wat rondgekeken op Google en Bol.com, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. De meeste boeken gaan dan volgens mij gelijk over een bepaald dieet, maar daar ben ik niet echt naar op zoek. Ben meer op zoek naar algemene informatie, zodat ik me later misschien meer kan verdiepen in een bepaalde "stroming".

Dus mijn vraag aan jullie: Wie kent er zo'n boek of misschien een website? Of hebben jullie misschien ervaringen met een bepaalde cursus voedingsleer? Daar ben ik er ook al wat van tegen gekomen bij diverse thuisstudie-instanties...

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 09:08

Voedingsleer niet echt, maar ben nu in het boek de mooie voedselmachine aan het lezen, gaat over de werkingen van de darmen.. En verder t boek de voedselzandloper, is ook erg interessant heeft wat meer met voeding te maken.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:33

Edel_wijs

Re: Boek spijsvertering/voedingsleer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 14:49

Bedankt voor de snelle reacties!

@Mariska_87: Beide boeken heb ik opgezocht inmiddels en die eerste spreekt me erg aan! De tweede kende ik al wel van naam, maar nog nooit gelezen. Ik heb wel gehoord dat dit ook erg veel over superfoods gaat, klopt dat?

@Jezzi: ik heb me inmiddels aangemeld en kan de filmpjes gewoon nog bekijken, dus ik ga er eens voor zitten. Wel jammer dat het in het Engels is, maar daar moet ik mezelf gewoon even voor omschakelen dan, haha

Annisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:10

Ik heb voor mijn opleiding voeding en dietetiek het boek Understandig nutrition. Ik denk dat het perfecte boek is voor wat jij zoekt. Het is wel in het engels en vrij duur volgens mij!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:14

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:22

Ik zou ook de algemene medische kennis over het spijsverteringsstelsel leren.

daarin word uitgelegd hoe het eten verteerd word en waar in het lijf het gebeurt en wel chemische processen erbij komen kijken.

Dan wordt de voedingsleer die daarna komt ook meteen veel duidelijker.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:29

Voedselzandloper is niet aan te raden. Is echt commercieel namelijk.