Zojuist brak mijn fietssleutel doormidden, precies op zo'n manier dat hij niet meer in het slot kan of gedraaid kan worden.
Ik ben op dit moment naar huis aan het lopen, maar moet morgenochtend om half8 weer werken.
iemand enig idee of de sleutel op een of andere manier nog te redden valt, waar ik een nieuwe zou kunnen regelen, of hoe het slot door te breken?
het gaat om een fiets die gekocht is bij de hema (waar ik zelf ook werk) met een gewoon vast slot aan de fiets. jammergenoeg heb ik ook geen reserve sleutel meer..
Heb je een flex? Slijp je het slot door aan twee kanten, kan je in ieder geval weer fietsen. Uiteraard moet je dan wel een hangslot hebben waarmee hij weer vast kan. Op een geschikt moment zou je dan weer een vast slot erop kunnen zetten.
san4nie
Geplaatst: 24-02-15 19:40
Even een handige man om je heen vragen? Morgen een hangslot er om. En zorgen dat je in het vervolg een reservesleutel hebt..
Sanned
Ik heb mijn fiets naar de fietsenmaker gedragen en hem daar door laten zagen.
Annoya
Met de slijptol slot doorzagen en een nieuw slot op zetten. Als je thuis nog zo'n los fietsslot hebt kan je in ieder geval morgen je fiets op slot doen.
tones
Geplaatst: 24-02-15 19:41
Mij ook ns gebeurd, de sleutelmaker kon n nieuwe maken van die 2 stukken die goed paste.
Dimphyl
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 19:42
de fiets staat op dit moment nog bij mijn werk aangezien ik het niet zag zitten een halfuur te lopen en tegelijk een zware fiets te tillen.
hoop dat ik morgen langs de fietsenmaker/schoenmaker kan om te kijken of dke de sleutel nog kunnen repareren.