Op dit moment volg ik de opleiding tot secretaresse, niv. 4 aan het Noorderpoort te Groningen. Nu zit ik erover te denken om een interne opleiding bij een vliegmaatschappij (KLM) te volgen, en dus intern opgeleid te worden tot stewardess. Hierna ben je eigenlijk gegarandeerd van een baan, bovendien krijg je tijdens die opleiding zelfs betaald. Nu ben ik ontzettend benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, iemand kennen die het doet, of het zelf gedaan hebben/doen.
Hoe is het om stewardess te zijn? (Is het zwaar/moeilijk/leuk?, ben je veel van huis? etc.)
Wat houdt een interne opleiding in? Moet je daarvoor al een opleiding tot stewardess hebben gevolgd en wordt je daarna intern verder opgeleid? Of mag je daar als 'normale student' op solliciteren, om zo stewardess te worden?
Pben mag ook, graag zelfs! Maar misschien is het wel leuk om het hier in het topic te houden, voor mensen die er ook nieuwsgierig naar zijn.
Brand los!

Groetjes,
Sanne
. Het gaat mij er meer om hoe het dan in zn werking zou gaan, mocht de stop er weer af gaan zeg maar haha
.
Las er laatst een artikel over. Zal t proberen op te zoeken.