Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:16

Steeph schreef:
Danique schreef:
Dat iedereen in Nederland jankt dat het 25 graden is terwijl het hier bijna de 50 aantikt vandaag.

Muah, klein verschilletje is dat het bij jullie een lagere luchtvochtigheid heeft en harder waait. Daardoor kun je je hitte sneller kwijt en voelt het hier in Nederland zweterig en plakkerig warm en in Dubai gewoon heet.

Er is hier op het moment een luchtvochtigheid van 68% :) In Dubai is het zweterig, Nederland is een lachertje. Stelletje aanstellers.


;)

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:21

SG1985 schreef:
Danique schreef:
Dat iedereen in Nederland jankt dat het 25 graden is terwijl het hier bijna de 50 aantikt vandaag.


Echt eh .... :') :') :')

Dat is de reden dat ik niet in een land woon waar het 50 graden kan worden, ik ben gewoon een winter mens :+
Dit soort temperaturen horen ook helemaal niet in mei, dit zijn juli/augustus temperaturen {:}[/quote]

Ga huilen dan :') :(:) _O-

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:27

Dat het bij jullie warmer is, betekent niet dat wij het niet warm kunnen hebben hoor :')

Ik erger me aan de mieren die echt OVERAL zitten, zelfs op het aanrecht |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:29

Adindaa schreef:
Dat het bij jullie warmer is, betekent niet dat wij het niet warm kunnen hebben hoor :')

Ik erger me aan de mieren die echt OVERAL zitten, zelfs op het aanrecht |o

Tuurlijk, maar als iedereen 8 maanden jankt dat het zo koud is en vervolgens huilt dat het eindelijk 25 graden is... Doe normaal :+

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:32

Niet iedereen jankt daarover hoor :'). Je hebt ze er heus tussen zitten, maar echt niet iedereen.
Ik kan nooit zo goed tegen dat ''ik heb het erger dus jij mag niet zeuren'' gedoe.
Net zoals ''ik moest een uur eerder opstaan dus jij mag niet zeuren dat je moe bent'' - oké maar dat maakt me nog steeds niet minder moe _O-

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:32

Danique schreef:
Adindaa schreef:
Dat het bij jullie warmer is, betekent niet dat wij het niet warm kunnen hebben hoor :')

Ik erger me aan de mieren die echt OVERAL zitten, zelfs op het aanrecht |o

Tuurlijk, maar als iedereen 8 maanden jankt dat het zo koud is en vervolgens huilt dat het eindelijk 25 graden is... Doe normaal :+

Als het in Dubai zo heet is, kom dan lekker in Nederland normaal doen :+

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:33

Ga huilen dan. Stelletje aanstellers..

Jezus mensen, wat een kinderachtige en respectloze opmerkingen zeg.
Omdat het hier geen 50 graden is, betekent het niet dat mensen hier het niet ook warm kunnen hebben.
Het is een topic waarin we onze ergernis kwijt kunnen, dus er is niks mis mee als iemand aangeeft het warm te hebben.
Als we zo gaan denken, mag niemand ook maar ergens nog iets over denken want er is altijd wel iemand wat het ergens ter wereld erger heeft als een ander.

Hier is het nu al dagen binnen 26 graden - en buiten dus ook beduidend warmer als 25 graden ook :j - en erg benauwd, waardoor ik zelfs gewoon last heb met ademhalen.
Dus nee, ik ben geen fan van warmte en zeg dat dan ook gerust. En ik jank geen 8 maanden lang dat het koud is, dus scheer niet alles over één kwam aub.
Maar tja, als het geen 50 graden is, mag ik daar dan schijnbaar niks over zeggen want dan ben ik een aansteller en moet ik maar gaan huilen?
geen woorden voor... diep triest dit.

Je kunt vinden wat je wilt, maar er is ook nog een normale manier van omgaan met elkaar en respectvol tegen elkaar praten.
Het komt echt heel erg triest over in ieder geval met jullie 'doe normaal' 'ga huilen' 'aanstellers'..
Dan kun je op alle slakken zout gaan leggen met de reacties in dit topic.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-05-18 11:35, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:33

Adindaa schreef:
Niet iedereen jankt daarover hoor :'). Je hebt ze er heus tussen zitten, maar echt niet iedereen.
Ik kan nooit zo goed tegen dat ''ik heb het erger dus jij mag niet zeuren'' gedoe.
Net zoals ''ik moest een uur eerder opstaan dus jij mag niet zeuren dat je moe bent'' - oké maar dat maakt me nog steeds niet minder moe _O-


AMEN... _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:35

Idd een topic om je ergernis kwijt te kunnen en mijn ergernis is zeikerds die om lekker weer klagen :) :) :) :)

Enne, als je je aangesproken voelt zegt dat genoeg toch. Als jij niet zo'n zeikerd bent hoef je je ook niet op je tenen getrapt te voelen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-18 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:36

Adindaa schreef:
Niet iedereen jankt daarover hoor :'). Je hebt ze er heus tussen zitten, maar echt niet iedereen.
Ik kan nooit zo goed tegen dat ''ik heb het erger dus jij mag niet zeuren'' gedoe.
Net zoals ''ik moest een uur eerder opstaan dus jij mag niet zeuren dat je moe bent'' - oké maar dat maakt me nog steeds niet minder moe _O-


_/-\o_

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:36

:') :') Competitie wie het 't zwaarste heeft met deze hitte? Het is toch jouw keuze om daar te wonen, hoef je niet te gaan klagen dat jij het zwaarder hebt en NL maar moet stoppen met zeiken. :+

Doe ik ook even origineel: ik erger mij aan de hitte op kantoor, 't feit dat er geen airco is en (aan deze kant van kantoor) er geen enkele raam open kan.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:37

Danique schreef:
Idd een topic om je ergernis kwijt te kunnen en mijn ergernis is zeikerds die om lekker weer klagen :) :) :) :)


haha nou als je zo begint, kan ik wel gezellig meegaan hoor.

Ik erger me aan mensen die respectloos en kinderachtig reageren en geen begrip voor anderen kunnen opbrengen omdat ze zelf maar vinden dat ze in een ergere situatie zitten
En dat ze daardoor Zoveel zieliger zijn en vinden dat anderen dan maar geen recht van spreken hebben...
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-05-18 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Meliaforever

Berichten: 12040
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:37

Ik heb het liever koud dan warm. Ben niet zo gemaakt voor warm weer. :+ Ik ga daarom ook niet naar een warm land op vakantie, laat staan wonen.

Niet iedereen vindt dit lekker weer.

hagelslag
Berichten: 9136
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:40

@helmerG _/-\o_ _/-\o_

De hitte is nog niet eens zo echt mijn probleem maar dat ik zo ontiegelijk hard verbrand is dat ik een hekel heb aan deze temperaturen.
Ik heb mij braaf ingesmeerd met factor 50 van nivea ben helaas nog wel een aantal uren buiten aan het werk. Dus tsja...
Ik zeur ook over het weer ... De zon is veel te sterk geworden

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:43

hagelslag schreef:
@helmerG _/-\o_ _/-\o_

De hitte is nog niet eens zo echt mijn probleem maar dat ik zo ontiegelijk hard verbrand is dat ik een hekel heb aan deze temperaturen.
Ik heb mij braaf ingesmeerd met factor 50 van nivea ben helaas nog wel een aantal uren buiten aan het werk. Dus tsja...
Ik zeur ook over het weer ... De zon is veel te sterk geworden


Jaa ik snap je! Als je snel verbrand is het gewoon echt niet leuk zo.

Ik ben ook zo voorzichtig met mijn zoontje nu bv. Better safe than sorry toch?!
Laatst las ik overigens ook ergens dat het zelfs met temperaturen van 17 graden nog gevaarlijk kan zijn wat UV betreft als de zon sterk is - schokkend - en dan ook gewoon hier in Nederland!
Ik ben als jong meisje zijnde behoorlijk verbrand geweest, ondanks insmeren en zwemmen met shirt aan e.d. dat ik ook voorzichtig ben geworden met de zon dus ik snap je afkeer voor dit weer volledig haha.
Zoonlief heeft echt super lichte haren enz dus die smeer ik nu ook goed in. Maar tja, wie zijn wij om wat te zeggen nu.. het is hier immers geen 50 graden :')
Maar goed, ik ga er maar verder niet meer op in. Het was leuk om me even in het puberale gedrag te storten en ik ga nu maar weer verder tot de orde van de dag haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-05-18 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:45

Ik werk in een zwembad, gevoelstemperatuur is daar altijd 30 graden, in de zomer nog meer, door de ruiten waarin de zon extra versterkt word. En in de winter dus ook, en dan loop je daarna buiten de sneeuw in. Maar ja daar kies ik toch zelf voor? Ik kan ook ander werk gaan zoeken....

Ik erger me aan het feit dat mijn vriend vandaag jarig is, maar ik m al 2 dagen niet heb gezien, en m morgen pas kan zien ;(

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:45

hagelslag schreef:
@helmerG _/-\o_ _/-\o_

De hitte is nog niet eens zo echt mijn probleem maar dat ik zo ontiegelijk hard verbrand is dat ik een hekel heb aan deze temperaturen.
Ik heb mij braaf ingesmeerd met factor 50 van nivea ben helaas nog wel een aantal uren buiten aan het werk. Dus tsja...
Ik zeur ook over het weer ... De zon is veel te sterk geworden


Ik heb factor 50 van Biodermal en ik heb mezelf afgelopen zaterdag maar een keer ingesmeerd (vergeten mee te nemen van thuis dus alleen 's ochtends) en de hele dag in de volle zon gelopen in de Efteling. Alleen een beetje verbrand op mijn schouders.. kan hem zeer aanraden! En anders Vision zonnebrand, die is ook top. Kost wel even wat maar werkt super.

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:46

Danique schreef:
Idd een topic om je ergernis kwijt te kunnen en mijn ergernis is zeikerds die om lekker weer klagen :) :) :) :)

Enne, als je je aangesproken voelt zegt dat genoeg toch. Als jij niet zo'n zeikerd bent hoef je je ook niet op je tenen getrapt te voelen ;)

Het weer is het laatste waar ik over klaag, zelfs al gooit mijn astma roet in het eten om ervan te genieten. Maar mensen mogen het prima warm hebben met meer dan 25 graden en enorme benauwdheid in sommige delen van het land.

Fijn voor je dat je vindt dat mensen niet mogen zeuren, omdat jij het blijkbaar zoveel erger hebt in een land waar je had kunnen verwachten dat het zo heet zou worden. Grow up joh, alsjeblieft zeg. :brr:

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:46

"Lekker weer" is ook een mening. Wat jij lekker vindt, is voor iemand anders heel slecht voor de gezondheid. Warmte niet kwijt kunnen, benauwd hebben tot echt serieuze ademhalings- en hartproblemen. Ouderen en zieken kunnen dit heel slecht hebben, zoals onder andere mijn eigen vader, om een voorbeeld te nemen. Om hem maak ik me vreselijk veel zorgen met deze hitte - maarja, het is 'lekker weer' dus ik mag niet klagen als hij wederom in het ziekenhuis belandt... toch?

Dus om iedereen dan heel respectloos letterlijk zeikers en aanstellers in het topic te benoemen, vind ik ook gewoon echt heel grof. Het is namelijk een persoonlijke mening en voor iedereen is deze warmte per situatie heel erg anders.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:46

Asvinia schreef:
Danique schreef:
Idd een topic om je ergernis kwijt te kunnen en mijn ergernis is zeikerds die om lekker weer klagen :) :) :) :)

Enne, als je je aangesproken voelt zegt dat genoeg toch. Als jij niet zo'n zeikerd bent hoef je je ook niet op je tenen getrapt te voelen ;)

Het weer is het laatste waar ik over klaag, zelfs al gooit mijn astma roet in het eten om ervan te genieten. Maar mensen mogen het prima warm hebben met meer dan 25 graden en enorme benauwdheid in sommige delen van het land.

Fijn voor je dat je vindt dat mensen niet mogen zeuren, omdat jij het blijkbaar zoveel erger hebt in een land waar je had kunnen verwachten dat het zo heet zou worden. Grow up joh, alsjeblieft zeg. :brr:


_/-\o_

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:48

Cynn schreef:
"Lekker weer" is ook een mening. Wat jij lekker vindt, is voor iemand anders heel slecht voor de gezondheid. Warmte niet kwijt kunnen, benauwd hebben tot echt serieuze ademhalings- en hartproblemen. Ouderen en zieken kunnen dit heel slecht hebben, zoals onder andere mijn eigen vader, om een voorbeeld te nemen. Om hem maak ik me vreselijk veel zorgen met deze hitte - maarja, het is 'lekker weer' dus ik mag niet klagen als hij wederom in het ziekenhuis belandt... toch?

Dus om iedereen dan heel respectloos letterlijk zeikers en aanstellers in het topic te benoemen, vind ik ook gewoon echt heel grof. Het is namelijk een persoonlijke mening en voor iedereen is deze warmte per situatie heel erg anders.


Amen!
M'n oma had zware copd en het was vre-se-lijk om haar te zien met weer als dit, dat ze gewoon niet genoeg zuurstof binnen kreeg.
Dat wens je je ergste vijand nog niet toe.

En als in principe gezond zijnde persoon, heb ik ook wel last van de benauwdheid momenteel - het is dus 26 graden hierbinnen met 2 grote lichtkoepels en tussenwoning dus die benauwdheid blijft goed hangen. Maar het is idd geen 50 graden hier, dus ik mag niet klagen en ik ben een zeikerd omdat ik me aangesproken voel - was ook moeilijk om me niet aangesproken te voelen aangezien iedereen die iets zegt over het weer hier, wie het niet eens was met haar standpunt, een zeikerd is.. :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-05-18 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:49

Vandaag heb ik me geërgerd aan.. klasgenoten die niet stil kunnen zijn in een belangrijke les.. voelt altijd weer een beetje als de middelbare school.. HBO jaar 3 ondertussen :') Blijf dan lekker thuis.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:49

Esirene schreef:
Vandaag heb ik me geërgerd aan.. klasgenoten die niet stil kunnen zijn in een belangrijke les.. voelt altijd weer een beetje als de middelbare school.. HBO jaar 3 ondertussen :') Blijf dan lekker thuis.


:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:49

Wat een gezelligheid.... Het is zowel hier, als daar, veel te warm om je zo druk te maken. :+
{:}

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:06

Dubai is ook overal op deze hitte berekend. Je kunt verkoeling zoeken in de airco die overal aanwezig is.
Nee, je kunt deze temperaturen zo niet vergelijken. Tijdens mijn verblijf in Dubai heb ik iig nooit last van de warmte (52 graden) ook niet in bijv. Singapore of welk warm land dan ook. Airco op kamer of in huis daar. Dat hebben we hier in Nederland niet op die manier.