Vrijgezellenfeest maar geen daggast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yris

Vrijgezellenfeest maar geen daggast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:46

Jaaaaaahhhhh... daar gaan we weer met het eeuwige discussie punt: het vrijgezellenfeest!!!
Ik ben uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest, maar niet als daggast op de bruiloft. Ik vind persoonlijk dat je alleen daggasten vraagt voor het vrijgezellenfeest.
Het kost weer een boel geld, en om nou te zeggen dat ik er nou zo veel zin in heb...?! Ze is 3 jaar geleden wel op mijn bruiloft en vrijgezellenfeest geweest, maar toen zagen we elkaar meer.

Kan ik het maken het af te zeggen? Het voelt een beetje l#llig...

Vjestagirl

Re: Vrijgezellenfeest maar geen daggast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:48

Tuurlijk kan je dat maken. Als je eerlijk bent zeg je dat je er geen zin in hebt en dat je je n beetje beledigd voelt. Als je de gemoederen wat rustiger wil houden zegt je dat je financieel te krap zit, dat je op die dag al een andere afspraak hebt of (dichter van te voren) dat er iemand ziek is geworden waar je voor moet zorgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:48

persoonlijk vind ik dat de gene die gaat trouwen mag bepalen wie er daggast is :P

Als je oprecht geen zin hebt zou ik daar gewoon eerlijk over zijn

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:49

Je hoeft natuurlijk geen verantwoording af te leggen tegenover haar. Als je er toch al geen zin in hebt, sta je daar waarschijnlijk ook niet op je best :+ Ik vind dat je het wel af kan zeggen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:50

Qimm schreef:
persoonlijk vind ik dat de gene die gaat trouwen mag bepalen wie er daggast is :P

Volgens mij vind ze het niet erg dat ze geen daggast is, maar zit ze niet te springen om een vrijgezellenfeest :D
Ik begrijp het wel, zou het ook gewoon netjes afzeggen denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:51

Wat wil je afzeggen? Het vrijgezellenfeest? Tuurlijk mag je dat afzeggen. Net zo goed als dat de bruid en bruidegom bepalen wie wanneer aanwezig is :+

Houd er wel rekening mee dat het vrijgezellenfeest meestal door vrienden wordt georganiseerd en zij doen hun best om de juiste mensen uit te nodigen.

Overigens vind ik de reden waarom heel kinderachtig.. Weet jij hoe de daggasten uitgekozen zijn? Misschien wel een clubje van enkel familie en het grote feest ’s avonds met familie én vrienden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:54

Iemand die geen zin heeft om naar mijn vrijgezellenfeest te komen die zou wat mij betreft thuis mogen blijven. Daar zit je als bruid ook niet op te wachten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:54

Ik denk dat de bruid en bruidegom zelf wel een lijstje aandragen voor hun feest. De ene wil alleen de speciale gasten, de andere nodigen vooral lekker veel uit om populair te doen :D

Ik vind sowieso een vrijgezellenfeest onzin. Als je het bij elkaar optelt, vg feest + kleding + cadeau bruiloft dan loopt het soms tegen bizarre bedragen aan en dat zijn sommige mensen (sorry!) echt niet waard.

Als ik ooit ga trouwen (ben er niet zo voor) dan sla dat maar over en geef me maar wat meer in een envelop dan :D

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:55

Nee ik snap het niet..... zou betekenen dat als je een groepje van 10 meiden hebt op je vrijgezellenfeest je al 20 (incl. aanhang) daggasten meer hebt. als dat bij de man ook zo is, zit je al op 40 daggasten excl familie, ouders etc.....

Dus ik vind het heel normaal dat niet iedereen als daggast aanwezig kan zijn....

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:55

Mjetterd schreef:
Qimm schreef:

Volgens mij vind ze het niet erg dat ze geen daggast is, maar zit ze niet te springen om een vrijgezellenfeest :D
Ik begrijp het wel, zou het ook gewoon netjes afzeggen denk ik.

Klopt idd. Zoals ik al zei spreken we elkaar niet heel erg veel meer. Maar je weet wel hoe dat gaat, jeugdvriendinnen, en ik ben zo bang dat ik de deur voor altijd dichtgooi zo. Dat is ook weer niet de bedoeling.

Klein bij komend frutstratiepuntje... we hadden al een safe the date kaart gekregen dat we de dag (!!) vrij moesten houden. Dus feestkleding en al hangt al in de kast van manlief en mij... |( Lang leve marktplaats zullen we dan maar zeggen.

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:56

Sammie schreef:
Wat wil je afzeggen? Het vrijgezellenfeest? Tuurlijk mag je dat afzeggen. Net zo goed als dat de bruid en bruidegom bepalen wie wanneer aanwezig is :+

Houd er wel rekening mee dat het vrijgezellenfeest meestal door vrienden wordt georganiseerd en zij doen hun best om de juiste mensen uit te nodigen.

Overigens vind ik de reden waarom heel kinderachtig.. Weet jij hoe de daggasten uitgekozen zijn? Misschien wel een clubje van enkel familie en het grote feest ’s avonds met familie én vrienden.

Hier ging het uiteraard niet om. Ik zou haar namelijk ook niet de hele dag uitgenodigd hebben. :-)

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:57

Gillbo schreef:
Iemand die geen zin heeft om naar mijn vrijgezellenfeest te komen die zou wat mij betreft thuis mogen blijven. Daar zit je als bruid ook niet op te wachten.

Haha, dan houd je een klein feestje over :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:58

Yris schreef:
Klein bij komend frutstratiepuntje... we hadden al een safe the date kaart gekregen dat we de dag (!!) vrij moesten houden. Dus feestkleding en al hangt al in de kast van manlief en mij... |( Lang leve marktplaats zullen we dan maar zeggen.

Bovenstaande & dat je bent uitgenodigd op vrijgezellenfeest klinkt alsof ze een foutje hebben gemaakt en je wel als daggast zouden willen uitnodigen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:59

Ik had alleen getuigen als daggast en naaste familie en er was toch een groep meiden op mijn vrijgezellenfeest.

Nu heb ik helemaal niet om een vrijgezellenfeest gevraagd en ook geen lijstje namen ingeleverd, dat is buiten mij om gegaan. Ik wist niet eens dat ik een vrijgezellenfeest zou krijgen.
Maar als alleen daggasten een vrijgezellenfeest hadden georganiseerd, was dat gevierd met 1 vriendin en ik :D

Als je niet wil, moet je gewoon de uitnodiging afslaan, maar ik persoonlijk vind 'geen daggast' niet een reden.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:01

Ik snap em ff nie? Je bent uitgenodigd voor het vrvrijgezellenfeest maar je bent verder niet uitgenodigd voor de bruiloft? Of bedoel je dat je wel voor het bruiloftsfeest s'avonds uitgenodigd bent en niet voor het werkelijke trouwen overdags.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:02

Yris schreef:
Hier ging het uiteraard niet om. Ik zou haar namelijk ook niet de hele dag uitgenodigd hebben. :-)

Waarom haal je dan uberhaubt aan dat je vind dat vrijgezellenfeestgangers ook als daggast uitgenodigd moeten worden?
Het komt op mij over dat je nu niet naar het vrijgezellenfeest wil omdat je als daggast niet bent uitgenodigd.

ps. De editknop kleine moeite, groot plezier :j ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:02

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Ik ben vaker bij een vrijgezellenfeest geweest zonder daggast te zijn :)

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:03

Mjetterd schreef:
Yris schreef:

Bovenstaande & dat je bent uitgenodigd op vrijgezellenfeest klinkt alsof ze een foutje hebben gemaakt en je wel als daggast zouden willen uitnodigen.

Nee, tis geen foutje. Maar de 'safe the date' kaart was niet helemaal duidelijk. (meerderen hebben namelijk hetzelfde probleem)

Ik wil nog even herhalen dat ik t heel logisch vind dat ik alleen 's avonds mag komen. Had ik ook niet anders verwacht.. (totdat ik die safe the date kaart kreeg ;-) )

Maar de vraag is dus of het banketstaaf is om dan het vrijgezellenfeest waar ze mij zelf voor heeft opgegeven bij de organiserende vriendin af te zeggen. Maar de meesten vinden van niet dus?
Gelukkig zit een gezamelijke vriendin in hetzelfde schuitje, dus we zouden het dan (als we dat doen) gezamenlijk af zeggen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:03

Sammie schreef:
Yris schreef:

Waarom haal je dan uberhaubt aan dat je vind dat vrijgezellenfeestgangers ook als daggast uitgenodigd moeten worden?
Het komt op mij over dat je nu niet naar het vrijgezellenfeest wil omdat je als daggast niet bent uitgenodigd.

ps. De editknop kleine moeite, groot plezier :j ;)

Ik begrijp dat wel, ik weet ook niet beter dan dat de vrijgezellenfeest gasten ook daggasten zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat ze haar bruiloft klein wil vieren en haar vrijgezellenfeest groot.
Dan heb je meer vrijgezellenfeest gasten dan daggasten.
Maar ik weet ook niet beter dan dat de mensen van het vrijgezellenfeest ook daggast zijn *D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:05

Je kunt prima het vrijgezellenfeest afzeggen, als je er geen zin in hebt, het te duur vind, of wat dan ook.
Ik zou het alleen zelf heel raar vinden als een vrijgezellenfeest wordt afgezegd om de reden: ik ben ook geen daggast.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:07

Ligt er aan wat je daggast noemt. Wij gaan in september trouwen en nemen slechts een heel beperkt groepje mee uit eten dwz eigen gezin en getuigen. Dat zou betekenen dat er bij mij geen vrijgezellenfeest gehouden hoeft te worden want dan blijft er niemand over. Echter is de rest van de dag (ceremonie, toast met taart en het feest zelf) er wel iedereen bij.

Mijn mening is wel dat je niet verplicht bent om naar een vrijgezellenfeest te gaan. Als je er geen zin in hebt, het te duur vind of wat dan ook dan ga je niet mee. Alleen de reden: geen daggast komt mij wat vreemd over.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:09

Yris schreef:
Maar de vraag is dus of het banketstaaf is om dan het vrijgezellenfeest waar ze mij zelf voor heeft opgegeven bij de organiserende vriendin af te zeggen. Maar de meesten vinden van niet dus?
In dat geval. Nee, bedenk alleen wel een goede smoes/reden die eenduidig is naar iedereen. Een vriendin van mij heeft een keer een afzegging gehad vanwege geld en die persoon had tegen de organisatie gezegd dat ze ziek was en ’s avonds plaatste ze op dr Facebook dat feestje x zo leuk was :roll:

Mjetterd schreef:
Ik begrijp dat wel, ik weet ook niet beter dan dat de vrijgezellenfeest gasten ook daggasten zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat ze haar bruiloft klein wil vieren en haar vrijgezellenfeest groot.
Dan heb je meer vrijgezellenfeest gasten dan daggasten.
Maar ik weet ook niet beter dan dat de mensen van het vrijgezellenfeest ook daggast zijn *D
Tja.. ik snap best dat ’t kwetsend kan zijn, maar als ik zie bij welk vrijgezellenfeestje VL is op komen dagen (draven) zouden wij verplicht zijn twee complete dorpen uit te nodigen. :+ Terwijl wij ’t echt bewust klein willen houden met een feestje voor de naaste vrienden en familie. Beiden worden niet groot, als die vrijgezellenfeesten er überhaupt al gaan komen :+ Vind het zo’n onzin := Wel gezellig, maar t moet geen verplicht nummer worden met x aantal man.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-02-15 16:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:13

Caesar schreef:
Ik vind sowieso een vrijgezellenfeest onzin. Als je het bij elkaar optelt, vg feest + kleding + cadeau bruiloft dan loopt het soms tegen bizarre bedragen aan en dat zijn sommige mensen (sorry!) echt niet waard.

Als ik ooit ga trouwen (ben er niet zo voor) dan sla dat maar over en geef me maar wat meer in een envelop dan :D

Een vrijgezellenfeest is onzin omdat het te duur is volgens jou? Newsflash: ook een vrijgezellenfeest hoeft niet duur te zijn :n Dat sommige mensen blijkbaar de behoefte hebben om het gigantisch duur te maken, betekent nog niet dat het zo hoeft.
Ik vond mijn vrijgezellenfeest super, dat ze de moeite hebben genomen om een heel leuke dag te organiseren voor mij met mijn vriendinnen is geweldig. Wat we hebben gedaan: lunchen bij ons thuis, workshop paarden versieren (hilarisch!), lasergamen, simpel hapje eten en met degenen die nog over waren de kroeg in.
Een vrijgezellenfeest gaat niet om het geld, maar om een leuke dag voor de bruid/bruidegom. Maar als jij daar geen zin in hebt, dan moet je vooral niet komen :+

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:17

Haha, wat is een edit knop btw?

Ik ga er absoluut geen smoes om verzinnen! Maar het gaat hier wel om een erg duur vrijgezellenfeest! Ik ga er nog ff over na denken... ;-) Ik wil namelijk wel bevriend met haar blijven. Dat is me die 100 euro plus de rest ook wel waard natuurlijk. Ik wacht het programma verder af, of ik ga alleen mee met stappen. Das ook een optie natuurlijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:18

Ik heb ook een vrijgezellenfeest gehad van een vriendin die meer dan 100 euro kostte (plus dat wij zelf de hapjes voor de high tea maakten en cadeautjes mee moesten meenemen... Kwam dus nog erover heen) dat ik toen wel heb gezegd; prima, maar ik ben er alleen bij de high tea. Kon en wou het simpelweg niet betalen :n Dat vonden ze ook gewoon hartstikke leuk, de bruid to be vond het allang leuk dat ik er was voor de middag :)