welke volwassene is weleens bang in huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

welke volwassene is weleens bang in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 23:24

De vraag lijkt me duidelijk. Ik kwam erop omdat ik in een bovenwoning woon met trap aan de buitenkant. De trap hoor je heel goed. We hebben weleens hangjeugd maar die gaan op de tweede tree zitten. Nou liep er net iemand helemaal naar boven tot de voordeur.ik dacht he ik zit al in pyama. Toen ging diegene zonder te bellen weer naar beneden. Nu ben ik opeens best wel bang en heb iemand gebeld zodat ik met iemand aan de lijn een kijkje kon nemen vanaf t balkon. Ik zag niks,maar de deur zie ik ook niet helemaal goed dus ik hoop dat r geen verrassingen zijn morgen.

Wie is er nog meer weleens bang in huis? Zonder goede rede ben ik nooit bang, maar nu stuift de adrenaline door me.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 26-02-15 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: welke volwassene is weleens bang alleen in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:27

Ik heb er normaal nooit zo'n last van maar vannacht ben ik alleen met mijn dochter en dan ben ik hyperalert en slaap ik heel slecht, dit had ik voor de geboorte nooit.
Wat bij mij helpt is dat ik de radio zacht aan zet, dan hoor je de kleine geluidjes niet zo.

Annoya

Re: welke volwassene is weleens bang in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:30

ik ben wel bang als ik weer te veel horror of walking dead heb gekeken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:31

Als er onverwachts iemand aanbelt doe ik niet open... Dan zit ik echter wel heel alert te zijn voor een tijdje. Mocht het een bekende zijn bellen ze me op mijn telefoon en doe ik alsnog open. Anders hebben ze pech.

Mijn ouderlijk huis was een oud herenhuis ( monumentaal pand)... Alles kraakte als het hard waaide bijvb... Dan was ik wel is bang in het donker hoor, zeker na een spannende film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:31

Ik heb ben soms ook bang in huis als ik alleen ben. :j
Heb het ook heel extreem gehad, dan had ik echt aanvallen en bedacht ik al hoe een gewapend persoon de deur zou forceren en me wat aan zou doen. :+
Maar als het licht is, is alles anders en denk je;"Wat stel ik me toch aan."

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:34

Ik ben zo'n type wat bang is voor dingen die nooit kunnen gebeuren, lees een moordlustig wezen wat door het huis sluipt, maar open wel zonder er bij na te denken midden in de nacht de deur als er aangeklopt word. :+

Junia

Als ik alleen thuis ben, controleer ik de deuren altijd een keertje extra en laat ik het licht aan in de gang. Ik woon in een héle rustige en veilige buurt.
Toen ik nog in een 'gevaarlijke' buurt woonde, sliep ik met een honkbalknuppel naast mijn bed.

Dus ja, ik ben ook wel eens bang alleen thuis :D

yvje86

Ik ben vaak bang in huis. Vroeger sliep ik niet als ik alleen was. Tegenwoordig zorg ik dat ik nooit alleen slaap, ook doe ik de badkamer op slot als ik ga douchen. Altijd de gordijnen dicht en deuren op slot als ik alleen ben.

Als er iemand aanbeld dan doe ik ook niet open.
Ja ik ben echt een mietje!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:35

Hier in de buurt wordt heel veel ingebroken dus ik ben best vaak bang. :brr:

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:36

Ik heb totaal geen last van angst. Heb 2 honden die 10x beter horen dan ik doe en die bij onraad aanslaan.
We wonen in het buiten gebied.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:38

Ik vooral als het donker is en ik alleen ben. Heb dan echt doembeelden van wat er allemaal kan gebeuren.

Nu met werk moet ik ook vaak 's avonds afsluiten. Dan ben ik ook wel bang dat er ineens iemand staat met kwade bedoelingen. Vind het maar eng.
maar is gelukkig maar tijdelijk. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:39

Als ik 's avonds laat of 's nachts alleen thuis ben dan ben ik echt extreem alert. Alle geluidjes word ik dan wakker van. Ook als iedereen slaapt of boven is en ik moet in het donker naar beneden, dan race ik altijd door de gangen en doe zsm het licht aan, uit angst dat er iemand voor de deur staat _O- soms schrik ik me kapot als ik mezelf in de weerspiegeling van het raam zie :') Maar dit heb ik dus nog erger als ik helemaal alleen thuis ben.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 26-02-15 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Irma_Maandag

Nooit. (Gelukkig maar) Ik ken het gevoel niet; geen overmoed, gewoon lekkere wijk :)
In mijn auto idd wel een "sleutelhanger die zeer groot is uitgevallen". Deze is in gevallen dat mijn elektrische ramen uitvallen en ik mijn ruit moet inslaan, of een onguur type me bedreigt.

MarlindeRooz

Wij hebben 1 luie hond en wonen in een "villa" wijk in het bos, donker en huizen een stukje uit elkaar. Wordt ook gewoon op klaarlichte dag ingebroken dus als ik alleen thuis ben doe ik de deur op slot wanneer ik ga douchen.

Bij de buren hadden ze gewoon een ladder tegen het balkon gezet terwijl de buren in de tuin zaten samen met de buurvrouw. Maar nu hebben de buren ook een Jaguar en wij een Toyota Aygo (en een wat dikkere leaseauto, citroen) :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 26-02-15 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:40

KoudbloedKim schreef:
Ik heb ben soms ook bang in huis als ik alleen ben. :j
Heb het ook heel extreem gehad, dan had ik echt aanvallen en bedacht ik al hoe een gewapend persoon de deur zou forceren en me wat aan zou doen. :+
Maar als het licht is, is alles anders en denk je;"Wat stel ik me toch aan."

Ben dan geen volwassenen maar dit heb ikook precies!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:41

Je kan wel een lamp installeren bovenaan je trap, die aangaat als er iemand de trap opkomt.
Voor gewenste bezoekers en jezelf erg handig als het donker is.
Maar een ongewenste bezoeker heeft liever geen verlichting, dus zal niet zo graag in het "spotlicht" gaan staan.

Zelf ben ik ook wel eens bang hoor, vooral dan als mijn man de nachtdienst heeft.
Hij werkt dan 12 u na mekaar en dat valt me meestal wel zwaar.
Wij wonen ook in een oude woning, aan 1 zijde buren en aan de andere zijde vrijliggend naast velden.
Die velden liggen aan de zijkant en aan de achterkant van ons stuk.
Als ik dan 's avonds de honden uitlaat is het vaak aardedonker.
We hebben wel een lamp die aangaat, maar dat is alleen achter het huis.
Elke avond ga ik de paarden nog controleren, stal ligt op zo'n 80 meter achter het huis.
Naja, dan neem ik mijn lamp mee én een hond, ik ga niet graag alleen naar achter in het donker.
Wel erg raar, want als mijn man aan huis is, heb ik dat niet ...
Als hij de nachten van huis is, slaap ik ook veel onrustiger en hoor ik vanalles.
Of tenminste, ik dénk dat ik vanalles hoor ;-)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:42

Ik ben bijna 17 en ook liever niet alleen thuis. Ik ben nooit graag alleen thuis geweest en zeker 's avonds niet, maar sinds een overval bij iemand die heel dichtbij mij staat ben ik helemaal niet meer graag alleen thuis. Al moet ik toegeven dat het langzamerhand weer de goede kant op gaat en ik me overdag weer veilig voel in m'n eigen huis en er ook niet zoveel problemen meer mee heb.

's Avonds/'s Nachts ben ik nog steeds niet graag alleen thuis en vind ik het zelfs vervelend om als laatste te gaan slapen en dus de lichten uit te doen, deuren op slot te doen, hond nog even naar buiten te laten, alarm erop te zetten etc. Ik ga veel liever slapen als ik weet dat er nog iemand wakker is. :+

Als mijn broertje logeren is (we delen samen de bovenverdieping) worden alle kamers doorzocht, overal moeten de lichten aan zijn geweest...

Het is soms best vermoeiend en dan word ik ook echt gek van mezelf, maar ik kan gewoon niet slapen als ik het niet doe.

Al moet ik zeggen dat ik wel gewoon weer oppas 's avonds en dat gewoon goed gaat. Ik heb dan een grote hond bij me en weet dat er genoeg mensen in m'n buurt zijn in geval van nood. Dat neemt niet weg dat ik bij elk verdacht geluid even door het raam gluur. :')

Ach, met de tijd gaat dat langzaamaan wel weer beter mag ik hopen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:44

Toen ik nog bij min ouders woonde was ik altijd heel erg bang dat er iemand in huis was of dat er iemand in de tuin stond ofzo. Sprong ook echt mn bed in van een meter afstand.

sinds in op mezelf woon , nu 2,5 jaar , nergens last meer van. Maar woon nu in een flatje dus dat scheelt echt.. voel me hier veel veiliger! Al doe ik nog steeds de deur niet open als ik niemand verwacht.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:48

Ja ik. Maar ik heb in mijn eigen huis ook al twee gewapende overvallen meegemaakt, dus mijn gevoel van veiligheid zal nooit meer terug komen. Maakt niet uit hoe goed ons beveiligingssysteem nu is uitgerust, zoiets laat je nooit meer los.

Ik voel me zelfs veiliger op mijn kamer waar ik studeer dan in mijn eigen huis, alhoewel dat gevoel laatst ook op de proef is gesteld door een paar vrienden die echt een klote grap hebben uitgehaald. Wij hebben aans onze voordeur een bel voor elke kamer verbonden met een parlofoon. Belde op een late avond iemand bij mij aan, een vriendin van me zou nog langskomen dus ik dacht dat zij het was. Ik neem op en zeg 'hallo?', krijg ik geen antwoord maar kan ik wel gehijg horen. Dus ik ging kijken aan de voordeur, die van wazig glas gemaakt is, en kon een silhouet zien staan, terwijl ik het gehijg nog steeds hoorde.
Heb toen ook in paniek die vriendin gebeld die nog zou langskomen, kwamen we er later op de avond achter dat het een grap van een paar vrienden was. Ik kon er niet echt mee lachen.
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 27-02-15 00:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:56

ja hoor vaak genoeg.

is wel beter sinds ik helemaal alleen woon.... loge's durven nog niet eens na de wc.. woon nog al buitenaf met veel ramen loge's denken altijd dat er iemand kan staan... vorig jaar bij een geluid ben ik maar buiten gaan kijken ik zag niks dus ik ben toen voor een van de ramen onder de rolluik door gaan kijken dat er niks was.. nou der vloog er een tegen het plafon := .. die logeert hier niet meer _O-

in mijn ouderlijk huis ben ik wel eens buiten gaan wachten tot iemand er weer was.. ik was altijd bang in dat huis.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:57

Hier ook iemand die nogal bang is. Ben hiervoor ook in therapie geweest. Moet zeggen, heeft goed geholpen. Al heb ik nog steeds dat de avonden dat ik alleen thuis moet komen, afsluiten en naar boven moet (of juist naar beneden) niet erg rustig zijn. Ik merk dan dat mijn hartslag flink omhoog gaat, meer zweet en trillerig. Heb geleerd om het 'uit' te zetten, maar dat is nogal moeilijk als je er eenmaal in zit.
Ik zorg wel altijd dat als ik in het donker thuis kom, er nog licht brandt in de kamer. Verder dus ook als ik dan naar boven moet. Als ik douche, wil ik liever niet het slot erop hebben, maar vind het dan verschrikkelijk om mijn ogen dicht te doen als ik mijn haar uit spoel. De angsten gaan langzaam weg, maar hoop dat ik over een half jaartje, als ik eenmaal op kamers woon, het toch wel over is...
Nog tips en trucs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:58

_Dribbel schreef:
Toen ik nog bij min ouders woonde was ik altijd heel erg bang dat er iemand in huis was of dat er iemand in de tuin stond ofzo. Sprong ook echt mn bed in van een meter afstand.
Herkenbaar... _O- Bang dat iemand mijn enkels vast zou grijpen.

Gelukkig hoef je bij 1 hoog (ik woon ook 1 hoog) niet bang te zijn dat er iemand in de tuin staat. :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:58

Ik heb een hond waar een behoorlijk luidruchtig alarm op zit dus als er iets vreemd is slaat hij aan. Dat is ook de reden dat ik geen bel heb. Als hij alleen is en er wordt gebeld kan hij zichzelf heel erg overstuur maken. Bezoek moet even mobiel bellen en dan haal ik ze van beneden (appartement) . Klinkt omslachtig maar het is wel lekker veilig. Ben verder niet bang of zo maar zou niet meer zo snel op de begaande grond willen wonen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:00

KoudbloedKim schreef:
_Dribbel schreef:
Herkenbaar... _O- Bang dat iemand mijn enkels vast zou grijpen. :+

Om die reden heb ik nu een bed waar je niet onder kunt. Kan ik in ieder geval normaal m'n bed in en uit. :')

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:02

Snollygoster: What the hell!
Dat maakt het wel anders denk ik. Gelukkig nooit zo'n ervaring gehad......
Tips voor jullie heb ik dan ook niet echt. Behalve de lamp rondom het huis die aanspringt als er iemand mocht rondlopen.....