Schoenen kopen met zeer brede voeten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Schoenen kopen met zeer brede voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:12

De belangrijkste vraag waar ik mee zit: waar halen andere dames met brede voeten hun schoenen vandaan? En dan bedoel ik niet ietsje breder, ik heb het over wijdte K.

Mijn hele leven lang heb ik me neergelegd bij het feit dat ik nooit goede schoenen kon vinden. Ik was al blij als ik uberhaupt ergens in kon komen. Pijn? Hoort er standaard bij. Ik had het eigenlijk opgegeven en liep alleen nog maar op kisten (welke ook te smal waren btw) omdat dat nog het beste was wat ik kon vinden.
Tot een half jaar geleden. Mijn kleine tenen begonnen te vergroeien, ze kropen onder de andere tenen weg. Ik was ook helemaal zat van de eeuwige pijn, lang staan was gewoon niet vol te houden. Een speciaalzaak hier in de omgeving had een gratis voetencheck en dat durfde ik nog wel aan. Dat had ik zoveel eerder moeten doen! Want idd, mijn voeten blijken wel erg breed. Het zijn echt een soort flippers zeg maar. Ze vond het niet vreemd dat ik met 'normale' schoenen niet kon slagen, mijn voeten zijn nou eenmaal twee maten breder dan gemiddeld. Dus voor mij alleen nog maar schoenen in de juiste breedtemaat (K dus) en die vind je jammergenoeg niet in de standaard winkels.

Meteen schoenen gepast en een geschikt paar enkellaarsjes meegenomen (footnotes). Wat een wereld ging er voor me open! Geen drama met aantrekken en geen pijn meer! Dat smaakt dus naar meer en daar loop ik dus alweer vast... Via google vind je ook niet zo bijster veel, dus ik dacht laat ik het de dames op bokt eens vragen!

Behalve adressen (winkels en webshops) ben ik ook benieuwd wat voor stijlen jullie kunnen vinden. Wat ik tot nu toe kan vinden zijn eigenlijk alleen enkellaarsjes, gympen, oude wijven schoenen (sorry, kan er even geen ander woord voor bedenken) en ronde pumps. Stiekem hoop ik dat er ergens een stel zwarte hoge laarzen te vinden is, maar bestaan die wel met deze maat?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:13

Ik heb bij de New Look en Primark wel eens wide fit schoenen gevonden, maar dat is kwalitatief ook niet om over naar huis te schrijven, maar wie weet zit daar iets bij voor je!

Hier kun je van New Look's collectie een beeld krijgen: http://www.newlook.com/shop/shoe-galler ... it_1700101

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:15

Ken het probleem, loop al jaren op hereschoenen, heb gelukkig maatje 42 dus daarin nog wel keus maar het moeten echt brede hereschoenen zijn.
Verder heb ik ook nog zooltjes.

Helaas kan ik geen rijlaarzen, rij gelukkig western dus weer richting herelaarzen, vinden die breed genoeg zijn en nu dus weer hele zere voeten.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:16

Die van Primark zijn inderdaad wel wat breder, maar niet heel breed hoor. Passen mij maar net, en heb niet enorm brede voeten.

Footnotes inderdaad. Heef meestal leuke schoenen. Verder ben ik sneakers fan. Weet niet of dat wat voor je is?
Ik kijk altijd gewoon op de Nike site, en daar hebben ze een aantal modellen in breedte maten! :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:21

Zo, snelle reacties!

@_karin_: ik vrees dat wide fit ook echt te smal is. Dat is meestal nauwelijks 1 wijdtemaat extra en dan kom ik dus nog steeds te kort.

@Spatter: maar met herenschoenen zit je dus ook vast aan herenstijl. Ik hoop juist eens vrouwelijke schoenen te vinden, zoals het paar laarsjes wat ik nu heb.

Yessy

Re: Schoenen kopen met zeer brede voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:27

Ik heb geen brede voeten maar wel extreem smalle kuiten en ik heb weleens laarzen op duoboots.com besteld. De laarzen gaan daar per kuitmaten maar de schoenen in breedtematen. Ze zijn vrij prijzig maar geweldige kwaliteit :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:28

Ik heb het probleem ook, niet wijdte maar K maar wel veel breder dan standaard en ook ik vind niks leuks idd ouwe wijv... schoenen
Je hebt van Wolky redelijk brede schoenen maar die vind ik vaak niet mooi zucht
Ik wil gewoon een paar normale leuke schoenen maar idd waar???????????
En er zijn zat mensen die bredere voeten hebben dan normaal maar blijkbaar zijn wij niet interesant

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:35

Duoboots leek leuk... Alleen hun brede maat is nog 2 cm in omtrek te smal.
Dit is dus precies waar ik continu tegenaan loop! Schoenen waarbij ze alleen zeggen dat ze breder zijn en dus geen exacte wijdtemaat geven, zijn gewoon maar een tikje breder dan normaal en voor mij dus nog steeds te smal.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:37

ik heb Karl Kani schoenen (zitten ook in de film van Die Hard).. en die zijn rond de bal van de voeten echt heel breed en stabiel.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:52

Ik ken het probleem ik weet mijn breedte maat niet precies, maar brede voeten, zeer hoge wreef en gevoelig voor hielspoor zijn het recept om bijna geen nieuwe schoenen te kunnen vinden.
Ik heb succes met brede meindels daar loop ik al 4 jaar dagelijks op. Verder heeft Crocs ook verschillende normale schoenen waar ik prima op kan lopen. en verder kijk ik altijd bij de herenschoenen.

Ik weet dat Ulla Popken ook schoenen in breedte maten verkoopt (ook laarzen met bijvoorbeeld ook een brede schacht).

En verder zou ik je aanraden om eens in duitsland bij een echte schoenenwinkel te gaan kijken daar hebben ze vaker wat bredere schoenen.

Mijn meindels kocht ik ook in duitsland, ik met handen en voeten uitgelegd wat ik zocht en wat het probleem meestal was, verkoopster liep weg kwam terug met deze meindels en zei "deze zijn goed voor jou" ze zaten heerlijk! uiteraard was ik eigenwijs en tegen haar zin nog 3 paar andere gepast maar die eerste waren het helemaal :-)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:05

Ik kom even terug op mijn eerder opmerking over duoboots. Heb de gok gewaagd, want in mijn maat (41) zou de breedte wel moeten kloppen! Heb dus meteen een bestelling gedaan, ben heel benieuwd of het werkelijk past. Zo ja, dan ben ik zielsgelukkig want daar hebben ze dus wel meer mogelijkheden voor mooie vrouwelijke schoenen!
Ik heb net nog even gemeten en met mijn maatje 41 zit ik met een omtrek (breedste deel) van 26 cm. Zit dus precies tussen breedte K en M in.

Die karl kani zijn zo te zien (google) sneakers? Die zoek ik dus net niet. En weer geen breedtemaat gok ik.

Duitsland ga ik zeker een keer proberen. Woon ook redelijk dicht bij de grens dus ben er zo :-)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:58

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:44

Ik hoop dat de maat bij duoboots klopt! Bij mij klopte het echt perfect, laarzen met kuitmaat 33 :D

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:40

Je hebt in doetinchem van engelen schoenen... Hebben daar twee winkel. 1 voor de normale voet en de andere voor de speciale schoenen... Dus ook breedte maten.. Erg mooie schoenen hebben ze daar en met goed advies...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:42

oeh wij krijgen bijna om de week een heel boekwerk binnen van schoenen met verschillende breedtematen, maar hoe ik ook zit te denken, ik kom maar niet op de naam :')

edit: Vamos,
meld je een keer aan en je hebt om de haverklap een compleet boekwerk thuis :))