dataverbinding zonder wifi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

dataverbinding zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:07

Kan iemand me vertellen hoeveel GB dataverkeer ik ongeveer per maand gebruik wanneer ik 8 uur per dag online (office 365) zit te werken. Dus eigenlijk werken alsof ik op kantoor zit, maar dan via een 4G data verbinding. Zou ik aan een 3GB abonnement genoeg hebben?
De reden is dat er twee maanden zonder vaste (wifi) internetverbinding moet worden overbrugd.

Ik zit nu te denken aan een 4G hotspot met 10GB abonnement (is het maximale wat te verkrijgen is), welke dan gedeeld wordt met 7 personen. Abonnement is zodanig dat snelheid aanzienlijk vertraagd bij overschrijding. Dan zou er een volgend kaartje kunnen worden gebruikt. etc.

Iemand hier ervaring mee?

Poosje81

Re: dataverbinding zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:11

Mmmmhz, hebben in de auto ook een 4G hotspot met een 8 GB abonnement, uit mijn hoofd gezegd. En daar wil je ECHT niet overheen gaan. Heb rekening van bijna 2000 euro langs zien komen. Maar deze vertraagde ook niet bijvoorbeeld.
Maar goed, de reden van enorme overschrijding was waarschijnlijk uploaden/synchroniseren met Dropbox en een virusje.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:30

Er wordt niet gesyncrononiseerd en hopelijk komt er oop geen virus binnen :) En júist om die reden wil ik alleen een abonnement met begrenzing!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:36

Ik zou dat echt niet via 3/4G gaan lopen doen. Je gaat waarschijnlijk over die 10GB heen met online werken.

Kan je iets duidelijker zijn over de reden dat er twee maanden overbrugd moet worden? Er zijn geen manieren om een tijdelijke DSL-lijn o.i.d. op je tijdelijke locatie te krijgen?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:06

DSL voor twee maanden is een dure aanleg. De lijn die er nu loopt wordt per 1-8- afgesloten en een nieuwe lijn gaat 'm niet worden (abonnement is én duur en moet voor minimaal een jaar worden afgesloten). Het pand staat soort van in het bos dus niet al teveel mogelijkheden. De isra punten die er zijn, zijn al in gebruik door andere huurders. En onze lijn wordt dus afgesloten. Dus het is puur om die twee maanden te overbruggen.
Waar het mij om gaat is of vier kaartjes van 10 gb genoeg is voor 7 personen. Als de eerste 10 gb op is, dan het volgende kaartje erin, daarna de derde, daarna de vierde. Deze oplossing (tot 40-50 gb is vele malen goedkoper dan het aanhouden van de huidige verbinding. Zeker omdat het maar voor twee maanden is.
Daarom mijn vraag of iemand weet wat je gemiddeld aan data verbruikt bij een hele dag online werken.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:09

Dan zou ik even polsen bij andere huurders of je bij hun mee kan liften.

Als je enkel in Office bezig bent, dus geen internetradio of allerhande andere dingen zit je aan zo'n 100MB - 200MB per persoon per dag. En dan is dit denk ik wel het minimale, ga maar vanuit dat het meer kan zijn.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:21

Wanneer ik dit omreken is dit dus 2-3 gb per maand per persoon. Dan zou dit uit moeten kunnen. Meeliften op de andere huurders is een optie die we hebben overwogen, alleen die hebben slechts verbindingen van 10mb. Daar nog 7 mensen extra bij gaat vertragen. Ik ga voor 40 gb per maand (vier kaartjes. Als blijkt dat er in één week al twee kaartjes door gaan, dan weet ik dat we met vier kaartjes niet weg komen, maar de kosten blijven alsnog binnen de perken. (10 gb is 40 euro) Gewoon een lastig verhaal.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:33

Cambrium heeft gewoon maandelijks opzegbare DSL lijnen. Wellicht dat een tijdelijke aanvraag alleen klein laswerk is. Gewoon proberen :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:41

https://www.xs4all.nl/internetonderweg/

op deze site van xs4all kun je instellen hoe veel je denkt te doen en hoe vaak , dan schatten ze in wat je ongeveer gebruikt. Misschien dat je daar wat aan hebt? en ze hebben ook mobiel internet abbo's :)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:42

super dank voor jullie hulp, ik ga dit eens nakijken. txs