Aanvraag huursubsidie "ICT storing" belastingdienst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Aanvraag huursubsidie "ICT storing" belastingdienst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 13:04

Ik moet even wat vuur spuwen over de belastingdienst.
Wij hebben ruim 2 maanden geleden onze huursubsidie aangevraagd. Ik ben namelijk in januari 23 geworden waardoor ik nu dus eindelijk recht heb. Ik woon samen met mijn zusje, en binnen nu en een korte tijd gaat zij samenwonen met haar vriend. De huursubsidie kwam dus goed uit, want zo kan ik nog enigzins proberen het hier alleen te betalen wanneer zij weg is. Het eerste probleem kwam toen mijn aanvraag niet goed door kwam, ik kreeg geen ontvangst bericht of een in behandeling bericht. Ik belde hier een maand later over. Toen gingen ze het regelen zeiden ze, en vanaf de datum waarop ik de subsidie had aangevraagd, niet de datum dat ik belde. Het zou nu nog een maand mogen duren (het kan uiterlijk 2 maanden duren in totaal). Nu zag ik achteraf op mijn toeslagen wel staan dat het in het systeem was gezet als aangevraagd op 16 januari, maar mijn oorspronkelijk aanvraag was op 16 december. Op 16 februari waren de 2 maanden behandeltijd dus om, ik belde erover en toen werd er weer gezegd dat er nog een maand wachttijd was vanaf de aanvraag op 16 januari. Ik heb toen weer uitgelegd dat de aanvraag op 16 december is gedaan, dat konden ze toch wel terug zien gelukkig. Toen gaven ze dus aan dat de wachttijd van 2 maanden idd was verstreken, dus ik werd doorverbonden met het kantoor. Daar kreeg ik heel mooi te horen dat door een storing bij hun in hun systeen, een ICT gebonden storing, mijn aanvraag niet kon worden verwerkt. Ze vertelde er ook dood leuk bij dat door dit probleem het lang kon duren voordat ik weer iets zou huren, namelijk drie maanden!

Mijn aanvraag is 16 december aangevraagd, en hoor dus waarschijnlijk pas weer iets in mei of juni. Ik ben een student met bijbaan, ik krijg minimale stufi. Ik heb die huursubsidie nodig om een huisje te kunnen betalen. Ik heb er gewoon recht op maar er word mij dood leuk verteld dat het gewoon niet binnen een korte tijd gaat gebeuren.

Dit mag toch gewoon niet? En als het zo een algemene storing is, dan zouden meer mensen hier last van moeten hebben?

Ik ben heel benieuwd of iemand hier meer over weet of er eventueel meer over kan vertellen. Voor mij is dus echt een groot probleem. We hebben het hier over 200 euro in de maand.

sorry als het verhaal warrig is, mocht het onduidelijk zijn hoor ik het graag!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:08

Ik denk dat je er niet zo veel aan kunt doen.. Wellicht kun je wel tijdelijk gaan lenen bij duo om rond te kunnen komen zolang je nog geen huurtoeslag ontvangt?

Manny

Re: Aanvraag huursubsidie "ICT storing" belastingdienst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:52

Volgens mij kan je huursubsidie met terug werkende kracht aanvragen. Dus ook al lopen ze nu achter met jou betalen dan krijg je dat achteraf nog wel betaald. Houd er wel rekening mee dat zolang je zusje er bij in woont jij geen huursubsidie krijgt. Je krijgt alleen huursubsidie als alle wonende boven de 23 zijn.
En wat betreft de administratie van de belasting dienst, het duurt eeuwig en eigenlijk kunnen ze je niks vertellen en moet alles zwart op wit. Ik zou je aanvraag gewoon nogmaals doen als dat mogelijk is.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 14:55

Manny schreef:
Volgens mij kan je huursubsidie met terug werkende kracht aanvragen. Dus ook al lopen ze nu achter met jou betalen dan krijg je dat achteraf nog wel betaald. Houd er wel rekening mee dat zolang je zusje er bij in woont jij geen huursubsidie krijgt. Je krijgt alleen huursubsidie als alle wonende boven de 23 zijn.
En wat betreft de administratie van de belasting dienst, het duurt eeuwig en eigenlijk kunnen ze je niks vertellen en moet alles zwart op wit. Ik zou je aanvraag gewoon nogmaals doen als dat mogelijk is.

Volgens mij klopt dit niet, toch? zolang één persoon boven de 23 is, en je samen niet boven 1. een bepaalde huurgrens 2. een bepaalde inkomens grens komt, heb je wel gewoon recht. Althans, dat is hoe de proefberekening eruit kwam, en ze bij de belastingtelefoon ook zeiden?

Anders is dat weer een nieuw probleem want zolang zij met haar vriend nog niks heeft gevonden woont ze gewoon hier.

Met terugwerkende kracht weet ik idd, maar daar heb ik alleen nu niet zoveel aan. Bij duo lenen is idd een optie zoals voorgaande zei, dan is het op die manier wel te overbruggen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:50

Moos99 schreef:
Manny schreef:

Volgens mij klopt dit niet, toch? zolang één persoon boven de 23 is, en je samen niet boven 1. een bepaalde huurgrens 2. een bepaalde inkomens grens komt, heb je wel gewoon recht. Althans, dat is hoe de proefberekening eruit kwam, en ze bij de belastingtelefoon ook zeiden?

Anders is dat weer een nieuw probleem want zolang zij met haar vriend nog niks heeft gevonden woont ze gewoon hier.
.

Dan zijn de regels aangepast. 2jaar geleden zat er een grens in ik zie nu inderdaad dat die er niet meer is. Ik denk dat je een hele lange adem moet hebben, en hopen dat de belasting dienst alles snel oplost.