Sociaal maatschappelijk dienstverlener stage?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Sociaal maatschappelijk dienstverlener stage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 15:33

Aangezien ik met mijn huidige diploma weinig werk kan vinden, wil ik nog een studie volgen. Wegens omstandigheden wordt dit een thuisstudie.
Zoals te lezen wil ik de studie sociaal maatschappelijk dienstverlener gaan doen bij het NTI. Ik heb meerdere slechte recensies over het LOI gelezen dus vandaar dat ik voor het NTI heb gekozen.
Nu moet je bij deze opleiding een flink aantal stage uren lopen, dus wil ik van te voren uitzoeken of er goeie/leuke stages te vinden zijn.

Bij een ouder topic las ik dat dat een probleem was bij velen dus ik vroeg me af of dat intussen gemakkelijker gaat.
Wie heeft hier ervaring mee?
En wie weet eventueel een leuke stageplaats in de omgeving van Utrecht/maarssen/Breukelen etc.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:35

Geen plekken voor stage, maar mag ik vragen waarom deze opleiding? Je kans op een baan vergroten doet het niet echt namelijk, dus dat zou zonde zijn.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 15:45

BaileyMix schreef:
Geen plekken voor stage, maar mag ik vragen waarom deze opleiding? Je kans op een baan vergroten doet het niet echt namelijk, dus dat zou zonde zijn.

Omdat ik veel moeite heb met het kiezen van een opleiding waar ik later graag een baan in zou willen hebben.
En dit is één van de weinige opleidingen die me aantrok.
Maar zo te horen is het dus niet verstandig om deze opleiding te volgen?

Sabinee__

Re: Sociaal maatschappelijk dienstverlener stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:48

Is dit MBO of HBO? Ken die hele studie niet.
Wel MBO medewerker maatschappelijke zorg of HBO maatschappelijk werk en dienstverlening.
De HBO versie is beschermd beroep, dus in principe mag je die zonder de juiste papieren niet uit oefenen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:53

Slechte stageplekken te vinden. Mijn moeder doet ook iets in die richting en kan niks vinden.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:58

Sabinee__ , ik zou het dan op MBO niveau gaan doen.

Purny, bedankt voor je reactie.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:57

Als dit echt is wat je wil moet je er natuurlijk voor gaan, maar over het algemeen is er in Social Work geen droog brood te verdienen. Vooral de MBO versie ga je gewoon niet veel aan hebben helaas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:04

Je moet ook specifiek aangeven dat je via een thuisstudie stage moet lopen. Veel instellingen gaan daar niet mee in zee. Ik studeerde verkoper reizen en had ook moeite om zo een stage te vinden

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 13:30

Ik zou er graag gewoon voor gaan, maar de vorige keer heeft me dat ook weinig opgeleverd. Toen had ik geen keuze want toen moest ik wel een opleiding gaan volgen, en nu heb ik die keuze wel.
Ik vind het heel lastig want het lijkt me wel echt wat.
Maar stel dat ik geen stage vind, dan waren de kosten een beetje voor niks aangezien je met een theorie diploma nergens komt denk ik.
Dilemma's.