Even vooraf: dit is een goedgekeurd schaduwaccount, als je me denkt te herkennen stuur me dan een PB
Ik zit met een dilemma waar ik graag de mening van buitenstaanders over wil hebben.
Toen ik klein was heb ik dingen meegemaakt die mij redelijk gevormd hebben. Mijn vader kon redelijk agressief zijn en ik voelde me altijd het buitenbeentje in de familie. Naar mijn gevoel toen was het altijd mijn broer en zus tegen mij. Door deze dingen ben ik niet erg zeker van mezelf.
Op dit moment zit ik in mijn 4e jaar van een lerarenopleiding. Ik ben depressief, nu voor de 3e keer. Na lange tijd zit ik nu eindelijk bij een behandelaar waar ik me op mijn gemak voel en die erg proactief zijn. In mijn eerste gesprek met hun (De intake gesprekken doen ze altijd met z'n 2en) gaven ze allebei aan dat wat ik vertelde in hun ogen erg overeenkomt met een vorm van Autisme Spectrum stoornis. Hiervoor ga ik nu uitgebreid getest worden maar het voelt voor mij als het juiste 'stempeltje'. Veel puzzelstukjes vallen op zijn plaats nu.
Naast dat het idee van ASS voor mij veel dingen in perspectief zet, brengt het ook twijfels met zich mee. Ik heb altijd gedacht dat als je een lerarenopleiding start iedereen in sommige dingen beter is dan in anderen. Wat tot op zekere hoogte ook zo is. Ik merk alleen dat mijn persoonlijk contact met de leerlingen niet vooruit gaat. Ik voel me ongemakkelijk en weet niet wat ik moet zeggen buiten de lessen om. Daarnaast heb ik veel behoefte aan structuur en raak ik van chaos in paniek.
Hier kan ik me natuurlijk in verbeteren, ik zie ASS niet als een stopbord wat mij weerhoudt van dingen. Ik moet aan de andere kant wel realistisch zijn. Ik kan groeien als docent, maar zal het genoeg zijn? Zal ik uiteindelijk niet teveel van mezelf vragen?
Ik wil graag de mening van buitenstaanders omdat mijn familie en vrienden niet objectief naar de situatie kunnen kijken. Dus wees gerust eerlijk als je vind dat ik me aanstel of dat ik maar moet stoppen met proberen.
alvast bedankt!
(lastig uit te leggen)
) , volop buitenritten begeleiden (oftewel entertainment van klanten