Broeken probleem..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Broeken probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 20:46

Vandaag heb ik weer 2 nieuwe broeken gekocht omdat alle andere broeken af waren.
Waar ik weer, zoals altijd tegen het volgende probleem aanloop namelijk:
Mijn broeken zijn bij m'n middel altijd te groot.
M'n bovenbenen zijn vrij dik, waardoor ik al snel een maatje 40/42 nodig heb zodat mijn benen er in passen.
Echter heb ik bijna geen buik, waardoor ik bij mijn middel wel in een 38 zou passen.
Ik moet dus ALTIJD bij ALLE broeken een riem om.. hier baal ik soms best wel van
Wanneer ik dus een riem om doe, moet deze vrij strak, waardoor de broek onder de riem weer gaat "vouwen".

Ook bij broeken met een lengte - middel maat (weet niet hoe je dit eigenlijk noemt :+) maakt dit geen verschil.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Of misschien een oplossing?
Misschien een merk oid waarbij dit probleem minder is?
Ook tips over hoe ik mijn bovenbenen evt minder "dik" krijg zijn welkom.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:49

Kan je ze niet bij een kleermaker in laten nemen? Weet niet of dat kan bij de middel hoor, maar als hij het daar wat aan kan laten passen, dan zit hij wel goed als het goed is.

Ik heb dit probleem niet. Heb wel stevige benen maar ben sowieso breed gebouwd dus bij mij sluit het goed aan. (maar bij mij zijn de broeken vaak net te lang)
Maar ik heb gewoon maat 38 (hoewel de lengte/wijdte-maten vaak beter zitten) dus weet niet hoe het met andere maten zit.

Kahawa

Re: Broeken probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:02

Levi's Bold Curve.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:05

Ik ben altijd erg tevreden met Esprit. Zelfde figuur inderdaad, stevige bovenbenen, redelijke kont, maar vrij smalle taille.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:08

Hier precies hetzelfde. Heb alleen niet zozeer dikke bovenbenen maar vooral een vrij ronde kont. Moet ook altijd een riem om, maakt niet uit bij welke maat :n

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:09

Ik herken je probleem wel, al heb ik het niet zo extreem als jij. Ik draag veel treggings met elastiek bij je middel. Dan hoef ik geen riem om. Verder heb ik ook altijd een riem nodig.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:14

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan in sommige winkels elke broek die er hangt passen en niet 1 vinden die goed zit. Altijd te breed thv mijn buik, of te smal op de heupen.
Ik draag dus meestal heupbroeken. (maar die zijn tegenwoordig lastig te vinden.)
Ik heb laatst inderdaad eentje bij Esprit gevonden die ik zonder riem kan dragen.
En van Levi's vind ik soms ook wel wat geschikt. En van Only soms ook.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:31

Bedankt voor jullie reacties, ga even een aantal dingetjes bekijken.
Het enige wat bij mij nog kan, is af en toe z'n broek die tussen legging en broek inzit.
maar er wel uitziet als een broek. Dit is vaak de eerste dag nadat hij uit de was is, daarna zakt hij weer af.

Heupbroeken zijn voor m'n werk niet heel handig, moet vaak kindervoetjes meten, of op m'n knieen iets schoonmaken, dan heb ik al snel dat het shirt uit m'n broek gaat en iedereen van m'n rug mee kan genieten :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:34

Kahawa schreef:
Levi's Bold Curve.

Precies dit. Ik koop niets anders meer, deze broeken passen perfect!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:43

denice schreef:
Kahawa schreef:
Levi's Bold Curve.

Precies dit. Ik koop niets anders meer, deze broeken passen perfect!

Hier ook.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:46

Ik weet niet hoe veel je voor een broek over hebt, maar bij de Levi's hebben ze de curve lijnen.

http://www.levi.com/NL/nl_NL/women/fit- ... ve-id-tool

Daar kun je precies invoeren hoe jouw middel, heupen en bovenbenen in verhouding tot elkaar zijn zodat je het model broek hebt dat precies bij jouw vorm past. Misschien is dat iets voor je? Het is echter wel Levi's, dus er hangt wel een flink prijskaartje aan.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 09:12

Prijs maakt me niet ontzettend veel uit. Draag vaak goedkope broeken, maar dit is ook omdat ze altijd scheuren bij m'n benen. Dus langer dan een paar maand gaan ze toch niet mee.
Als ik een broek kan kopen die duur is, maar wel goed past, en goede kwaliteit is. Vind ik dat geen probleem!

Ik ga de broeken even bekijken