Blijven jullie thuis bij een ziek kind?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Blijven jullie thuis bij een ziek kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 07:11

N.a.v een topic over thuis blijven van werk bij een ziek paard waarin ook een reactie stond over het wel of niet thuisblijven van je werk bij een ziek kind, ben ik nieuwsgierig geworden: Blijven jullie thuis van werk bij een ziek kind?

Onder ziek versta ik een daadwerkelijke ziek kind: grieperig, koorts, een kinderziekte onder de leden of wat dan ook.

Ik ben benieuwd!

Wendy_Komen

Re: Blijven jullie thuis bij een ziek kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 07:22

Ik heb het geluk dat mijn moeder op de kinderen past als ik moet werken. Dus als ze ziekjes zijn kunnen ze bij haar gewoon op de bank uitzieken. Mijn moeder is zo geweldig met kinderen dat ik ze zonder zorgen achter laat.
Mochten ze echt doodziek zijn, dan zou ik het wel zo proberen te regelen dat ik thuis kan blijven.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 07:38

Ik blijf thuis :j En soms manlief. Als ze alleen verhoging hebben en je weinig aan ze merkt neem ik ze gewoon mee naar het kdv. Daar werk ik dus kan een oogje in het zeil houden.
Tot nu toe zijn ze vaker ziek in het weekend of op mijn vrije dagen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 07:49

Yep!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 07:52

Grappig. Een topic dankzij mijn opmerking :)

Ik heb zelf geen kinderen maar ik zie om mij heen toch heel veel ouders thuisblijven omwille van zieke kinderen. Hier is de regel op de crèches dat wanneer een kind koorts krijgt de ouders zelfs opgebeld worden om hun zieke kind te komen halen zodat ze geen andere kinderen aansteken. Als je dan geen inspringende grootouders hebt, zal je toch echt zelf van je werk moeten komen.

Mensen met kinderen krijgen zelfs in mijn ogen veel te veel voordelen van vadertje staat. Maar dat is dan weer een hele andere discussie..

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:02

Hier blijf ik dan gewoon thuis. Maar goed; ik kan makkelijk vanuit huis werken (... en doe dat standaard sowieso al xD Niet veel verschil dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:14

Wanneer je kleine kinderen (basisschool) hebt dan heb je geen keuze als je geen opa's of oma's hebt die in kunnen springen.

Mijn vriend is vrij flexibel op zijn werk. ik in het onderwijs een stuk minder!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:16

Soms wel, soms niet. Ik heb gelukkig een lieve moeder en schoonvader waar de kleine man ook prima verzorgd wordt als hij ziek is, maar het gaat me dan wel aan het hart om niet zelf bij hem te blijven. Vorige week was hij ziek, begon snachts al over buikpijn en ging smorgens over zn nek. Hij wilde graag dat ik bij hem bleef maar heb toen uitgelegd dat dat niet kon omdat ik deze week al een dag vrij had genomen om met hem leuke dingen te doen (het is vakantie hier nu), en als ik bij hem zou blijven kon ik deze week niet vrij zijn. (ik werk 40uur) Dat snapte hij wel dus hij heeft lekker bij opa op de bank doorgebracht. Hoewel ik weet dat werk belangrijk is, zit ik op zo'n dag niet lekker op mn werk. Maar kan het tegenover mijn kinderloze collegae ook niet maken om steeds thuis te blijven als zoonlief ziek is

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:26

Als een van mijn kinderen ziek is en mijn schoonouders niet kunnen oppassen (mijn schoonmoeder past maandags op en brengt ze dinsdags naar school en is er weer als ze thuiskomen van school) dan neem ik vrij. Ook in hun korte vakanties neem ik vrij zoals nu dus. Ik werk maar twee dagen in de week en heb genoeg vrije uren om dit te kunnen doen. Maar 9 van de 10 keer ben ik dus zelf thuis als een van mijn kinderen ziek is. Als mijn paard ziek word ga ik er ook heen. In 2013 is mijn merrie overleden aan koliek en heb ik de hele nacht in de kliniek gezeten met haar en was ik niet in staat om de volgende dag te werken en heb ik gebeld en de situatie uitgelegd en was het totaal geen probleem om thuis te blijven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:28

Momenteel is mijn schoonmoeder nog oppas van dienst als wij werken vanwege mijn tweejarige zoon. Als een van de meisjes ziek is past zij op, tenzij ze echt enorm ziek zijn (geen griepje) want dan ben ik er zelf. Ook de afgelopen jaren heb ik een paar keer mee in het ziekenhuis geslapen.
Per april gaat mijn zoon naar de kleuterschool en dan zal het bekijken zijn of zij ineens kan inspringen en zo nee wie van ons thuis blijft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:17

ik heb een eigen bedrijf en aan huis, dus ja.....dan zeg ik de klant af.
toen ik nog voor een baas werkte toen ging ik gewoon werken en kwam mijn moeder hier oppassen ipv dat ze naar mn moeder ging

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:20

Als hij echt ziek is blijf ik zéker thuis. Ik heb hem een keer naar de gastouder moeten brengen toen hij ziek was maar dat was ook alleen omdat ik wist dat hij die dag de enige zou zijn en na overleg, maar dat waren bijzondere omstandigheden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:40

Ik (of mijn man) zal wel moeten. Je kunt ze zo moeilijk alleen thuis laten...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:52

Nell_ schreef:
Ik blijf thuis :j En soms manlief. Als ze alleen verhoging hebben en je weinig aan ze merkt neem ik ze gewoon mee naar het kdv. Daar werk ik dus kan een oogje in het zeil houden.
.
Je neemt een ziek kind mee naar een KDV? :o? Waarom in hemelsnaam? Om alle andere kinderen ziekig te maken?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:55

Omdat ik daar werk, en alleen verhoging hoeft niet iets te zijn wat andere kinderen ziek maakt :)
Laatst had onze jongste spruit 38,9 en dat hadden ze de hele dag niet gemerkt omdat er niks aan de hand was.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:07

Yontheke schreef:

Ik heb zelf geen kinderen maar ik zie om mij heen toch heel veel ouders thuisblijven omwille van zieke kinderen. Hier is de regel op de crèches dat wanneer een kind koorts krijgt de ouders zelfs opgebeld worden om hun zieke kind te komen halen zodat ze geen andere kinderen aansteken. Als je dan geen inspringende grootouders hebt, zal je toch echt zelf van je werk moeten komen.

Mensen met kinderen krijgen zelfs in mijn ogen veel te veel voordelen van vadertje staat. Maar dat is dan weer een hele andere discussie..

_O- Ik zou (bijna) zeggen: wacht maar tot je zelf kinderen hebt.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 26-02-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:07

Koorts is niet altijd van ziek zijn, kan ook van tanden, oververmoeidheid zijn.

Ik werk zelf in de creche en bij ons is de richtlijn (door kind en gezin) versoepeld, vroeger mocht een kind met koorts (boven 38- 38.5) niet naar de creche en moest het minstens 1 dag koortsvrij zijn en moest je een doktersbriefje hebben. Nu wordt er ook gekeken naar hoe het kind is. Soms heeft een kind koorts maar is niet echt ziek. Nadeel is dat veel ouders er nu van profiteren en hun ziek kind toch naar de creche sturen en aangezien we geen echte regel maar hebben is het moeilijk om te zeggen wanneer het kind echt te ziek is.
Als ouders zeggen dat hun kind sochtends wel goed was, tja , wie zijn wij om daar over de oordelen. ( vaak geven ze dan nog rap een suppo, zodat de koorts niet te hoog is).

Ben nu zelf zwanger en heb niet veel noodopvangmogelijkheden ( geen ouders langs beide kanten). Wekr maar 3 dagen, en 1 dag gaat die naar mijn tante, maar als hij op de andere 2 dagen ziek is zal ik zelf moeten thuis blijven of een oppas voor zieke kinderen moeten regelen via de ziekenkas.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:16

Zoolgangster schreef:
Yontheke schreef:

Die wil ik niet. :)
Daarom vind ik dus ook dat mensen met kinderen veel te veel voordelen krijgen tov andere mensen.
Mag ik aub ook 3 maanden betaald gaan thuiszitten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:19

Toen Enya op het kdv zat was er zelfs een kind gebracht vol met waterpokken. Vond ik ten eerste sneu want het kind was écht niet lekker en flink koortsig maar ten tweede asociaal. Natuurlijk kregen ze stuk voor stuk waterpokken. En vermoedelijk was het natuurlijk ervoor al besmettelijk, maar toch.
Ouders waren werken en telefonisch niet te bereiken.

Chiave

Ik werd altijd bij oma gebracht, zij was immers altijd thuis.
Er is niks fijners dan uitzieken bij oma met een geschild appeltje en verse melk recht van de koe.

Mioux

Ik wel, zowiezo ben ik alleenstaand, dus moet het wel alleen doen. Ten tweede de opvang neemt geen zieke kinderen aan ivm teveel extra aandacht en ze hebben niet 1 leidster per kind. En het aansteken van andere... En ten derde, wat ik belangrijkste vind, mijn zoontje wil als hij ziek is nogal snel uitdrogen. Dit wil ik dus zelf in de gaten houden. Het zal niet de eerste keer zijn als hij van 38,5 naar paar uur later 41,9 gaat of bijna uitdroogt etc in korte tijd. Daarom vind ik het belangrijk hem zelf in de gaten te kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 26-02-15 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

hoezo voordelen, is toch gewoon verlof dat je opneemt

Goof

Even de knuppel in het hoenderhok gooien;

Ik kan me echt rot ergeren aan collega's die om de haverklap thuisblijven omdat hun kind ziek is. Heel vervelend hoor en ik snap oprecht dat je niet altijd op een ander kunt terugvallen, maar ik krijg soms het idee dat er ouders zijn die voor iedere snotneus van hun kind thuisblijven.
Erger nog, collega's die hun kinderen mee naar hun werk nemen en mij er mee lastig vallen....
Ik werk in het onderwijs en ik heb in de afgelopen jaren echt enorm veel collega's gehad die veel afwezig waren ivm zieke kinderen en collega's die dus met hun koters op het werk rondliepen (en vergaderingen bijwonen tot ergernis van iedereen....).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:20

Yontheke schreef:
Zoolgangster schreef:

Die wil ik niet. :)
Daarom vind ik dus ook dat mensen met kinderen veel te veel voordelen krijgen tov andere mensen.
Mag ik aub ook 3 maanden betaald gaan thuiszitten?

oh, gewoon egocentrisme dus, dat verklaart je mening.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:21

@yontheke tuurlijk, neem je toch ook verlof? Dat word bij ons ook gewoon van de dagen afgehaald hoor, je krijgt wel betaald, maar je verlofdagen worden eraf gehaald zolang je thuis bent. Dus prima !