Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Qimm schreef:persoonlijk vind ik dat de gene die gaat trouwen mag bepalen wie er daggast is
Als je oprecht geen zin hebt zou ik daar gewoon eerlijk over zijn

Mjetterd schreef:Qimm schreef:persoonlijk vind ik dat de gene die gaat trouwen mag bepalen wie er daggast is
Als je oprecht geen zin hebt zou ik daar gewoon eerlijk over zijn
Volgens mij vind ze het niet erg dat ze geen daggast is, maar zit ze niet te springen om een vrijgezellenfeest![]()
Ik begrijp het wel, zou het ook gewoon netjes afzeggen denk ik.
Lang leve marktplaats zullen we dan maar zeggen. Sammie schreef:Wat wil je afzeggen? Het vrijgezellenfeest? Tuurlijk mag je dat afzeggen. Net zo goed als dat de bruid en bruidegom bepalen wie wanneer aanwezig is
Houd er wel rekening mee dat het vrijgezellenfeest meestal door vrienden wordt georganiseerd en zij doen hun best om de juiste mensen uit te nodigen.
Overigens vind ik de reden waarom heel kinderachtig.. Weet jij hoe de daggasten uitgekozen zijn? Misschien wel een clubje van enkel familie en het grote feest ’s avonds met familie én vrienden.
Yris schreef:Klein bij komend frutstratiepuntje... we hadden al een safe the date kaart gekregen dat we de dag (!!) vrij moesten houden. Dus feestkleding en al hangt al in de kast van manlief en mij...Lang leve marktplaats zullen we dan maar zeggen.

Yris schreef:Hier ging het uiteraard niet om. Ik zou haar namelijk ook niet de hele dag uitgenodigd hebben.
Mjetterd schreef:Yris schreef:Klein bij komend frutstratiepuntje... we hadden al een safe the date kaart gekregen dat we de dag (!!) vrij moesten houden. Dus feestkleding en al hangt al in de kast van manlief en mij...Lang leve marktplaats zullen we dan maar zeggen.
Bovenstaande & dat je bent uitgenodigd op vrijgezellenfeest klinkt alsof ze een foutje hebben gemaakt en je wel als daggast zouden willen uitnodigen.
) Sammie schreef:Yris schreef:Hier ging het uiteraard niet om. Ik zou haar namelijk ook niet de hele dag uitgenodigd hebben.
Waarom haal je dan uberhaubt aan dat je vind dat vrijgezellenfeestgangers ook als daggast uitgenodigd moeten worden?
Het komt op mij over dat je nu niet naar het vrijgezellenfeest wil omdat je als daggast niet bent uitgenodigd.
ps. De editknop kleine moeite, groot plezier![]()
Yris schreef:In dat geval. Nee, bedenk alleen wel een goede smoes/reden die eenduidig is naar iedereen. Een vriendin van mij heeft een keer een afzegging gehad vanwege geld en die persoon had tegen de organisatie gezegd dat ze ziek was en ’s avonds plaatste ze op dr Facebook dat feestje x zo leuk wasMaar de vraag is dus of het banketstaaf is om dan het vrijgezellenfeest waar ze mij zelf voor heeft opgegeven bij de organiserende vriendin af te zeggen. Maar de meesten vinden van niet dus?

Mjetterd schreef:Tja.. ik snap best dat ’t kwetsend kan zijn, maar als ik zie bij welk vrijgezellenfeestje VL is op komen dagen (draven) zouden wij verplicht zijn twee complete dorpen uit te nodigen.Ik begrijp dat wel, ik weet ook niet beter dan dat de vrijgezellenfeest gasten ook daggasten zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat ze haar bruiloft klein wil vieren en haar vrijgezellenfeest groot.
Dan heb je meer vrijgezellenfeest gasten dan daggasten.
Maar ik weet ook niet beter dan dat de mensen van het vrijgezellenfeest ook daggast zijn
Terwijl wij ’t echt bewust klein willen houden met een feestje voor de naaste vrienden en familie. Beiden worden niet groot, als die vrijgezellenfeesten er überhaupt al gaan komen
Vind het zo’n onzin
Wel gezellig, maar t moet geen verplicht nummer worden met x aantal man. Caesar schreef:Ik vind sowieso een vrijgezellenfeest onzin. Als je het bij elkaar optelt, vg feest + kleding + cadeau bruiloft dan loopt het soms tegen bizarre bedragen aan en dat zijn sommige mensen (sorry!) echt niet waard.
Als ik ooit ga trouwen (ben er niet zo voor) dan sla dat maar over en geef me maar wat meer in een envelop dan
Dat sommige mensen blijkbaar de behoefte hebben om het gigantisch duur te maken, betekent nog niet dat het zo hoeft.
Ik wil namelijk wel bevriend met haar blijven. Dat is me die 100 euro plus de rest ook wel waard natuurlijk. Ik wacht het programma verder af, of ik ga alleen mee met stappen. Das ook een optie natuurlijk!
Dat vonden ze ook gewoon hartstikke leuk, de bruid to be vond het allang leuk dat ik er was voor de middag