Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kan me niet voorstellen dat ik ervan in de emotie zou schieten.
Vaak zit ik er nog wel mee, maar ik kan er veel beter mee omgaan tegenwoordig. Ik denk nu meer "Goh, inderdaad. Hier kan ik wat mee"
Neemt niet weg dat ik soms nog wel denk van pff moet dat nou. Ik heb er niet echt bewust wat aan veranderd, maar dit is gewoon zelf zo gekomen. Kwestie van veel kritiek krijgen denk ik?
nee zonder gekkigheid. Ik zit op best wel een "kritiekgevoelige" opleiding en ondanks dat het nooit m'n hobby zal worden om het te ontvangen
leer je ermee omgaan. Als je het er niet mee eens bent kan je het meestal ook het beste maar gewoon zeggen is mijn ervaring. Ik kan best wel goed discussiëren ook met docenten over mijn werk.
Het kan inderdaad ook wel weer erg positief zijn natuurlijk, ik zal echt nooit iets inleveren wat niet in orde is of waar ik niet tevreden mee ben. Dat was echt al zo toen ik een jaar of 4 was

Maar kritiek van iemand die weet waar die over praat is hier zeker welkom.
DezeNaam schreef:Bij mij hangt het er echt vanaf wat voor kritiek het is. Op school kan ik er meestal niet tegen eigenlijk omdat ik me zo al dom genoeg voel en als ik dan nog eens iets dom doe wil ik het liefst verdwijnen.![]()
Maar ik denk dat het zoals hierboven ookal gezegd is een combinatie is van faalangst en perfectionisme..
Slina schreef:Dat ja!
Ik kan er op school echt niet tegen, ook omdat ik nog een beginner ben (grafische studie > iedereen is al niveau expert, ik niveau tsja..) en dus wat onzeker. En bij een project heb je een moment dat iedereen je feedback geeft (15 man) en toen had ik de meeste minnetjes van iedereen.. Pfoe, wat voelde ik me rot. Ik heb nu 8 weken om het op school te leren, dan is er weer project
Wat betreft tekenen/verslagen/schrijven/etc ben ik wel enorm perfectionistisch.

... Blijkbaar denken anderen soms toch minder genuanceerd. Lijkt me eigenlijk veel prettiger dan altijd maar die afwegingen die ik zelf in mijn hoofd maak