Expert Belastingen Gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Expert Belastingen Gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 12:36

Goedemiddag!
Ik heb een vraag over mijn loonfheffingskorting en aangezien hier mensen zitten van allerlei pluimage hoop ik hier iemand te vinden die de oplossing voor me heeft. Op de site van de Belastingdienst kan ik mijn vraag namelijk niet exact vinden.

De kwestie:
Sinds het najaar van 2013 ben ik in dienst van een B.V. werkzaam in de beveilingsbranche, hier gelden twee verschillende CAO's, afhankelijk van het soort dienst dat je draait. Het bedrijf heeft besloten ons huidige contract te laten bestaan voor bepaalde klussen/opdrachtgevers, en daarnaast een nieuwe B.V. op te zetten waaronder we het grootste deel van de klussen die al bestonden nu gaan draaien. Dat betekent dat ik naast mijn huidige contract op 0-uren-basis, een nieuw contract op 0-uren-basis er bij krijg. De verwachting is duidelijk; de meeste diensten zullen onder het nieuwe contract vallen en daar zal dus ook het meeste geld verdiend worden. Momenteel heb ik de loonheffingskorting toegepast op mijn bestaande contract, daarnaast word ik deels aangevuld door het UWV, waar ik op de uitbetalingen geen loonheffingskorting ontvang, en nu dus het nieuwe contract, waar nog niets vast staat vwb de loonheffingskorting. Ik wil nu de loonheffingskorting op mijn oude arbeidsovereenkomst laten vervallen, op mijn nieuwe contract laten ingaan en de UWV laten zoals het is. Hoe pak ik dit aan? Heb ik hiervoor mijn werkgever nodig of kan ik dit zelf regelen?

Alvast bedankt voor jullie aandacht en, hopelijk, de juiste richtlijnen hoe te handelen!

alleirbag

Re: Expert Belastingen Gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:14

UWV inmiddels gesproken, daar hoef ik niets te regelen, vraag blijft wel bestaan, gezien de twee contracten bij mn huidige werkgever.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:18

Ik denk persoonlijk dat dit alleen een kwestie van aangeven bij de salaris administratie van je huidige werkgever. Ze moeten bij de ene uitbetaling loonheffingskorting in mindering brengen en bij de andere niet.

Je hebt nu in feite gewoon twee verschillende werkgevers en twee BV dus ook twee aparte loon administraties.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 19-02-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:19

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:20

Dat klopt, alleen weet ik dat ik in het verleden heb moeten tekenen voor wat betreft de loonheffingskorting, en dat formulier van de BD moest inleveren bij m'n werkgever.

Dank voor de info, vuurneon!

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:20

Krijg je ook 2 aparte loonstroken in de nieuwe situatie? Zo nee, wordt het administratief onmogelijk om deze splitsing voor de loonheffingskorting te maken. De loonheffingskorting moet in ieder geval vermeld worden op de loonbelastingverklaring die de werkgever in de administratie moet bewaren, dus je hebt hiervoor de werkgever nodig. Je kunt via de site van de belastingdienst "Model Opgaaf gegevens voor de loonheffingen" downloaden, hierop jouw nieuwe keuze aankruisen en inleveren bij je werkgever. Succes!

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:21

Op http://www.belastingdienst.nl kun je "model opgaaf loonheffingen" downloaden. Dit invullen voor zowel bestaande als nieuwe BV met datum van ingang en bij je werkgever inleveren. Overigens zou je dit ook van je werkgever moeten krijgen voor het nieuwe dienstverband.
Dan kan het in de loonadministratie verwerkt worden.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:23

Dat formulier is inderdaad wat ik heb ingevuld, alleen heb ik dus nu twee contarcten bij twee werkgevers, die in de praktijk dezelfde persoon zijn, moet ik er dan twee invullen, waarvan eenmaal gericht aan de ene bv en eenmaal aan de andere bv?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:24

Ja, ik krijg ook twee loonstroken!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:37

Yep een invullen naar de ene BV en de andere aan de anderen :j

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 15:28

Iedereen bedankt! Het is geregeld!