Tablet als laptop gebruiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Tablet als laptop gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 19:56

Hello :)

Ik heb een aantal vraagjes, ik ben sinds kort begonnen met een HBO opleiding en ik ben erachter gekomen dat voor veel dingen een laptop (mini) toch best wel handig is vooral bij colleges. Thuis werk ik achter een laptop maar ik vind dit ding veel te zwaar om mee te nemen en het is ook al een verouderde. Nu heb ik ook een Samsung tablet van 8 inch, mijn vraag is zou deze geschikt zijn als een soort mini laptop?

Ik heb op internet wel hoesjes met een toetsenbord erin gezien, alleen ik zit er vooral mee dat er op android geen Word en Excel draait. Zijn hier andere opties voor?

Ik hoor graag jullie meningen of dit werkt of dat mischien een nieuwe mini laptop aanschaffen een beter idee is.

troi

Re: Tablet als laptop gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:00

Ik heb pas een ipad met toetsenbord gekocht en vind het echt prima werken. Er zijn appjes waarmee je ms office files kan bewerken en maken. Dat is voor android vast ook beschikbaar. Ik laat mijn laptop voortaan thuis, veel lomper en zwaarder.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:01

Je hebt de optie voor Google Docs, maar toen mijn laptop kapot was en de iPad mee had miste ik mijn laptop gruwelijk.. Ik vind een tablet absoluut niet handig als laptop, ik miste te veel makkelijke functies en het multitasken wat op een laptop toch wat sneller kan. Ook kan ik niet op de site waar wij heel veel documenten vanaf moesten halen, dus ik weet niet of jij dat ook moet voor je HBO opleiding?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:02

Ik heb een Windows Surface met magnetisch toetsenbord eraan, ideaal! Alleen draait hier dus wel gewoon Windows op, dus heb ook gewoon Word enzo.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:05

@troi
Ja dit leek mij ook een goede oplossing omdat ik mijn tablet ook bijna altijd wel bij me heb, het weegt niks :)

@Jikkee
Gebruiken als laptop is misschien een beetje overdreven wat ik zie, maar vooral om tijdens colleges aantekeningen te typen en dingetjes op te zoeken. En het zou fijn zijn als de documenten die ik type en vervolgens naar mijn laptop stuur en ze open in word dat niet de hele indeling wordt veranderd of dat het programma van de tablet niet wordt ondersteund

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:06

@santigo
Ja dat is bij mij een beetje het probleem ik heb een android tablet en daar heb je geen office pakketten voor..

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:09

Ok, ik dacht dat je net zoals ik ook dingen van internet af moest halen. Niet dus :). Dan is het opzich wel handig! Google Docs kan je zowel op je tablet als op je computer openen via je google account. Dat werkt heel makkelijk zonder al te veel problemen. Het is alleen wat minder luxe maar wel gratis :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:10

Oke ga ik daar naar kijken, dankjewel! :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:15

Ik zou inderdaad eens kijken naar Google Docs dan. Ik vind het echt ideaal om niet dat zware ding mee te hoeven slepen, ik maak ook voornamelijk aantekeningen. Af en toe iets van internet nodig maar voor de rest geen speciale dingen.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 22:39

Okee fijn om te horen! Heb het net gedownload in de play store! Nu nog een fijn toetsenbord vinden :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:09

Ik heb Polaris Office op mijn Android tablet en daarmee kun je wel in word en excel documenten werken.